Výsledky 1 až 25 z 590

Téma: ATi R600

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1
    Banned Avatar uživatele Semik
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    SOM NACIONALISTA!
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 604
    Vliv
    0

    Red face Re: ATi R600

    @O GDR3 vs GDR4
    Dobre je to, že sa navýsi vykon, ale negatívne je zrejme to, že to tučne navýši aj CENU !!, a ta asi nebude odpovedať tomu výkonu. To je moja šalena predstava.
    Ako XTčku podla Vás, chýba prave pamäťova priepustnosť, či je zotpovedná pre súčasný šhit výkon?

  2. #2

    Standardní Re: ATi R600

    Určitě ne. XTéčku chybí frekvence, kterou si ATi nemohla dovolit díky problémům s power-leakage u 80nm procesu (resp. mohla, ale nebylo by to jak uchladit). Pokud bude krom frekvence navýšený i počet všech výpočetních jednotek o 50% (96/24), mohl by být výkon zajímavý, ale nebudu až takový optimista
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  3. #3

  4. #4
    Banned Avatar uživatele Semik
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    SOM NACIONALISTA!
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 604
    Vliv
    0

    Question Re: ATi R600

    Trochu OT, ale všimol som si, že Ati, menovite tu X700PRO ma nadpriemerný výkon u Vertex Shaderu. Je VS u ati rychlejši, alebo preco prekonáva aj 6800GT ...ked papierovo naňu stráca?
    Ja som si napr. tiež všimol, v Mother Nature pri pohlade zo začiatku na celú scénu s korytnačkou 66GT jemne potrhava ..pak už vysoké FPS..aj viac bodov celkovo, ale u R9800PRo ..to šlo subjektívne lepšie aj keď celkové FPS nebolo tak vysoké.

    Je Ati lepšia u vertex Shaderov? (predpokladám, že tie tvoria vodu, ne?)

  5. #5

    Standardní Re: ATi R600

    Citace Původně odeslal Semik Zobrazit příspěvek
    Trochu OT, ale všimol som si, že Ati, menovite tu X700PRO ma nadpriemerný výkon u Vertex Shaderu.
    Ano, to je správně
    Citace Původně odeslal Semik Zobrazit příspěvek
    Je VS u ati rychlejši, alebo preco prekonáva aj 6800GT ...ked papierovo naňu stráca?
    X700 (RV410) nese šest vertex shaderů, stejně jako řada X800 (R420/R423). Narozdíl od 6600 (NV43), která nese tři, tedy polovinu oproti 6800 (NV40/NV45/NV41/NV42).

    Důvody, proč se ATi takhle rozhodla, jsou tři:
    1. Nároky na geometrii jsou nezávislé na rozlišení, takže ať používáš 320x240 nebo 3200x2400, tak to vertex shadery zatěžuje stejně. Proto není důvod, aby se mainstream od high-endu v počtu VS nějak razantně lišil. Naopak čím nižší rozlišení se použije, tím méně jsou zatěžovány pixel shadery a víc se projevuje výkon vertex shaderů.
    2. Čip RV410 (X700) nebyl určen jen pro mainstream, ale byl od počátku chystán i jako čip pro FireGL. Mnohé aplikace, které jsou v profi grafice používané, kladou velký důraz na geometrický výkon, proto 6VS
    3. Vertex shader jednotky této architektury jsou poměrně malé a neáročné na počet tranzistorů, takže jejich implementace nestála ATi skoro nic.


    Citace Původně odeslal Semik Zobrazit příspěvek
    Ja som si napr. tiež všimol, v Mother Nature pri pohlade zo začiatku na celú scénu s korytnačkou 66GT jemne potrhava ..pak už vysoké FPS..aj viac bodov celkovo, ale u R9800PRo ..to šlo subjektívne lepšie aj keď celkové FPS nebolo tak vysoké.
    K tomu ti nemůžu dát žádné 100% zaručené zdůvodnění - napadá mě ale jedna možnost. Architektura NV4x má na každé pipeline dvě pixel shader jednotky v sérii. Ta první (která umí násobit), ale není určená čistě jen pro pixel shading, ale je sdílená a může ji využívat i texturovací jednotka pro texture adressing kalkulace. Tzn. buďto je používána pro jedno, nebo pro druhé (nikoli pro obojí zároveň). To je důvod, proč v syntetickém testu pixel shaderu zaměřeném čistě na aritmetické výpočty dopadají čipy NV4x mnohem lépe, než v reálných aplikacích, kde jsou požadavky na pixel shading i texture adressing mnohem vyrovnanější (a "přetahují" se o sdílenou výpočetní jednotku). Naproti tomu u čipů ATi (a nově i u G8x) je pro texture adressing vymezena samostatná výpočetní jednotka, takže plný výkon pixel shaderu je vždy k dispozici. Tahle teorie by právě na to jezírko v mother nature docela seděla - je totiž nárčoné jak na aritmetické operace (SM2.0, per-pxl fresnel, odlesky), tak na mnohonásobné načítání textur (normálové mapy, alpha-textury, kubické env. mapy...)

    Citace Původně odeslal Semik Zobrazit příspěvek
    Je Ati lepšia u vertex Shaderov?
    Na to se nedá jednoznačně odpovědět.

    Citace Původně odeslal Semik Zobrazit příspěvek
    predpokladám, že tie tvoria vodu, ne?
    Na vodu se obvykle používají pixel shadery (konkrétně v 3DMarku pouze pixel shadery - vertex shadery na trávu a větve)
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  6. #6

    Standardní Re: ATi R600

    2900XT mi přišla pomalá, tak zítra budu mít druhou do Crossfire
    ASUS Rampage II GENE + Intel i7-920 @ 3.8 GHz + Noctua NH-U12P SE1366
    6GB RAM OCZ Intel Extreme XMP 1600MHz / Gainward Geforce GTX470 SLI
    1x30GB SSD OCZ Vertex Turbo (system) / 2x30GB SSD OCZ Vertex RAID 0 (games)
    23.6" Acer GD245HQBID + 3D Vision / PSU Nexus RX-8500 850W / Asus OC STATION

  7. #7

    Standardní Re: ATi R600

    Sir Eric Demers on AMD R600

    Part of the myriad things we do here at Beyond3D when covering a graphics architecture is go as deep as we can with the personnel at the IHV that actually architected, concocted, designed, built and shipped the thing. That might take the form of an email exchange or phonecall, or maybe a drunken conversation over cheap bar snacks and bad tequila at a tech event in a seedy hotel bar. Whatever works to get the info everyone craves, right? So it's with great pleasure that we managed to corner one (Sir) Eric Demers, architecture lead on R600. . . .
    http://www.beyond3d.com/content/news/273

    celý článek (interview):

    http://www.beyond3d.com/content/interviews/39/
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Ati Catalyst 6.5 WHQL
    Založil Spajdr v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 29.05.2006, 07:20
  2. ATi Catalyst™ 6.3
    Založil no-X v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 22.03.2006, 17:02
  3. Ati Catalyst™ 6.2
    Založil flash v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 15
    Poslední příspěvek: 23.02.2006, 19:45
  4. ATI Catalyst™ 5.11 WHQL
    Založil Spajdr v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 33
    Poslední příspěvek: 27.11.2005, 21:36
  5. Radeon 7000/VE Dotaz
    Založil Hemo13 v sekci fóra ATI grafické karty
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 25.04.2004, 00:11

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •