Výsledky 1 až 12 z 12

Téma: Problém se SLI ve hrách

  1. #1

    Standardní Problém se SLI ve hrách

    Ahoj, mám problém se SLI (sestava:MB: Asus striker II Formula,CPU: Intel E8400, RAM: OCZ 4GB Reaper Heatpipe Edition 1066MHz, VGA: 2x Asus GTX280, HDD: Veloci raptor, Wester digital caviar black 1TB, Zdroj: Forton EVEREST 800W), při zapnutém SLI v nVidia kontrol panelu spustím Crysis a při načtení první mise se mi objeví modrá smrt, když spustím Assasins Creed tak mám pouze černo na monitoru a hra ani nenaběhne a při Company of Heroes hru sice spustím ale na obrazu jsou vidět strašně velké čtverce které stále blikají, když SLI deaktivuju tak všechny hry jedou bez sebemenšího problému, každá z karet je napájena z jiné větve, mohl by mi někdo prosím poradit sestava je ani ne týden stará a tohle mě pěkně s..., jinak operační systém windows vista 64 bit
    please help me

  2. #2
    Senior Member Avatar uživatele DOC_ZENITH
    Založen
    24.05.2005
    Bydliště
    Praha 14 hloubětín.
    Příspěvky
    1 296
    Vliv
    268

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    Napřed zkus jednu kartu vyndat a otestovat je zvlášť, jestli ňáká z nich neni vadná.

    Pokud ne, tak tě bohužel asi zklamu, ale bude to chtít reinstall na jinej OS. Když pominu problémy co sebou SLI nese jako inputlag, micro-shuttering, nefunkčnost ve všech hrách a podobně, tak si musíš uvědomit, že pro Vistu 64 jsou prostě strašně mizerné ovladače, je to poznat i u jedný karty, u SLI je to už doslova smrťák. Ty hry kde sli funguje, říkejme tomu 100%. Tak, těch 100% je ve windows XP. Ovladače na Vistu 32bit Nvidia už celkem dohnala, tak řekněme, že tam je to 80%, ale ve Vistě 64bit je to tak 40% možná to ne. Nvidii trvalo hroznou dobu než v tom systému SLI šlo aspoň v 3D marcích, dodnes tam nestojí za nic. Řeknu to narovinu, jestli je to herní systém, tak tam inu 64bit Vista nemá co dělat.
    The best Unreal Tournament maniac.

  3. #3

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    Jj každou kartu jsem zkoušel samostatně a každá jela v pohodě, schválně jsem zkoušel Crysis a Assasins Creed protože by měli na Vistách jet. A pokud bych teda měl změnit systém tak XP 32-bit nebo 64-bit, protože kdyby 32 tak mám zase zbytečně 4GB RAM, to je taky jeden z důvodů proč mám 64-bitový systém...

  4. #4
    Senior Member Avatar uživatele DOC_ZENITH
    Založen
    24.05.2005
    Bydliště
    Praha 14 hloubětín.
    Příspěvky
    1 296
    Vliv
    268

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    XP64bit jsou snad ještě víc problémoový jak Vista64.

    Ale na to aby jsi využil 64bit systém, tak máš pořád málo RAM. Tahle instalace 64bit OS (a nevidim to poprvý), na systém se 4gb ram mi přijde to samý jak lidi co koupěj čtyřjádro, s tim že jim to nikde neurychlí nic, tak si na truc k tomu stáhnout 3dsmax, corel atd. Aby si posléze mohli říci já to čtyřjádro využiji.

    Kolik máš teď paměti k dispozici? 64bit Vista se v paměti nesmrskne pod 700-800mb, přičemž 32bit XP ti naadresujou pro systém 3 - 3,5gb ram dle konkrétní konfigurace a v RAM budou s ovladači a pár nainstalovanými programy asi 200mb. Už teď je to prakticky vyrovnané. Visty64bit maj pořádnej smysl až s 6-8gb paměti.

    + Si uvědom další věc. A to tu, že jedinej 64bit program co máš jsou asi ty samotný Visty. Vše ostatní jsou 32bit aplikace. Jedna 32bit aplikace nemůže být v paměti větší jak 2gb. Nikdy a niak. Kdybys měl 8gb ram, a spustíš tam 32bit program co by měl přesáhnout 2gb, tak to začne swapovat když s tim vývojář počítal, nebo to spadne když ne. + v 32bit Windows je blok na paměť, kde máš max 2gb pro systém a 2gb pro všechny aplikace dohromady. V NT5 systému (windows 2000 / XP) lze použít takzvaný 3gb switch, který tento poměr změní na 1gb pro systém a až 3gb pro aplikace. Použije se tak že zedituješ svůj boot.ini a přidáš tam parametr /3gb. Ale jinak limity pro 32bit aplikace zůstávají.

    Tak doufám že už teď chápeš že neni jedinej důvod mít v systému 64bit Visty. Nejlepší herní systém jsou dodnes windows XP, můžeš tam použít 3gb switch, maximum volný paměti pak budeš mít prakticky stejný a vše tam půjde rychlejc a herní výkon bude lepší díky lepším ovladačům. A to nepočítám to že u visty polovinu věcí starších poloviny roku 2006 nespustíš. U tebe tomu všemu navíc dává korunu to SLI, který je ve Vistě64 pořád na hranici nepoužitelnosti. O DX10 se taky neboj, žádná DX10 hra neexistuje, zatim jde jen o marketing. Třeba takovej crysis má 0% SM4.0 k=odu a vše jde zapnout i pod XP, stačí editnout pár souborů, pak hra tvrdí že jede v DX10 přičemž ten v tom systému vůbec není. Těch důvodů je několik. Jeden je ten že pravej DX10 kód by non DX10 grafika (nebo systém) vůbec nespustila, druhej je ten že G80 architektura (všechny dnešní NV karty) je tak jakoby pseudo DX10, shadery se nechovají unifikovaně, což se odráží v nepoužitelnejch výsledkách geometry shaderu atd, takže takovej kód by byl dost pomalej na těch kartách. A třetí a nejdůležitější důvod - taková hra by nefungovala na konzolích. V Xboxu360 máš R500 - SM3.0 čip, a v PS3 máš upravenou G70 - SM3.0 čip. Vydat hru dnes pro pc only je sebevražda a byl by to prodělek. (Crysis například), navíc hru pro DX10 PC only (15%) by byla už naprostá zhouba, proto taky neočekávám, že by něco takového vůbec přišlo.
    The best Unreal Tournament maniac.

  5. #5

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    Tak zkusím teda naistalovat ty XPčka a dám vedět jak jsem dopadl....

  6. #6

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    Tak XP mi nejdou ani naistalovat, přes první krok se sice dostanu vyberu si oddíl kam to chci naistalovat, ale po kopírování souborů na disk se mi při načítání další části instalace objeví barevné čtverečky a celý comp se sekne, tak to opravdu nevím co s tím...nějaký nápad??

  7. #7
    Senior Member Avatar uživatele DOC_ZENITH
    Založen
    24.05.2005
    Bydliště
    Praha 14 hloubětín.
    Příspěvky
    1 296
    Vliv
    268

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    Tak tohle vypadá že je něco mrtvýho. Na první pohled Vram na tý grafice co jsi zrovna měl jako primary, ale může to bejt i ramkou a deskou, případně nekompatibilita desky a ram, což se u tohoto chipsetu děje zcela běžně. Zkus podtaktovat paměť a naistalovat to jen s jedním zasunutým modulem.

    Ale já tvrdim, že na 80% to bude deskou. U nás v CZC má vše co se jmenuje striker reklamovatelnost přes 60%.
    The best Unreal Tournament maniac.

  8. #8

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    Takže ani tahle rada nepomohla, pořád se děje to samé, ještě něčím jiným by to mohlo být nebo jít za prodejcem??

  9. #9
    Senior Member Avatar uživatele DOC_ZENITH
    Založen
    24.05.2005
    Bydliště
    Praha 14 hloubětín.
    Příspěvky
    1 296
    Vliv
    268

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    Prostě tam zajdi s tim, že ty win tam nejdou ani nainstalovat že se to vždy zaartefaktí a konec, na to on musí reagovat.
    The best Unreal Tournament maniac.

  10. #10

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    tak teda nevím kde byl problem s Xpečkama ale 32bitovou verzi Vist jsem naistaloval v pohodě a SLI rozjel hned na první pokus a už si vychutnávám ten požitek, každopádně moc děkuju za tvoji ochotu mi pomáhat, ještě bych se ale chtěl zeptat jak si psal o nastavení te paměti v boot.ini, to samé platí i pro visty? pokud ano mohl by si mi nějak napsat návod jak to udělat abych z toho vyždímal maximum....

  11. #11
    Senior Member Avatar uživatele DOC_ZENITH
    Založen
    24.05.2005
    Bydliště
    Praha 14 hloubětín.
    Příspěvky
    1 296
    Vliv
    268

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    No k paměťovejm nárokům visty - tam ti ten 3gb switch moc nepomůže, ale jak je libo. Tady už neplatí /3gb přidat do boot.ini. Popravdě řečeno, nikdy jsem to do Visty nedával, rozdíl je tam totiž malej protože tý paměti stejně moc víc nezbyde. Tohle jsem v rychlosti vygooglil:

    http://usa.autodesk.com/adsk/servlet...linkID=9242018

    Je tu totiž ještě jeden problém kterej bych měl zmínit. A to, že při provedení této změny se systém může stát nestabylní. může a nemusí, na 95% ne, ale je třeba vyzkoušet jestli ti všechny programy a ovladače fungují předtím a stejně dobře potom. Dost dlouho jsem si říkal, můžou bejt problémy, ale prostě nebudou, dlouho nebyly, u každýho počítače co měl 2000/XP a měl 3+ gb ram jsem to automaticky zapínal, protože já ty problémy doma nikdy neměl, ale zrovna nedávno jsem tvrdě narazil u jednoho notebooku dell, kterej s 3gb switchem ani nenabootoval, hned BSOD. Naštěstí šlo se dostat do nouzáku a vypnout to.

    Takže vše pečlivě otestovat. Jo a nezapomeň vypnout superfetch, jinak to celý nemá cenu.

    Dále pak pořádně prověř paměť. Spusť Othose / Prime95, ale dej tam blend test a hlavně spusť to vícekrát. On i orthos je totiž 32bit program a neotestuje celou paměť. Na tohle jsem sám tvrdě naletěl, protože jsem považoval systém x hodin stable v orthosu ve všech testech za opravdu stable, jenže orthos nezabral celou ramku. Pak jsem zapnul Assasins creed a do 5ti minut BSOD s NV4displ.dll, což jsem logicky dával za vinu grafárně, ale unstable byla ramka. Spusť ho vícekrát a každýmu nastav manuálně v task manageru jedno jádro, jednomu 0 a druhýmu 1, ať se neperou o prostředky.

    Mě je totiž divný jak ti tam XP ani nenajednou a Visty64 takhle prasej. Chyba driverů se totiž takhle obvykle neprojevuje. Obvykle SLI nejde nebo je mizernej výkon, horší jak s jednou kartou a podobně, ale takovjhle instant výtuh úplně ve všem je divnej.
    The best Unreal Tournament maniac.

  12. #12
    Senior Member Avatar uživatele svaca
    Založen
    21.02.2003
    Bydliště
    Praha Řepy/Horní Počaply
    Věk
    48
    Příspěvky
    2 748
    Vliv
    305

    Standardní Re: Problém se SLI ve hrách

    DOC_ZENITH: To je pastva pro oci, cist tvoje prispevky ....

    Lip se to snad vysvetlit ani neda .. Ale naprosty souhlas .. Mam 8GB ram a stejne jsem byl nuceny pouzit WinXP na hry a Linux a vmware na praci a to jsem jeste uvazoval nad Crossfire, ale to je snad jeste vetsi ulet ...

    Pokud ale kolega ma tech 4G ram je uplny nesmysle aby tam cpal Visty at 32bit nebo 64bit kdyz mu XP sezerou nic a staci mu uplne na vse .... + presne kompatibilita .. fakt dobry
    Atari Falcon030,Phantom accelerator,CT63@MC68060@75Mhz,256 MB TT-RAM,14MB STRAM,SCSI HDD,50kHz sound,LAN,VGA 16bit,FreeMiNT+N.AES2.0
    Atari 1040 STe - game machine :-)
    Atari 800XE - game machine also :-)
    MacBook Pro Unibody v5,3 2.66GHz, 8GB DDR3, 9600MGT, Snow Leopard
    PlayStation 3 40GB + XFPS RATE UP adapter

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Problém: jenom červené odstíny barev ve hrách
    Založil Bendik v sekci fóra NVIDIA grafické karty
    Odpovědí: 2
    Poslední příspěvek: 23.06.2007, 13:07
  2. SLI primary monitor problem
    Založil DOC_ZENITH v sekci fóra NVIDIA grafické karty
    Odpovědí: 2
    Poslední příspěvek: 27.05.2007, 20:51
  3. Problem s OC na ASUS P5B-V
    Založil Kajik v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 11.05.2007, 13:31
  4. Padani v nekterych hrach na Mobility Radeonu 9600
    Založil Ladiz v sekci fóra ATI grafické karty
    Odpovědí: 0
    Poslední příspěvek: 21.11.2004, 12:54
  5. Velmi zahadny problem... ALi M1621
    Založil Spirit v sekci fóra SiS a ostatní čipové sady
    Odpovědí: 7
    Poslední příspěvek: 14.11.2004, 22:36

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •