canonacky 18-55 je v pohode pouzitelny na krajinky, na clonach 8-11 je dobry, ale na plnu dieru co som videl fotky v plnom rozliseni, tak to bolo zle. kto to vie, tak nafoti aj s nim, ale je to dost limitujuci objektiv.
canonacky 18-55 je v pohode pouzitelny na krajinky, na clonach 8-11 je dobry, ale na plnu dieru co som videl fotky v plnom rozliseni, tak to bolo zle. kto to vie, tak nafoti aj s nim, ale je to dost limitujuci objektiv.
cena / vykon je u nej ok dokud se nezacne porovnavat se ZD 14-45
ale to je tu ot , omlouvam se .
<III>
C2Q@2,33Ghz | gigabyte G33 | 4x1GB GeIL | geforce 460
IBM ThinkPad T60p
olympus e-300+zuiko1454+zuiko4015+tamrac adventure7+Qentis STCO-01+fl36
shell: neni to nic moc, ale na plný rozlišení neni úchvatnejch mnoho jinejch dražších skel.... pokud tě to se*e tak to nekupuj, respektive se koukni na IS verzi. bude použitá taky za 3000-3500 podle mě, a opticky mnohem lepší + IS....
já si osobně na ten kelímek od jogurtu nemůžu vůbec stěžovat. hlavně při fotkách s bleskem je vidět jak posílá všechny kompakty k čertu. nádherný fotky. nechci mu dávat nějakou nadpřirozenou moc - jistě, je to low end. tam taky patří a všichni to ví.
A proč to dělá?
hm taky se stavím na stranu zastánců canoního 18-55. viděl jsem spoustu nádherných fotek A4 z olyho C720UZ(pro neznalé: stará vykopávka s 3mpix a 40-320 objektivem, který aberuje jak prase), takže bych neházel tento mnohem lepší objektiv(oproti olymu) do špíny. ano, je to "nejhorší" objektiv pro DSLR, ale to přeci neznamená, že je nepoužitelný. hodlá snad jeho majitel tisknout plachty A3 a větší, aby poznal rozdíl oproti jiným, mnohem lepším sklům? ty stojí 10* a více tolik, ale jsou tolikrát lepší? jinak, každý přece ví, co na své focení potřebuje, a fotografie je přeci mimojiné o hledání svých vlastních cest a přístupů, takže nechat se zvyklat názory davu je přesně to, co jí škodí. fotit, o to tu běží![]()
IBM
Lenovo
Kriglnakafe
berraneck: Pokud posuzuješ objektiv podle kvality výtisku <A4, tak nepotřebuješ zrcadlovku - většina moderních EVF a lepších kompaktů na A4 stačí bohatě (mě osobně udivilo, že i A4 fotky z 5MP Panasonic TZ1 vypadají co do ostrosti velice dobře), takže pokud by seťák k zrcadlovce nezvládal ani tohle, nebylo by to katastrofické, ale prostě k smíchu![]()
senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy
Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)
Ne, objektivy nesoudím podle kvality tisku <A4. Upřímně, objektiv si vybírám tak, že potřebuji určité ohnisko s určitou světelností, a podle toho beru, kdybych se měl zabývat uvažováním, jestli je lepší ten nebo jiný, akorát ztrácím čas, protože to je pouze nástroj k focení. Když pudu štípat dřevo, samozřejmě rači pudu s kvalitní Fiskarskou za 1500, ale ona to dřevo naštípe úplně stejně, jako pantok za 300, pouze s trochu menší námahou. Chtěl jsem říct, že je prakticky fuk, jaký máš objektiv na SLR, protože se všemi můžeš dělat tisk A4-A3 v klidu. Nechtěl jsem porovnávat kompakt s DSLR, ony ty fotky také nebyly z klubu, ale krajinky, do klubu je kompakt téměř nepoužitelný, takže by ani nebylo co tisknout. BTW. i na A4 by šly poznat rozdíly, ale hovořím o kvalitním tisku. noflame
IBM
Lenovo
Kriglnakafe
Mam tu par postrehu a protoze v "tmavych klubech" fotim skoro porad, myslim ze budu mluvit z praxe. Urcite budes potrebovat vykony externi blesk se stavitelnou hlavici. Opravdu netusim zde neco takoveho na ten nove porizeny aparat sezenes, drzim palce aby jo. Protoze bez blesku si absolutne neskrtnes. Teda jo, ale kdyz to budes prat s internim bleskem moh sis koupit rovnou kompakt, vysledky budou skoro stejny - na nic. Externi blesk potrebujes abys scenu dosvitil odrazenym svetlem a dostal na jednu fotku idealne nasvicene lidi a navic v okoli barevnou atmosferu svetelnych efektu, ktere v klubech sviti.
Obecne plati, ze na seriozni foceni v klubech potrebujes telo s cipem co nesumi na vysokym ISO. Protoze z porizeny fotek v klubu nebudes urco delat zvetseniny na zed, naopak budes fotky zmensovat pro web staci ti bohate 6MPix, uz i proto ze Ti fotky zaberou min mista nez treba z 10Mpix. Mam vyzkouseno, ze se casto hodi rychly seriovy snimani pri foceni bez blesku a dulezity je spravny a rychly ostreni. Okamzitou rekaci na spoust beru jako samozrejmost. Standartne se foti na ISO 800 a vys. Pak potrebujes svetelny sklo (2,8 je standard). Idelani je kdyz ma na plnou diru pekny bookeh. Ja treba rad pouzivam v klubu velikosti twofaces kombinaci 18-55/2.8 a pevnou 85/1,8. No a v neposledni rade vykonej externi blesk nejlepe s battery packem. Externi zdroj k blesku se hodi v momentech, kdy potrebujes fotit treba kratke tanecni vystoupeni a potrebujes mit okamzite nabity blesk k porizeni dalsiho zaberu. Pokud by se mne nekdo ptal co si poridit na foceni do klubu, poradil bych mu na zacatek z hlediska bohatych zkusenosti D70s + Sigmu 18-50 2,8 Macro + Metz 58 AF-1.
Porovnani svetelnych podminek focenych s bleskem a bez blesku:
Bez blesku: http://www.bowlinglv.sk/photo/folteen/51.JPG a s bleskem http://www.bowlinglv.sk/foto/2007/15.9.07/DSC_2048.JPG
bez blesku http://www.fotodance.cz/image/070811bos/hh_033.jpg a s bleskem http://www.fotodance.cz/image/070811bos/hh_030.jpg
bez blesku http://www.twofaces.cz/foto/061018/68.jpg a s bleskem http://www.twofaces.cz/foto/061018/54.jpg
Prilady kreativniho foceni s bleskem:
blesk napalen doprava-odraz o bilou stenu vpravo
jemne doflesnuto pres odrazku a svetlou stenu vpravo
blesk naprimo s rozptylkou aby vysvitil celou plochu
blesk a ISO vyvazeno tak aby za cenu mirneho presviceni vepredu byli videt hradby vzadu
blesk naplno a otocen za sebe do obrovskeho bileho platna
4 GAMING: Intel C2D E8400 @ 4,1GHz (8x515) | MB ASUS P5Q DLX | 2xKingston DDR2@1030MHz | Radeon 5750 VAPOR-X | EIZO S2243WH-BK |
4 WATCHING: Intel E5200 2,5GHz@3,34GHz | ASUS P5Q-EM | 2GB DDR2 | Panasonic TH-42PX80EA |
4 TRAVELING: SONY VAIO VGN-BX297XP or Acer Timeline 1810TZ & Eurotel Data Expres |
4 SHOOTING: Nikon D700+BG&D300+BG+S10-20/4-5,6 DC HSM+N17-55/2,8 AF-S DX+N70-200/2,8G ED-IF AF-S VR+S24/1.8+N35/2D+N50/1,4G AF-S+N85/1,8D+S150-500 5-6,3 APO DG OS HSM+S TC 1,4x EX DG+2xNikon SB900+2xMetz 58 AF-1 |
Dalsi prilady kreativniho foceni s bleskem:
pevny Nikkor 85/1.8 dela na plnou diru z svetelnyh zdroju takovehle krouzky
blesk zleva pres odrazku vysviti jen postavu a zachova barevne pozadi
kombinace vysoke ISO, dlouhy cas a blesk otoceny do stropu s odrazkou zachova svetelne efekty v pozadi
pevna 85/1,8 ma spickovy kontrast a tak zobrazi i neprime barvy-v pozadi neni nic, ale ale kontury postav sou osvetlene cervenym svetlem
blesk naplno a do stropu, aby vysvitil postavy v pozadi, ale uplne nevypalil popredi
jemne doflesnuti
blesk na druhou lamelu jemne vysviti popredi a necha laser
delsi cas cas (cca 1/20) s bleskem vykresli prskavce plaminky
kombinace silneho stroboskopu od stropu a slabeho zablesku blesku aby vymazal stiny
4 GAMING: Intel C2D E8400 @ 4,1GHz (8x515) | MB ASUS P5Q DLX | 2xKingston DDR2@1030MHz | Radeon 5750 VAPOR-X | EIZO S2243WH-BK |
4 WATCHING: Intel E5200 2,5GHz@3,34GHz | ASUS P5Q-EM | 2GB DDR2 | Panasonic TH-42PX80EA |
4 TRAVELING: SONY VAIO VGN-BX297XP or Acer Timeline 1810TZ & Eurotel Data Expres |
4 SHOOTING: Nikon D700+BG&D300+BG+S10-20/4-5,6 DC HSM+N17-55/2,8 AF-S DX+N70-200/2,8G ED-IF AF-S VR+S24/1.8+N35/2D+N50/1,4G AF-S+N85/1,8D+S150-500 5-6,3 APO DG OS HSM+S TC 1,4x EX DG+2xNikon SB900+2xMetz 58 AF-1 |
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)