Výsledky 1 až 4 z 4

Téma: vliv "Ratio (SP:UMA)" na vykon integrovane GK (780G + 128MB SidePort)

  1. #1

    Standardní vliv "Ratio (SP:UMA)" na vykon integrovane GK (780G + 128MB SidePort)

    Deska MA78GPM-DS2H ma 128MB SidePort (533 DDR3), grafika nastavena aby pouzivala SP+RAM. UMA nastaveno na 128 MB, spolu s 128 MB SP to musi stacit . V BIOSu se da najit jeste podrobnejsi nastaveni grafiky, ale je to trochu schovano.

    -> CTRL+F1 -> Advanced Chipset Features -> IGX Configuration - obsahuje:
    UMA-SP Interleave Mode (Auto/Fine)
    - pokud se zvoli "Fine", tak se zpristupni dalsi dve polozky:
    Size - nastaveni velikosti SP pameti 32-128MB, nechal jsem 128
    Ratio (SP:UMA) - pomer mezi kapacitou? SP pameti a UMA

    Ve snaze dostat z integrovane grafiky maximum jsem otestoval ruzne nastaveni:
    Ukazalo se ze UMA-SP Interleave Mode na Auto nezvoli uplne nejlepsi pomer , po manualnim vyladeni jsem dostal temer DVOJNASOBNY vykon . Pokud je Ratio (SP:UMA) nastaveno "blbe" tak nema cenu grafiku taktovat ci zvysovat propustnost RAM - je to tak zabrzdene, ze to nema (temer) zadny vliv.

    Prehledna tabulka s vysledky prilozena.

    Vzhledem k tomu ze tu mam Linux (2.6.25-gentoo-r7) jsem pouzil nasledujici:
    Memtest86+
    - ukaze "orientacni" propustnost RAM
    War Zone 2100 (2.1 beta4)
    - mam ulozenou pozici tesne po vyhre, kde kamera rotuje nad zakladnou (=pri kazdem nacteni stejne podminky), necham kameru nekolikrat otocit a koukam na min a max FPS
    - nastaveni: default, rozliseni 1680x1050
    Quake 3 demo
    - /timedemo 1 a pote pusteni demicek (DEMO001 a 002)
    - nastaveni: 1024x768, 32b barvy i textury, Lighting:vertex, Geometric Detail:Low, Texture Detail:Max, Texture filter:Bilinear, v Game settings vypnuto vse krom Simple Items

    btw: v ovladacich bylo nastaveno VSYNC=OFF - pokud mam ON, tak se to chova velmi divne (bug?).
    - vykon ve WZ klesne misty na polovinu
    - Q3 se stava nehratelnym - FPS strasne skace, dolni limit kolem 15 FPS , pritom s VSYNC=OFF mam stale 125 FPS .)
    Přiložené obrázky Přiložené obrázky
    Naposledy upravil LM; 29.08.2008 v 23:37.
    I. AMD Phenom II X4 955 (HDX955WFK4DGM) [3200,1.15V-800,0.95V] | Ninja Mini (passive in windtunnel) | GB MA78GPM-DS2H | 2x4GB | Sapphire Radeon HD 4670 Ultimate | Corsair Force Series 60GB + Samsung HD502HJ | Pioneer DVR-111 | Dell U2410f + HP L2245w on Neo-Flex stand | Creative T20/portaPro | Logitech UltraX + Genius Maurus | silenced Asus TM210 (with NF-B9) + Chieftec 300W (CTP-300-12G) | Fedora
    II. Acer Switch 10 (Z3735F/64GB/FHD) + Dell Active Stylus
    III. ZyXEL NSA210 + WD20EARS

  2. #2

    Standardní Re: vliv "Ratio (SP:UMA)" na vykon integrovane GK (780G + 128MB SidePort)

    to je vskutku zaujimave zistenie. Mohol by si potestovat aj pod win pomocou nejakych typickych nastrojov?
    CPU: AMD AthlonXP 2000+Thorton: FSB200MHz x5..x9, 512kB L2, 1.475V + Speeze VoltureSpin 2350rpm@1300-2300rpm(speedfan) | MB: Abit KV7 (KT600) | RAM: PC400 CL2,5 Mercury/A-data/ 512MB + Apacer 512MB | VGA: HIS Radeon 9550 128MB + Thermaltake Giant III (only pasive) | HDD: Hitachi 160GB, 8MB cache, sATA150 | Case: MidiTower + 350Watt Enermax/termoregulation | DVD: LG 4163B | Sound: integrovana VIA Vynil audio 6ch

  3. #3

    Standardní Re: vliv "Ratio (SP:UMA)" na vykon integrovane GK (780G + 128MB SidePort)

    Teoreticky ano, co by sis tak predstavoval?
    3D Mark 2001/2003? (novejsi radsi ne, na slideshow se divat nehodlam )

    Jinak ty Q3 timedemo testy (co uz tam jsou) by mely byt vypovidajici i co se tyce Windows...

    btw: pozdeji jsem si uvedomil, ze za tu pomalost jsem si mohl tak trochu sam. Puvodne tam bylo nastaveno 256 MB sdilene pameti (a k tomu nastaven i rozumny pomer SP:UMA). Pamet jsem snizil na 128 MB ale ten pomer nezmenil (protoze jsem jeste netusil ze tam nejaka takova moznost vubec je).
    Naposledy upravil LM; 04.02.2009 v 21:01.
    I. AMD Phenom II X4 955 (HDX955WFK4DGM) [3200,1.15V-800,0.95V] | Ninja Mini (passive in windtunnel) | GB MA78GPM-DS2H | 2x4GB | Sapphire Radeon HD 4670 Ultimate | Corsair Force Series 60GB + Samsung HD502HJ | Pioneer DVR-111 | Dell U2410f + HP L2245w on Neo-Flex stand | Creative T20/portaPro | Logitech UltraX + Genius Maurus | silenced Asus TM210 (with NF-B9) + Chieftec 300W (CTP-300-12G) | Fedora
    II. Acer Switch 10 (Z3735F/64GB/FHD) + Dell Active Stylus
    III. ZyXEL NSA210 + WD20EARS

  4. #4

    Standardní Re: vliv "Ratio (SP:UMA)" na vykon integrovane GK (780G + 128MB SidePort)

    Presne, skus 3dmarky, ale radsej 2003 a 2006 (nevadi ze slideshow, zaujimavy bude narast vykonu) a este jednu-dve hry (moze byt aj ten Q3, pre porovnanie win vs lin)

    dost ma prekvapuje, ze ked som vcera hladal inde po nete, nenasiel som nic podobne. "zadarmo" dvojnasobny vykon sa predsa vzdy hodi )
    Naposledy upravil Vlko; 05.02.2009 v 10:24.
    CPU: AMD AthlonXP 2000+Thorton: FSB200MHz x5..x9, 512kB L2, 1.475V + Speeze VoltureSpin 2350rpm@1300-2300rpm(speedfan) | MB: Abit KV7 (KT600) | RAM: PC400 CL2,5 Mercury/A-data/ 512MB + Apacer 512MB | VGA: HIS Radeon 9550 128MB + Thermaltake Giant III (only pasive) | HDD: Hitachi 160GB, 8MB cache, sATA150 | Case: MidiTower + 350Watt Enermax/termoregulation | DVD: LG 4163B | Sound: integrovana VIA Vynil audio 6ch

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Klíčová slova k tématu

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •