Jasně, souhlasím s tebou. Digitál má obrovské výhody ve flexibilitě, film má zase teoreticky nekonečné rozlišení. Úroveň dnešních stěn už je opravdu velmi vysoko (na ten sample čučím jak z jara, tohle je výstup už téměř jak z filmu, což mi vadí na D3X či čemkoliv horším), takže pro většinu fotografů je to jasná volba.
Srovnávat náročnost procesu je dvousečné, u digitálu můžeš upravovat ihned po expozici, u filmu zase můžeš ovlivňovat proces vyvoláváním - a to celého filmu, což je taky výhoda. Pokud se budeme bavit o ČB, dovolím si tvrdit, že špičkové výstupy jsou procesně stejně zdlouhavé, jako u digitálu(přičemž rozhodně poskytují lepší kvalitu), u barvy je nejlepší skenování. Samotné barevné tisky bych sem už ale neřadil, tam je postup shodný(data->tisk).
Pokud se ale bavíme o poměru cena/výkon, film stále v určitých námětech není a zřejmě dlouho nebude pokořen.
EDIT: Takže sme se dostali k tomu, že D3X je vlastně shit
