Citace Původně odeslal shapet Zobrazit příspěvek
Mne smysl neunika, je to nestastna chyba v pochopeni upsamlu. Vse, co je nahrano ve 44.1 kHz 16 bitech, bude vzdy reprodukovano v tomto rozliseni. 192 kHz a 24 bit (tedy tzv. full. DVD Audio, ktere je jen stereo s timto rozlisenim) musi byt prevzorkovano (rada dobrych programu to umi, jen maloktery umi taky spravny mastering). Tedy novou informaci do upsamplingu neprineseme.
Jednoduse - tam kde informace o vyssi bit. hloubce a vyssi kvantizaci neni, ji neni mozno vytvorit umele. Jediny smysl techto Up a zpetnych downsamplingu je v tom, ze uvedene programy dovedou s vyssi kvantizaci presneji pracovat (Sonar, Cubase, Audition 3 a prirozene Pro Tools HD umi vnitrne zpracovat 64 bitu). Ma to vliv na mastering, limitaci signalu a radu velicin pri zpracovani napr. signalu CD-DA, kde je ponicen signal velkou kompresi (bohuzel to neni tak docela ojedinely jev, ale komercni CD ... a s komercni hudbou jsou takto zpracovany casto. Jazz nebo klasiku jsem jeste nenasel zmrsenou nahravacim studiem). Pomerne levne Izotope RX dokazou tyto veci napravit - ale je to vzdy uprava (nevratna) puvodniho signalu a nema cenu ji pouzivat na dokonale nahravky.
96 kHz s event. 24 bity (i sesti kanaly) prehrajeme vzdy, pokud to ma smysl, 192 kHz musi byt jen stereo (to je jen dobre). M-Audio melo s drivery uplne stejne zamery jako ostatni vyrobci zvukovek.
To je vsechno moc hezke, ale stale upsampling z 44.1kHz na nejakou vyssi frekvenci pri prehravani zvuku ponekud postrada smysl. To ze pri zpracovani zvuku v nekterych programech je lepsi pouzit vyssi samplovaci frekvenci preci nema nic spolecneho s upsampling v driverech zvukove karty