Viem samozrejme že z grafiky vytiahnem s lepším procesorom lepší výkon, ale môj osobný názor je skôr ten aby procesor mal pri svojej činnosti čo najvolnejšie pole pôsobnosti. ak tualatin brzdil radeon9800 tak môžem to povedať aj tak že radeon9800 oproti x850 brzdil 30 percent grafického výkonu procesoru.
podla možností som tomu prispôsobil maximum hw vrátane harddiskov a samozrejme aj grafickej karty.
Pokial totiž ide o činnosť procesora tak nie nadarmo sa mu hovorí Central Point Unit. Pokial procesor musí na čokolvek čakať (napríklad grafickú kartu) tak samozrejme reťazovou reakciou sú spomalené všetky súvisiace procesy (alebo všetky prebiehajúce)
Pokial tvrdíš že sú dnes hry kde nestačí 8200 s pretaktom... heh.. mno... je to o optimalizáciách programovania. grafická karta má vždy priamočiaru úlohu, kde obvykle pri programovaní niet velmi čo skaziť.
Optimalizácie pre CPU sú však nočnou morou mnohých programátorov a vzhladom na termíny pri vývoji hier sa na ne rozhodne vo velkom kašle... Napríklad hry na báze doom3 - skúsil som ako prvý prey a teraz nedávno aj quake 4. prey je novšia hra, jej grafika je ale omnoho bohatšia a hra samotná beží omnoho lepšie než quake (i ked nijak katastrofické sekania som nemal ani u jednej hry). engine totiž dostali už trochu v lepšom stave a dotiahli ho ešte.
dalšou vecou je že ak máš hru optimalizovanú na singlethreading (dodnes bežná vec) tak využiješ vždy len jedno jadro. tam je dopad absencie optimalizácie naprosto fatálny. ak nestačí e8200 na beh nejakej hry tak rozhodne to nieje slabým hw. celý procesor má totiž výkon okolo dvoch gigaflopov, jedno jadro má cca 1 gigaflop. a to je poriadny rozdiel.
pokial ide dalej napríklad o fungovanie AI alebo fyzikálneho modelu tak vzhladom na veľa možností ako niečo takéto programovať a následne optimalizovať je takmer nemožné povedať ktorá hra bude alebo nebude náročná na CPU (ak zadám AI skripte aby v čase 0 naštartovalo 30NPC tak hru zaseknem na chvílku ale ak zadám aby NPC štartovali v čase 0-3000ms tak je to omnoho lepšie - to som testoval aj v praxi ked som robil programátora)
Prey ako taký má skvelý fyzikálny model, oblivion je v tomto smere na podobnej úrovni, napriek tomu je oblivion v tomto smere znatelne náročnejší.
osobne si teda myslím že grafická karta by malal byť mierne naddimenzovaná.
1. aby ju procesor nemohol zahltiť
2. aby sa už vypočítané dáta pre 3d zbytočne netrashovali
obecne ale AF a AA mám vždy zapnuté bez dopadu na FPS. a to je tiež pozitívum.