Pokud myslíš 50ky pro kinofilm, můžou ty být i ty pro snímače 24*36mm?
Canon dělá 50/1,2L a Nikon 50/1,2 Ai-S, kromě toho se dají sehnat starší 50ky až do světelnosti 0,75.
To Zuiko je zajisté výborné, má však výhodu v tom, že pokrývá menší obrazový kruh, tudíž není úplně porovnatelné. Další věc je, že jako makroobjektiv bude korigované pro kratší zaostřovací vzdálenosti, zajímaly by mne testy při zaostření "daleko", ale to snad optičtí mágové od Olympusu zvládli.
Pokud bychom hovořili o té nej 50ce, určitě bych tam zařadil ještě skla od Zeisse pro dálkoměry, protože ty jsou opravdu "top". Ano, nemají autofokus, ale to je dle mého názoru výhoda, protože se dá lépe udržet přesnost konstrukce.

No a doufám, že nový fotograf co nejdříve odepíše postřehy z užívání tohoto aparátu!