Deska MA78GPM-DS2H ma 128MB SidePort (533 DDR3), grafika nastavena aby pouzivala SP+RAM. UMA nastaveno na 128 MB, spolu s 128 MB SP to musi stacit. V BIOSu se da najit jeste podrobnejsi nastaveni grafiky, ale je to trochu schovano.
-> CTRL+F1 -> Advanced Chipset Features -> IGX Configuration - obsahuje:
UMA-SP Interleave Mode (Auto/Fine)
- pokud se zvoli "Fine", tak se zpristupni dalsi dve polozky:
Size - nastaveni velikosti SP pameti 32-128MB, nechal jsem 128
Ratio (SP:UMA) - pomer mezi kapacitou? SP pameti a UMA
Ve snaze dostat z integrovane grafiky maximum jsem otestoval ruzne nastaveni:
Ukazalo se ze UMA-SP Interleave Mode na Auto nezvoli uplne nejlepsi pomer, po manualnim vyladeni jsem dostal temer DVOJNASOBNY vykon
. Pokud je Ratio (SP:UMA) nastaveno "blbe" tak nema cenu grafiku taktovat ci zvysovat propustnost RAM - je to tak zabrzdene, ze to nema (temer) zadny vliv.
Prehledna tabulka s vysledky prilozena.
Vzhledem k tomu ze tu mam Linux (2.6.25-gentoo-r7) jsem pouzil nasledujici:
Memtest86+
- ukaze "orientacni" propustnost RAM
War Zone 2100 (2.1 beta4)
- mam ulozenou pozici tesne po vyhre, kde kamera rotuje nad zakladnou (=pri kazdem nacteni stejne podminky), necham kameru nekolikrat otocit a koukam na min a max FPS
- nastaveni: default, rozliseni 1680x1050
Quake 3 demo
- /timedemo 1 a pote pusteni demicek (DEMO001 a 002)
- nastaveni: 1024x768, 32b barvy i textury, Lighting:vertex, Geometric Detail:Low, Texture Detail:Max, Texture filter:Bilinear, v Game settings vypnuto vse krom Simple Items
btw: v ovladacich bylo nastaveno VSYNC=OFF - pokud mam ON, tak se to chova velmi divne (bug?).
- vykon ve WZ klesne misty na polovinu
- Q3 se stava nehratelnym - FPS strasne skace, dolni limit kolem 15 FPS, pritom s VSYNC=OFF mam stale 125 FPS .)