Výsledky hlasování: Presvedcil vas vykon G80?

Hlasující
173. Nemůžete hlasovat
  • Ano, uz jsem majitelem 8800GTX

    17 9,83%
  • Ano, uz jsem majitelem 8800GTS

    21 12,14%
  • Ne, ale planuji si jednu koupit (GTX/GTS)

    42 24,28%
  • Ne, cekam na R600 a pak koupim, co bude vyhodnejsi

    80 46,24%
  • Ne, nVidii bych si nikdy nekoupil

    13 7,51%
Výsledky 1 až 25 z 841

Téma: NVIDIA GeForce 8800GTX/GTS

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1
    Banned Avatar uživatele Semik
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    SOM NACIONALISTA!
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 604
    Vliv
    0

    Arrow Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    Zvlast v dnesni dobe, kdy je vetsina her vyvijena na PS3/X360, ktera ma 512MB a hry jsou na to delane.
    Nie, u PS3 je pamäť napevno rozdelená na 256 VRAM a 256 RAM. U X360ky je 512 zdielaných VRAM aj RAM, takže tiež nemožno použiť všetko. U konzol je však memory manažment ručne dotiahnutý k dokonalosti, takže sa to nedá porovnávať. (optimalizacia)

    Ináč by som samozrejme tiež volil 640MB ak chceste hrať v Max detailoch. Tých 320 stačí na sučasné hry ale u PC treba trochu pridať, aby to tak šlo aj u zajtrajších hier.
    Edit..

  2. #2

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    Citace Původně odeslal Semik Zobrazit příspěvek
    512 zdielaných VRAM aj RAM, takže tiež nemožno použiť všetko.
    Vse ne, ale diky architekture X360 je treba si uvedomit, ze hodne dat, ktere jsou na PC duplikovane (napr pozice vertexu nebo vubec schema modelu) jsou na konzoli sdilene. Tim chci rict, ze na PC ty data musis mit v RAMce a v pripade potreby je nahodis do VRAM a tim je duplikujes a zabiraji misto i v RAM i VRAM. Na X360 tim muzes hodne usetrit. Proto sem psal, ze v realu je na PC pro X360 hru potreba mit aspon 1GB RAM (zapocitavat je treba i OS a backround aplikace) a 512 VRAM.
    Black holes are where God divided by zero. - Steven Wright
    2600K s AC HF14 | P8P67Deluxe s 16GB DDR3 | GTX1080 s LP2480zx | EVO850 s ICH10R | X-Fi s HD555 | TripleXtreme 360 s HPPS+ | Windows 10 + 7

  3. #3
    Moderátor Avatar uživatele Masster
    Založen
    21.03.2003
    Bydliště
    Světlá n. S.
    Věk
    42
    Příspěvky
    7 010
    Vliv
    355

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    Random slowdown bug plagues GeForce 8800 cards
    We decided to contact Nvidia about the issue, and Nvidia Technical Marketing Director Nick Stam has now gotten back to us with the following message:

    Sorry for delay, took a while to gather info.

    We are aware of this issue and our driver team is working on it now.

    We expect a fix some time in July.
    http://www.techreport.com/onearticle.x/12877

    Zajimalo by me, jestli pak uverejni v cem byl problem, protoze ja jsem se s tim napriklad vubec nesetkal.
    Naposledy upravil Masster; 18.07.2007 v 18:32.
    But of course, the unlimited evilness of the ultimate tool of mischief, the universal explanation for sucky performance from anything other than nVidia, TWIMTBP, strikes again. The shenanigans know no bounds....luckily, in this sea of pain and anguish,the shining beacon of light and righteousness, ATi, stand, with their Get in the Game program that they managed so badly(because they`re not evil like nV, see, so they couldn`t actually have a program where they worked really close with devs, pushing their tech into their stuff) that no game is part of it. - Morgoth the Dark Enemy

  4. #4
    Moderátor Avatar uživatele Masster
    Založen
    21.03.2003
    Bydliště
    Světlá n. S.
    Věk
    42
    Příspěvky
    7 010
    Vliv
    355

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    More data on the GeForce 8800 random slowdown bug
    Yesterday the good folks at The Tech Report reported on an issue affecting a good chunk of GeForce 8800 users, where 3D graphics performance would fall into the toilet at random and wouldn't come back until you restarted the game or tabbed out and back in.

    NVIDIA got back to them and said it was a driver issue and that the driver team were working on a fix. Not enough info, Nick! So we did a bit of poking and it turns out to be caused by texture eviction from device memory. Textures aren't being evicted when they should be, causing a loss of available device memory for other resources.

    So it stands to reason that if you restart the app or tab out and back in, both of which reset the device which causes a VRAM flush, you'll be good to go again. It's somewhat application dependent and depends on how the app does surface management, but a general fix should be possible for all but the most misbehaved programs.

    We're not sure the fix will make it in to a driver this month, as TR noted yesterday, but fingers crossed.
    http://www.beyond3d.com/content/news/349
    But of course, the unlimited evilness of the ultimate tool of mischief, the universal explanation for sucky performance from anything other than nVidia, TWIMTBP, strikes again. The shenanigans know no bounds....luckily, in this sea of pain and anguish,the shining beacon of light and righteousness, ATi, stand, with their Get in the Game program that they managed so badly(because they`re not evil like nV, see, so they couldn`t actually have a program where they worked really close with devs, pushing their tech into their stuff) that no game is part of it. - Morgoth the Dark Enemy

  5. #5

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    Nvidia pinpoints 8800 slowdown cause, delays fix

    Citace Původně odeslal Geo@B3D
    http://techreport.com/onearticle.x/12993
    Nvidia confirmed that, as we suspected, the slowdowns are caused by a texture management issue, which would explain why 320MB cards are affected most often. The company says the root of the problem is applications failing to evict unneeded textures properly. The video card's drivers must account for this behavior and work around it.
    I must say, this caused some serious headscratching when I read it. "Applications failing to evict unneeded textures properly"? Wtf? Then why would it be limited to the 8800 series? Or even limited to Nvidia?
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  6. #6
    Moderátor Avatar uživatele Masster
    Založen
    21.03.2003
    Bydliště
    Světlá n. S.
    Věk
    42
    Příspěvky
    7 010
    Vliv
    355

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    XFX launch super-fast GeForce 8800 GTS 320MB
    So, what's so special about this board aside from the branded sticker? How does a core clock speed of 650MHz with Stream Processors clocked at 1500MHz strike you? How about coupling it with 320MB of GDDR3 memory clocked at 2GHz? Compare that to NVIDIA's reference clocks of 500MHz core, 1200MHz Stream Processors and 1.6GHz memory, and it's pretty clear that this is one incredibly fast card!
    XFX

    S rozumnou cenou tohle vubec nebude spatna karta.
    But of course, the unlimited evilness of the ultimate tool of mischief, the universal explanation for sucky performance from anything other than nVidia, TWIMTBP, strikes again. The shenanigans know no bounds....luckily, in this sea of pain and anguish,the shining beacon of light and righteousness, ATi, stand, with their Get in the Game program that they managed so badly(because they`re not evil like nV, see, so they couldn`t actually have a program where they worked really close with devs, pushing their tech into their stuff) that no game is part of it. - Morgoth the Dark Enemy

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. nVidia ForceWare 160.02 WHQL
    Založil Masster v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 0
    Poslední příspěvek: 26.05.2007, 12:44
  2. nVidia ForceWare 160.03 XP
    Založil Masster v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 12.05.2007, 00:38
  3. MPlayer, problem s video driverem
    Založil Lopan v sekci fóra Operační systémy na bázi Unixu
    Odpovědí: 34
    Poslední příspěvek: 19.12.2006, 12:05
  4. nVidia ForceWare 84.15 WHQL
    Založil .:::iGor:::. v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 17.03.2006, 19:16
  5. Srovnani 60 grafik v 16 testech - 3D hitparada (PCtuning)
    Založil Mirek v sekci fóra NVIDIA grafické karty
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 20.04.2004, 21:50

Klíčová slova k tématu

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •