No vidíš - za málo
Už jsem tady někde psal, že se výrobci netrápěj s novýma Biosama pro srandu králíkům - sice to není to samý, ale drivery ke grafice by jsme si taky nenechali 2 roky starý, že?!
Teď už jen nahodíš min. těch 3,6 a máš to doma.![]()
No vidíš - za málo
Už jsem tady někde psal, že se výrobci netrápěj s novýma Biosama pro srandu králíkům - sice to není to samý, ale drivery ke grafice by jsme si taky nenechali 2 roky starý, že?!
Teď už jen nahodíš min. těch 3,6 a máš to doma.![]()
C2Q Q9550 2.83 GHz @ 3.4 GHz (400*8,5 & def. Vcore + EIST & C1E), AC Freezer 7 Pro, GB P35-DS4 rev. 2.0, Thermaltake Matrix, Noctua NF-S12-800, 8GB GEIL DDR2 800Mhz Black Dragon, SSD OCZ Vertex 2 + SAMSUNG 4TB SATA II, Zotac GeForce 8800GT, Corsair VX450 450W, 21" Samsung 215TW (S-PVA), Logitech Z-2300 THX
Těch 3,6GHz u E6750 je něco jako Sv.Grál??
No, ale vážně.. Já to samozřejmě zkusim, teď si ale ještě pár hodin chci užít toho, že všechno je tak, jak má. Jinak - máš pro to nějaké vysvětlení, že když nastavuju v BIOSu napětí pro CPU napevno, že mi ty šetřící fce nechtějí pracovat? Ty sám to máš tak nastaveno ( tzn. pevně danou hodnotu)![]()
Naposledy upravil Hurvajs; 21.01.2008 v 01:30.
Na zázraky nevěřím. Spoléhám na ně.. :)
MB: GA P35-DS4 (rev.2.0,F11) CPU: C2D E6750;2.66GHz (@3.3GHz) + Noctua NH-U12F RAM: A-Data EE 2x2048 800MHz (5-5-5-18 2T, 1.9V) @826 (5-5-5-15 2T, 1.90V) VGA: ASUS 8800GTS 512 HDD: SATAII 500+320GB Audio: X-Fi Gamer + Gigaworks ProGamer G500 5.1 Mouse & Keyb.: Razer DA + Logitech G11 DVD-RW: Samsung DRW SH-S203N LCD: Samsung 226BW PSU: Seasonic 600W Case: TT Armor 8000BWS
Ost.: AVER TV Hybrid; Logitech Driving Force Pro; Compaq Armada M700 [ 3DM06:12543 ]
C2Q Q9550 2.83 GHz @ 3.4 GHz (400*8,5 & def. Vcore + EIST & C1E), AC Freezer 7 Pro, GB P35-DS4 rev. 2.0, Thermaltake Matrix, Noctua NF-S12-800, 8GB GEIL DDR2 800Mhz Black Dragon, SSD OCZ Vertex 2 + SAMSUNG 4TB SATA II, Zotac GeForce 8800GT, Corsair VX450 450W, 21" Samsung 215TW (S-PVA), Logitech Z-2300 THX
Tak v případě, že chci zachovat šetřící funkce, bude u mě je pravdědopobně rozumná hranice 400 x 8 (3,2GHz) s RAM 850MHz 5-5-5-15 (1.9V). Sice stabilních je i 413 x 8 (3,3GHz), ale je to takovej hnusnej násobek... Když jsem se pokusil rovnou o tvých 450FSB, vrátilo mi to při bootu hodnotu 333, zkusil jsem ještě dát i pevných 1,325V místo Normal a stejný výsledek. Bootlo to až při "kulatých" 425 x 8 ( 3,4GHz), ale Orthos hodí chybu již po chvíli. EIST a C1E jsem nevypínal, pokud by bez nich systém běžel, byť s 3,6GHz nebo 3,4GHz, asi bych se stejně vrátil k 3,2GHz s EIST Enabled ( a stejně mám spadeno na 8400
). Všechno jsem zkoušel s EIST a C1E Enabled, FSB jsem přidával na 101 i 102, RAM jsem přidával až 0,20V a snižoval je na 5-5-5-18, ale nechtělo se tomu..
Na zázraky nevěřím. Spoléhám na ně.. :)
MB: GA P35-DS4 (rev.2.0,F11) CPU: C2D E6750;2.66GHz (@3.3GHz) + Noctua NH-U12F RAM: A-Data EE 2x2048 800MHz (5-5-5-18 2T, 1.9V) @826 (5-5-5-15 2T, 1.90V) VGA: ASUS 8800GTS 512 HDD: SATAII 500+320GB Audio: X-Fi Gamer + Gigaworks ProGamer G500 5.1 Mouse & Keyb.: Razer DA + Logitech G11 DVD-RW: Samsung DRW SH-S203N LCD: Samsung 226BW PSU: Seasonic 600W Case: TT Armor 8000BWS
Ost.: AVER TV Hybrid; Logitech Driving Force Pro; Compaq Armada M700 [ 3DM06:12543 ]
zdravim...mam dotaz ohledne biosu. mam desku asus p5n32-e sli a zajima me, jaky je rozdil v polozkach VCore Voltage a CPU VVT Voltage. Jestli ma nekdo zkusenosti s touto deskou, poradte pls nastaveni napeti na SB Core a NB Core.
a nejak se mi nedari taktovani...nedokazu dostat E6750 pres 400mhz![]()
4 Hurvajs:
3,2 je v pohodě, mezi 3,2 a 3,6 jsem nepoznal žádný rozdíl, buď v klidu.
EIST je EIST..., jde spíše o dobrý pocit.
FSB ani jinde jsem nic nepřidával, přidal jsem pouze pamětem - ty moje mají "rádi" 2-2,1 V, možná by jim stačilo méně (nezkoušel jsem) - budiž.
C2Q Q9550 2.83 GHz @ 3.4 GHz (400*8,5 & def. Vcore + EIST & C1E), AC Freezer 7 Pro, GB P35-DS4 rev. 2.0, Thermaltake Matrix, Noctua NF-S12-800, 8GB GEIL DDR2 800Mhz Black Dragon, SSD OCZ Vertex 2 + SAMSUNG 4TB SATA II, Zotac GeForce 8800GT, Corsair VX450 450W, 21" Samsung 215TW (S-PVA), Logitech Z-2300 THX
jo ještě ta jedna položka v BIOSu - nevim presne, co znamena Loadline calibration - mas Enable?
Na zázraky nevěřím. Spoléhám na ně.. :)
MB: GA P35-DS4 (rev.2.0,F11) CPU: C2D E6750;2.66GHz (@3.3GHz) + Noctua NH-U12F RAM: A-Data EE 2x2048 800MHz (5-5-5-18 2T, 1.9V) @826 (5-5-5-15 2T, 1.90V) VGA: ASUS 8800GTS 512 HDD: SATAII 500+320GB Audio: X-Fi Gamer + Gigaworks ProGamer G500 5.1 Mouse & Keyb.: Razer DA + Logitech G11 DVD-RW: Samsung DRW SH-S203N LCD: Samsung 226BW PSU: Seasonic 600W Case: TT Armor 8000BWS
Ost.: AVER TV Hybrid; Logitech Driving Force Pro; Compaq Armada M700 [ 3DM06:12543 ]
CPU Core i5-750 @ 4 GHz, CPU cooler Noctua NH-U12P SE2, Mainboard Gigabyte p55-UD4
Memory 2x2024MB G.Skill RipJaw 2000MHz, GPU MSI GTX460 1GB Cyclone, HDD Intel x25-M 80GB + WD6400aaks
Case Antec P182, PSU Enermax modu82+ 525W, LCD HP LP2475w
Diky, taky jsem mohl hledat lip. "LoadLine Calibration - Deska neustále monitoruje napájení procesoru a v případě vysokého přetaktování, tato funkce omezí větší poklesy napětí CPU. Za normálních podmínek, na většině desek napětí v zátěží rapidně klesá, s touto funkcí by mělo zůstat stabilnější a nekolísat."
Na zázraky nevěřím. Spoléhám na ně.. :)
MB: GA P35-DS4 (rev.2.0,F11) CPU: C2D E6750;2.66GHz (@3.3GHz) + Noctua NH-U12F RAM: A-Data EE 2x2048 800MHz (5-5-5-18 2T, 1.9V) @826 (5-5-5-15 2T, 1.90V) VGA: ASUS 8800GTS 512 HDD: SATAII 500+320GB Audio: X-Fi Gamer + Gigaworks ProGamer G500 5.1 Mouse & Keyb.: Razer DA + Logitech G11 DVD-RW: Samsung DRW SH-S203N LCD: Samsung 226BW PSU: Seasonic 600W Case: TT Armor 8000BWS
Ost.: AVER TV Hybrid; Logitech Driving Force Pro; Compaq Armada M700 [ 3DM06:12543 ]
CPU Core i5-750 @ 4 GHz, CPU cooler Noctua NH-U12P SE2, Mainboard Gigabyte p55-UD4
Memory 2x2024MB G.Skill RipJaw 2000MHz, GPU MSI GTX460 1GB Cyclone, HDD Intel x25-M 80GB + WD6400aaks
Case Antec P182, PSU Enermax modu82+ 525W, LCD HP LP2475w
Otázka je, jak to precizně změřit. My se tu většinou odvoláváme na SW měření v cpu-z. Pokud můžu za sebe mluvit, tak v BIOSu mám nastaveno napětí na Normal (1,325V) a při zatížení to ve zmíněném cpu-z vykazuje hodnotu 1,280V - a ta se nemění, tzn. napětí nekolísá. Tedy odhaduji, že to funguje. A cos myslel tím "mod tuzkou"??
Na zázraky nevěřím. Spoléhám na ně.. :)
MB: GA P35-DS4 (rev.2.0,F11) CPU: C2D E6750;2.66GHz (@3.3GHz) + Noctua NH-U12F RAM: A-Data EE 2x2048 800MHz (5-5-5-18 2T, 1.9V) @826 (5-5-5-15 2T, 1.90V) VGA: ASUS 8800GTS 512 HDD: SATAII 500+320GB Audio: X-Fi Gamer + Gigaworks ProGamer G500 5.1 Mouse & Keyb.: Razer DA + Logitech G11 DVD-RW: Samsung DRW SH-S203N LCD: Samsung 226BW PSU: Seasonic 600W Case: TT Armor 8000BWS
Ost.: AVER TV Hybrid; Logitech Driving Force Pro; Compaq Armada M700 [ 3DM06:12543 ]
CPU Core i5-750 @ 4 GHz, CPU cooler Noctua NH-U12P SE2, Mainboard Gigabyte p55-UD4
Memory 2x2024MB G.Skill RipJaw 2000MHz, GPU MSI GTX460 1GB Cyclone, HDD Intel x25-M 80GB + WD6400aaks
Case Antec P182, PSU Enermax modu82+ 525W, LCD HP LP2475w
Hurvajs , nie som si isty ci vies co je to ten mod tuzkou (pencil mod). Ide o vodive spojenie nejakych kontaktov na doske,ktore momentalne nie su priamo spojene. A tuzkou (pencil, ceruzkou) preto lebo je z uhlika, cize je vodiva a staci len trosku zatlacit ceruzkou a "nakreslit" cesticku medzi tymi kontaktami. V pripade potreby to ide jednoducho odstranit. Samozrejme ze sa to nemusi robit ceruzkou, moze sa prispajkovat ku drotu ,pripadne vodivy lak pouzit, ale ceruzka je v pripade reklamacie najjednoduchsie odstranitelna a nezistitelna. Na tom obrazku co sem dal Krimi 2000 treba zacmarat toho svaba, ktory je vyznaceny oranzovou farbou![]()
I am so good!
FujitsuSiemes Amilo Pi1505 | T1350 | 1536MB RAM | 80GB HDD | 15.4" 1280x800 | WinXP MC
Zdravím, mám trošku problémy s OC E6750. Na první pokus jsem ho dostal stabilně na 3,2GHz bez změny čehokoli (krom FSB - 8*400MHz, RAM tím pádem 960MHz 5-5-5-15). Výš už to beze změn nešlo. Chtěl jsem si pohrát s napětím, ale pokud mám při OC enabled "CPU Host Clock Control", tak je doporučeno mít "System Voltage Control" na Auto, jinak deska "řve" že napětí není optimalizováno. Nehledě na to jsem "SVC" nastavil na manuál a zkoušel zvýšit napětí CPU, ale to se (podle CPU-Z) vůbec nehnulo. Vypnul jsem C.I.A.2, C1E, TM2, EIST a virtualizaci a porad nicCPU-Z ukazuje stále stejné napětí, ačkoli jsem ho zvyšoval. A propo, koukám že se tady operuje s normálním napětím E6750 1,325V, mně to deska (s BIOSem F7) jako normal hází na 1,35V. Kua kde je pravda?
"Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."
Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro
zdravím Zlín, no mně ukazuje cpu-z 1.36 a v biosu mám 1.375, takže cpu-z moc nevěř, jinak ještě změn PCI-E clock na 101, jestlis to ještě neudělal. Pokud to nepůjde i pak, tak jsi narazil na strop cpu bez pridani voltaze nebo na strop pameti bez dalsich Voltu, pametem muzes pritlacit v poho 0,2 az 0,3 (nevim kolik maj default), prvni vyzkousej kolik jde procak bez dalsich voltu, tak tam dej napevno 1.325 a toz uvidime![]()
i5 2500K 4,5GHz + Noctua NH-U12P | Asus P8Z68-V | 8GB Kingston 1600MHz | Gigabyte 560 GTX | Intel SSD 310 120GB + 1TB | Samsung PX2370 | Sennheiser HD600 | Audinst HUD-MX1 | Seasonic S12 500W
Zlín zdraví do Ústí a zpět do Zlína. Hele, nemáš náhodou nový zdroj?V BIOSu to ukazuje 1,35V - když je vše auto. A proč měnit PCI-E clock na 101? Se to zamyká na 100, ne? Paměti mají v základu 2,2V při 800MHz a 4-4-4-12. Já mám spíše problém s tím, že při OC si deska jakoby sama reguluje napětí, což jsem dosud nezažil. Ale všechno je jednou poprvé
![]()
"Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."
Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro
zamykam PCI-E na 101, pac mi to doporucilo dost lidi, navic mi to trochu haluzilo na tech 100 (vyzkousis, uvidis), no tem ramkam bych uz asi nepridaval, ty uz maj z vyroby pridanyno pokud nechas aby si deska sama nastavila napeti, tak to je jasny, ze to nebude tak jak budes chtit, jsou desky ktery underwoltujou i over (to sou slova
), takze nastav na pevno tech 1.325 a uvidis, jinak mne osobne ukazuje cpu-z, everest i speedfan 1.36 a v biosu mam 1.375, tohle bych moc nebral vazne..
Naposledy upravil jenicek321; 22.01.2008 v 21:17.
i5 2500K 4,5GHz + Noctua NH-U12P | Asus P8Z68-V | 8GB Kingston 1600MHz | Gigabyte 560 GTX | Intel SSD 310 120GB + 1TB | Samsung PX2370 | Sennheiser HD600 | Audinst HUD-MX1 | Seasonic S12 500W
Tak to jsi se strefil(a), opravdu jsem netušil, oč jde ( nejsem elektrotechnik a tahle vychytávka se ke mě zatím nedonesla, ale zní to zajímavě, dík za vysvětlení..
K povzdechu meteora nad OC, jsem na tom podobně, 3,2GHz bez změny všeho mi šlo úplně v pohodě, dal jsem 400 FSB a bylo to.. Dál se tomu už nechce ( přidával jsem RAMkám až 0,2V, CPU na 1,325V, zamkl jsem na 101, vypnul jsem vše krom EIST a C1E.. Maximálně jsem se dostal na 3,4GHz, boot OK, ale Orthos už hází chybu. ( anebo to neumim..)
Na zázraky nevěřím. Spoléhám na ně.. :)
MB: GA P35-DS4 (rev.2.0,F11) CPU: C2D E6750;2.66GHz (@3.3GHz) + Noctua NH-U12F RAM: A-Data EE 2x2048 800MHz (5-5-5-18 2T, 1.9V) @826 (5-5-5-15 2T, 1.90V) VGA: ASUS 8800GTS 512 HDD: SATAII 500+320GB Audio: X-Fi Gamer + Gigaworks ProGamer G500 5.1 Mouse & Keyb.: Razer DA + Logitech G11 DVD-RW: Samsung DRW SH-S203N LCD: Samsung 226BW PSU: Seasonic 600W Case: TT Armor 8000BWS
Ost.: AVER TV Hybrid; Logitech Driving Force Pro; Compaq Armada M700 [ 3DM06:12543 ]
MAUL: XEON 3350, ASUS P5Q-E, 4GB Corsair DDR2-1066, GB 6850/1GB, 2x1,5TB WD15EADS, Samsung SH-S203B, 24“ LCD DELL 2408WFPp, Antec Solo, Corsair HX620W
KRISSS: C2D E8400, GB EP35-DS3, 2GB Kingston DDR2-1066, GB 4850/1GB, WD5000AAKS, ASUS CB-5216A, 26“ LG W2600HP-BF, Seasonic 430W
MAULÍK: C2Q Q6600, GB EP35-DS3R, 2GB Corsair DDR2-1066, GB 4850/1GB, WD5000AAKS, Plextor PX-116A, 22“ LG Flatron L226W, Corsair VX450W
Řekl bych že EIST a C1E je lepší pro OC vypnout. Já to tak zhruba zkoušel podle tohodle článku: http://hwmag.cz/clanek/tipy-a-triky/...ky?kapitola=10 U mě je spíše problém v tom, že nemám zcela zmapovaný BIOS nové desky, přeci jenom u MSI je to o něčem jiném![]()
"Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."
Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro
O samotný OC jsem se zajímal v 2 případech, když jsem měl kdysi Opteron 144 ( tehdy jsem v threadech na to nenarazil) a teď po čase s E6750 a opět - myslim že v threadech o komponentách, které se mě týkají, to buď zmíněno nebylo, nebo jsem se tomu vždycky nějak vyhnul. Sory, jestli se tě to dotklo, mě to divný nepřipadá..
To meteor: to jo, EIST, C1E a spol. je lepší pro maximální OC vypínat, já ale raději slušných 3,2 nebo 3,3 s fungujícím EIST. Ačkoliv, stejně by mě výpočet takové úspory celkem zajímal.. kolik se na kompu třeba takhle ušetří ročněOsobně mám PC zaplý denně cca 16h, hry a klídek asi 30:70.. Dal by se vliv EIST nějak vyčíslit?
Na zázraky nevěřím. Spoléhám na ně.. :)
MB: GA P35-DS4 (rev.2.0,F11) CPU: C2D E6750;2.66GHz (@3.3GHz) + Noctua NH-U12F RAM: A-Data EE 2x2048 800MHz (5-5-5-18 2T, 1.9V) @826 (5-5-5-15 2T, 1.90V) VGA: ASUS 8800GTS 512 HDD: SATAII 500+320GB Audio: X-Fi Gamer + Gigaworks ProGamer G500 5.1 Mouse & Keyb.: Razer DA + Logitech G11 DVD-RW: Samsung DRW SH-S203N LCD: Samsung 226BW PSU: Seasonic 600W Case: TT Armor 8000BWS
Ost.: AVER TV Hybrid; Logitech Driving Force Pro; Compaq Armada M700 [ 3DM06:12543 ]
Proč by se mě to probůh mělo dotknout? Divné mi to připadá proto, že se takhle modovaly už staré Athlony a Durony nebo grafické karty před několika lety... Pokud jsi na to nikdy nenarazil, je to možné i když podivuhodné, ale vzhledem ke Tvé senioritě na OC fóru to ostatní nemohou předpokládat...
MAUL: XEON 3350, ASUS P5Q-E, 4GB Corsair DDR2-1066, GB 6850/1GB, 2x1,5TB WD15EADS, Samsung SH-S203B, 24“ LCD DELL 2408WFPp, Antec Solo, Corsair HX620W
KRISSS: C2D E8400, GB EP35-DS3, 2GB Kingston DDR2-1066, GB 4850/1GB, WD5000AAKS, ASUS CB-5216A, 26“ LG W2600HP-BF, Seasonic 430W
MAULÍK: C2Q Q6600, GB EP35-DS3R, 2GB Corsair DDR2-1066, GB 4850/1GB, WD5000AAKS, Plextor PX-116A, 22“ LG Flatron L226W, Corsair VX450W
tak se můžu pokládat za výjimečnýho, že jsem měl takovou 'kliku' a taková fičura se ke mě nikdy nedostala, když tu je ve příspevcích zmiňovana tak častoMěl jsem delší "nešťourací" období (A64 3500+, D805, E6300, přišel jsem až do změn fóra (reputace - bazar atp
.. a teďka jsem se nudil a podíval zas blíž na OC. Určitě bude hodně věcí, který o kompu vůbec netuším, i když jsem už 'starej' ( nebo pravě proto?)
![]()
Na zázraky nevěřím. Spoléhám na ně.. :)
MB: GA P35-DS4 (rev.2.0,F11) CPU: C2D E6750;2.66GHz (@3.3GHz) + Noctua NH-U12F RAM: A-Data EE 2x2048 800MHz (5-5-5-18 2T, 1.9V) @826 (5-5-5-15 2T, 1.90V) VGA: ASUS 8800GTS 512 HDD: SATAII 500+320GB Audio: X-Fi Gamer + Gigaworks ProGamer G500 5.1 Mouse & Keyb.: Razer DA + Logitech G11 DVD-RW: Samsung DRW SH-S203N LCD: Samsung 226BW PSU: Seasonic 600W Case: TT Armor 8000BWS
Ost.: AVER TV Hybrid; Logitech Driving Force Pro; Compaq Armada M700 [ 3DM06:12543 ]
"Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."
Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro
muze mi nekdo poradit jakymu softu na mereni teplot se da verit vic? speedfan 4.33 nebo everest ultimate 4.20? everest mi ukazuje v burnu teplotu jader 68C/68C a speedfan 53C/53C...mam c2d e6750 @ 3.2GHz tedy 400MHz FSB...CPU ma def. napeti, ale musel jsem zvedat napeti na south bridge a north bridge, pac se to vzdycky kouslo pri loadovani woken. Desku mam asus p5n32-e sli. predem dik za rady
Asus P5N32E - SLI, C2D E6750 2,66GHz @3.17GHz, A-Data Vitesta EE 4x 1GB, BFG 8800GT OC2
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)