Jiná architektura, jiný nároky..... G92 byla 256bit malá. G80 byla 384bit akorát. R600 byla 512bit moc. Rv670 nepotřebovala takovej bandwitch jak R580 (hlavně při FSAA), takt pamětí tam prakticky neměl dopad na výkon ingame. U R580 ano, takže...
Jiná architektura, jiný nároky..... G92 byla 256bit malá. G80 byla 384bit akorát. R600 byla 512bit moc. Rv670 nepotřebovala takovej bandwitch jak R580 (hlavně při FSAA), takt pamětí tam prakticky neměl dopad na výkon ingame. U R580 ano, takže...
Naposledy upravil DOC_ZENITH; 24.06.2008 v 21:31.
The best Unreal Tournament maniac.
1920x1200-2560x1600 / AA 8x, HD4870 vs. HD4850:
UT3: +39%
Prey: +27%
EP2: +29%
COH: +37%
COD4: +24%
Použití GDDR5 je z hlediska spotřeby karty lepší krok, než kdyby se v průměru stejného výkonu ATi pokusila dosahnout zvýšením napájení a přetaktováním čipu o dalších 20-25%, čímž by si zároveň drasticky zredukovala výtěžnost a zvýšila cena. Pokud je HD4870 schopna konkurovat GTX260, věřím, že kombinace frekvencí, použitého napětí, množství pamětí i jejich typu, je ta nejefektivnější možná zvolená.
Tohle je typické pro česká diskusní fóra, nikde jinde jsem se s tím zatím nesetkal, ale po přečtení pár stránek diskuse tu má člověk pocit, že ty grafický karty musejí navrhovat duševně zaostalí jedinci, kteří nedokončili ani první stupeň zvláštní školy. Také je zajímavé, že v žádné z těchto firem nepracuje jediný Čech, což je opravdu velmi překvapivé, protože vidím, že každý druhý uživatel by těm nemehlům mohl fundovaně poradit...
senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy
Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)
Podľa recenzie na Expreview mala 4870 dosť vysokú spotrebu v load. Ak vychádzame z predpokladu, že GDDR5 idú na nižšie napätie ako GDDR3, potom možno predpokladať, že spotreba 4870 s GDDR3 by bola ešte vyššia. Toto je zrejme tiež jeden z dôvodov prečo ATI siahla po GDDR5.
5400+ BE, M3A78, 2x2GB 800+, X1950Pro 512MB, Pro82+ 425W
Potrebuješ založiť s.r.o. alebo a.s.? Pošli SS.
senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy
Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)
Na CDR vysli clanocky po cesky, takze pre tych, co to este nemaju z anglicky pisanych stranok:
ATI Radeon HD 4850: technologie, architektura, HD video: http://cdr.cz/a/24669
ATI Radeon HD 4850 v testu: http://cdr.cz/a/24649
Co mna osobne zaraza, je ta nechutne vysoka spotreba v 2D ( http://cdr.cz/a/24649/5 ). S tym nech sa idu s prepacenim vycpat (aspon u mna).
And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will
PiT: ta šíleně vysoká spotřeba ve 2D je nižší, než u GF9800GTX, GF8800GTS nebo GTX280.... Je vyšší, než na HD3870, jenže ta ve 2D běží na 300MHz, kdežto HD4850/4870 na 500MHz. Což vypadá, že (stejně jako tomu bylo u HD3850/3870) nejsou v době vydání karty dodělané drivery pro PowerPlay. Spotřeba ve 2D se vyřešila u X1800, HD2900, HD3800, tak věřím, že tomu nebude jinak ani u HD4800.
//ed: ještě nějaké testy:
Performancerating @MSAA4x na Hardware.fr:
komplet recenze:
http://www.hardware.fr/articles/725-...4870-4850.html
---
poměr cena/výkon na Hexus.net:
komplet recenze:
http://www.hardware.fr/articles/725-...4870-4850.html
Naposledy upravil no-X; 25.06.2008 v 11:25.
senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy
Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)
no-X:
1) Tu sa bavime o ATI, nie o nVIDII a rovnako, ako recenzent(i) na CDR porovnavam novu 4850ku s 3850 a 2600, tak sem nVIDIU netahaj.
2) Pockam na drivery a uvidim, co spravia so spotrebou... v kazdom pripade pre mna je to dost podstatna vec, nakolko sa hravam pomenej a drvivu vacsinu casu by ta grafika zrala ako svina a nic nerobila...
And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)