Je faktem, ze u navigacnich softwaru jde predevsim o optimalizaci, to je dobre videt na ruznych novejsich verzich navigacnich softwaru, kdy prvni ci starsi verze se sotva "hejbaly" na pomerne hardwarove silnych PDA/PNA, zatimco novejsi verze treba bez problemu pracuji radove na 2x pomalejcich CPU, ci polovicni systemove pameti.
Navigon je take prijemna navigace, ve verzich pro PDA byl prave Navigon dost narocny na vykon zarizeni. Nicmene v pristrojich PNA by to nemel byt problem, jelikoz software je prave pro dane zarizeni optimalizovany (alepson by to tak melo byt) a tedy vse chodi slusne.
TMC/RDS je obecne velmi dobra vec, ktera existuje uz pomerne dost let, jeho problem je v tom, ze centrum, ktere zpravy prijima a vysila musi reagovat velmi pruzne a rychle, pokud to ma k necemu byt. Jelikoz i posledni testy navigaci s TMC/RDS spise svedci o tom, ze paradoxne zapnuti tehle funkce u navigace muze byt i kontraproduktivni, jelikoz napriklad oznameni o dopravni nehode a naslednem "ucpani" nejake aglomerace je tak zpozdene, ze navigace voli objizdku, ikdyz uz jsou nasledky nehody davno odstranene a tim paradoxne cestu zpomaluje. Jak dobre to funguje posledni mesice nevim, venku (na zapad od nas) je to diky propracovanym systemum rychleho hlaseni nehod, uzavirek a dalsich nenadalych situci velmi prinosne, tady u nas to tak pry neni, ikdyz uz specializovana regionalni centra existuji, stale je ze systemu nema kdo a jak moc pruzne zasobovat udaji. Takze jako funkce urcite vyborny napad, ale zda na ni v soucasne dobe pri predpokladanem pouziti navigace hlavne po CR davat velky duraz - osobne nevim.