Citace Původně odeslal jan555 Zobrazit příspěvek
Tady není řeč o žádných článcích, ale o zkušenosti, pokud je potřebuješ, zkus si je najít, pokud máš nV a jsi spokojený, tak buď nadále. Nakonec to snad někde funguje (ale já to neviděl), přece nemůže být tolik barvoslepých uživatelů.
Upřímně pochybuju, že by o tom nikde nikdo nenapsal, kdyby to byla taková pravda.

Osobně grafiku NVIDIA nemám, ale hodně mi toho prochází pod rukama a schválně jsem si ráno vzal dva notebooky s digitálním výstupem - jeden grafika Intel a druhý (vypůjčený) grafika NVIDIA. ATI tu teď nemám. Oba dva notebooky jsem připojil k LCD panelu Samsung SyncMaster 215TW (S-PVA, 3x8bit) -oba přes DVI- a na stativ položil foťák Canon EOS 30D s makroobjektivem (optickou sondu doma fakt nemám).

Jako obrázek jsem použil printnutou plochu jednoho z notebooků, kterou jsem ve fullscreenu otevřel na obou (vyfotil jsem to schválně rychle za sebou, aby se mi neprojevil pohyb mraků venku). Koukám tu na to a vypadá to barevně úplně identicky (ale jako opravdu nevidim rozdíl). Oba mají defaultní hodnoty barev (tj. není tam žádná kalibrace pomocí vektoru, že by se něco přepočítávalo).

Nevim, jestli mám fakt takové štěstí, ale moc se mi to nezdá. Oba to jsou ThinkPady a oba měly monitor připojený do DVI ve stejném advanced mini-docku, takže rozdíl jen v GPU. Až budu mít doma něco s ATI, tak vyzkoušim i tu, ale ve 2D při default barvách vážně žádný rozdíl barev nečekám (hmmm... zajímavý nápad na článek na blog).

A teď nějaká teorie: obraz složený v paměti grafiky (/paměti systému) se při vykreslení prožene nějakým vektorem symbolizujícím křivku barevné kalibrace (při standardním nastavení se v tomto kroku nic nezmění) a následně se TMDS trasmitérem "přeloží" pro sériový přenos po DVI kabelu (najednou se vždy přenáší jeden bit z každé složky). Uvnitř DVI je barevný signál přenášen plně digitálně a každá složka ta má dva své vodiče (u dual-link je to samozřejmě dvojnásobek). Signál tak z paměti přejde nezměněn.

Jednoduchý příklad: Zaměřím se na jeden konkrétní pixel, který má hodnotu, dejme tomu, RGB 200:200:000. V paměti je takový pixel uložen jako posloupnost 24 bitů: 11001000:11001000:00000000 (ve 2D tohle stejně počítá procesor a ne grafika). Na výstupu se použije kalibrační vektor, který při default nastavení bude mít pro 00000000 hodnotu 00000000 a pro 11001000 hodnotu 11001000 (tedy žádná změna). V tuto chvíli jde do TMDS opět stejná hodnota 11001000:11001000:00000000, která je postupně bez dalších úprav rovnou odeslána pomocí nějaké modulace do monitoru.

No a teď malá otázka: jakou hodnotu bude mít tento pixel, až dorazí do monitoru? Sám si odpovím: 11001000:11001000:00000000 ...tak a teď už je jen na monitoru, jak s tím naloží, jak má kalibrované barvy atd. Jediný případ, kdy se mohou barvy lišit, by byla provedená nějaká složitější kalibrace, kterou už pak každý čip může nějak jinak aplikovat. Rozdíl samozřejmě může být i ve 3D (což ani nikdo nezpochybňuje).

Ad rozdíl v ostrosti... no to byl doufám jenom vtip. Digitální časování DVI problémy vážně nemá. Ostatně i proto jsou při vstupu DVI na monitorech zakázány volby nastavení časování, protože nemají žádný význam.