U těch ATin záleží na výrobci a řadě. Sapphiry a BBA z počátku výroby R300 byly úplně identické, jen s jiným chladičem. PowerColor (TUL) si vyrábí karty sám a kvalita je tam proměnlivá. Celkově. Někdy dobrá za skvělý peníze, jindy za moc nestojí.
Často se nadává na ManLi, ale taky se od nich daly sehnat perfektní karty - zpravidla než rozjeli výrobu malí asijští výrobci, brali první várky od těch velkých. Měl jsem (a ještě někde mám) ManLi Radeon 9000 a patřil k tomu lepšímu, co jsem kdy zkusil.
Ještě zajímavější to ale bylo před rokem 2000, kdy měly ostrý výstup (i v takových rozlišeních jako 1024*768 ) jen karty těch výrobců, kteří si je vyráběli sami, jako Matrox, 3Dfx a ATi (+ ještě Permedia 3 ve verzi od 3DLabs). Všechno ostatní stálo za houby...
Ještě ke starším GeForce + výstupům - tady nešlo jen o levné součástky některých výrobců, ale i špatné součástky. nVidia nedodávala kompletní referenční návrhy karet, ale co se výstupů týkalo, nechala to plně na výrobcích a v dokumentaci se odkazovala pouze na design NV11, kde naposledy návrh dodala. Jenže někdo si neuvědomil, že NV11 (GF2MX) měla výstup poku*vený už na úrovni čipu, takže její výstupní filtry byly navrženy jinak, aby tenhle neduh alespoň částečně kompenzovaly. To znamená, že nové čipy měly odlišné parametry výstupního signálu, takže doporučené kondenzátory a induktory jim ořezávaly signál a kazily obraz.
Není překvapivé pouze to, že oddělení nVidie, teré si muselo být vědomé odlišného návrhu filtrů NV11, zřejmě z nepozornosti doporučilo jeho použití pro další karty, ale že ani výrobci, jejichž personál tomuhle rozuměl a věděl, jak musí pro určité úrovně signálu konkrétní design vypadat, to nijak nezarazilo a dlouho vyráběli karty s mizerným výstupem i přesto, že na to poukazovali uživatelé i recenze...