Výsledky 1 až 25 z 341

Téma: Radeon HD 2600 (RV630)

Threaded View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #14

    Standardní Re: Radeon HD 2600 (RV630)

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    No čili na X1950pro to zas nemá, propadák rovněž, jen ne takovej jak u NV.
    Vyvodit definitivní závěr o úspěchu grafické karty z výsledku jediné hry, to je monumentální...

    No nic, hodím pár myšlenek do ringu...

    1. RV570 se již nevyrábí, X1950PRO už jsou de-facto doprodeje
    2. HD2600 má nižší spotřebu (tolika lidem vadí u HD2900, přitom u mainstreamu, kde je spotřeba důležitější, páč si málokdo s kartou za 4k může dovolit koupit zdroj za 1,5k, ale jako výhodu to nezmíní nikdo?)
    3. HD2600 podporuje DX10 - ano, výkonem na to stačit nebude, ale kolik šest-tisíc šestistovek nVidia prodala papírovým SM3.0?
    4. HD2600 zvládá přehrát jakékoli HD video i na tom nejshitovějším procesoru (UVD)
    5. HD2600 (alespoň GDDR3 verze) je menší

    To jsou výhody oproti X1950PRO.

    Citace Původně odeslal NeMeM9aA Zobrazit příspěvek
    Tak nebude to poprvy ani naposled, kdy se neco podobneho stalo.
    Viz 9500Pro vs 9600Pro.
    Těch případů je víc - X800GTO vs. X1600XT, X1800GTO vs. X1650XT... s časem ale obvykle dopadá lépe varianta č.2
    Citace Původně odeslal NeMeM9aA Zobrazit příspěvek
    PS3 - ROFL.
    Jenže PS3, to je krom kusu hardwaru ještě spousta her, které výdělek zajistí. Nic takového u grafických karet není.

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    No tak pokud vím tak jak R520 tak R580 byly jádra ztrátový tzn nezapaltili svůj vývoj.
    Velmi by mě zajímal původ této informace

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    z NV40 na G70 jen minimum úprav
    Zdaleka to není tak jednoduché - clock domains, pips-ROPs crossbar, VPE, boost primární ALU, 50% navýšení v počtu pixel pipelines
    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    a na G71 to byl vlastně jen die-shrink = prakticky 0 úprav.
    Taky není pravda. Ze 110nm na 90nm die-shrink neuděláš. Shrinkovat můžeš pouze z full-node na half-node. Jinak je třeba redesing. Krom toho má G71 oproti G70 zjednodušený pipelining, zdvojnásobený počet blending-units, zjednodušené redundatní části a ještě nějaké úpravy kolem SLI. Stačí se podívat na rozdíl v počtu tranzistorů


    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Geforce 256 - Gf2mx 128bit = velice podobnej výkon.
    Nepovedený výrobní proces GF256 = mnohem nižší frekvence, než se očekávalo. Je to tedy opačně - GF2MX neměla vyšší výkon, než se plánovalo, ale GF256 byla pomalejší, než nVidia zamýšlela, proto oproti ní MX vypadala dobře.
    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Geforce2 Ultra - Geforce 4mx 128bit = velice podobnej výkon.
    Na úkor technologické stránky, která byla o dvě generace za high-endem.
    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Geforce 4 TI4600 - R9600 = V moderních hrách radeon dokonce lepší.
    Druhá R3xx tu už asi nikdy nebude - tahle generace byla výjimečná tím, že s minimem tranzitorů přinesla maximum použitelných technologií, maximum výkonu a vysokou kvalitu obrazu. Toho se myslím už nikdy nedočkáme. Takže je to spíš výjimka potvrzující pravidlo. Krom toho v době vydání taktéž nebyla R9600 rychlejší, než GF4600Ti...
    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    R9800XT - GF6600GT = skoro stejný.
    Minimální technologický rozdíl = NV4x byla designovaná pro okamžitou efektivitu ve výkonu. Možnosti výrobního procesu byly využité pro frekvence = výkon.
    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    GF6800Ultra(extreme verzi nepočítám) - GF7600GT = taky skoro stejný.
    Taky minimální technologický rozdíl - plocha jádra uvolněná menším výrobním procesem je využita na výkon, ne na technologickou výbavu.
    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    ALE RX1900XT nebo klidně i 7900GTX - versus 8600 série - propadák.
    Opravdu? Stále zapomínáš na to, že tady jde (vůči GF7) o brutální rozdíl v architekturře a technologické výbavě. GF7 není po stránce architektury nic víc, než čip s typickou fixní SM2.0 architekturou, jehož výpočetní jednotky splňují specifikace SM3.0. Kdežto G8x je něco úplně jiného a nejen technologicky, ale i v kvalitě obrazu. To, co nVidia "ošidila" na GF7, musela nyní chtě nechtě dohnat a to stojí tranzistory (viz. rozdíl mezi G7x a R5xx)

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Jo 8600 série ani neni schopna ve spostě situací porazit 7600GT nebo 6800Ultru
    Co je to sposuta situací? Rozhodně ne většina. Ve většině situací i v průměru vede 8600 nad předchůdci s přehledem. Kvalitou obrazu jí pak nemůžou konkurovat nikdy.

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Dle současného trendu by tahle karta měla nahradit 7900GTX model a kdyby to extra vyšlo tak i X1950xtx model...... vím tenhle trend drobátko narušil X1950pro a GT, který podávaj za svou cenu skvělý výkony. Ale stejně, tenhle mainstream je nejhorší za posledních..... hmm... snad vůbec nikdy tak hroznej nebyl, vždy tu byla značka co nabídla dobrej mainstream, ale teď to vypadá že ATI i Nvidia vydaj slabý karty, teda Nv už vydala a ATI to vypadá že bude jen lehce lepší karta.
    Nenapadlo tě popřemýšlet nad tím, proč? V první řadě je třeba si uvědomit, že mainstream vychází technologicky z high-end čipů. Ty jsou navrhovány tak, aby do poslední kapky vyždímaly možnosti aktuálních výrobních procesů takovým zpsůobem, aby výkon i technologická stránka čipu byly co nejvýše, jak to jen jde. Pokud bude čip větší než konkurentnční, vůbec to nevadí, jen když konkurenci porazí. Zaplatí se.

    Jenže, v mainstreamu je situace opačná. Mainstreamový čip musí mít kolem 150mm2, ne o moc víc, protože by jinak výsledný produkt nevydělával, kolik je potřeba.

    GeForce 6600: 150mm2
    Radeon X700: 156mm2
    Radeon X1600: 150mm2
    GeForce 7600: 127mm2
    Radeon X1650PRO: 131mm2
    GeForce 8600: 169mm2
    Radeon HD2600: 153mm2

    Ten zdánlivý "zvyk" ve vydávání mainstreamu, který je "polovinou" high-endového čipu, je minulostí a už trend R520->RV530 naznačoval, že to takhle dál nepůjde. Výjimečnost R3xx se už opakovat nebude, R4xx byla SM2.0, NV4x a G7x byly dost "úsporné" architektury a R5xx a G8x, které jsou obecně považovány za "slušné", jsou zároveň i velké, takže půlení čipu není realizovatelné. U G80-G84 nestačil ani přechod na 80nm proces (čip je i tak na standardy mainstreamu dost velký a ani tak nenese tolik výpočetních jednotek, kolik by bylo třeba). Ale pro nVidii to byla jistota. ATi radši počkala na 65nm proces, aby čip zapadl do tradičních mainstreamových rozměrů a mohl si dovolit ještě pár "shaderů" navíc, ale zase ji to stálo pozdnější uvedení na trh.

    Tak jako tak, pokud má high-end >400mm2, bude mít poloviční čip těžko 150mm2 (bez nichž nebude dostatečně výdělečný). V poslední době navíc "okleštění" čipu znamená větší a větší problémy, protože snížení výpočetních jednotek a souvisejících obvodů na polovinu znamená pokles plochy čipu ani ne o třetinu - a to vlivem prvků, které jsou v čipu přítomné nezávisle na kvantitě výpočetních jednotek (např. stále komplexnější obvody pro video, složitější paměťové řadiče, části 3D jádra, které zůstávají nbez ohledu na počet výpočeních jendotek - např. u R6xx tesselator, může to být ale i triangle-setup, některé části řídících obvodů atp.) - tedy ty části, které zůstávají beze změny
    Citace Původně odeslal milka Zobrazit příspěvek
    Ale soucasne novinky pro mainstream, ackoliv jsou cenove nasazeny na stejnou hranici (ala 8600gts), jsou proste marketinkovym fiaskem...
    Nechtěl jsi říct spíš výkonnostním fiaskem, nebo tak něco? Žádné marketingové fiasko v souvislosti s GF8600 nepozoruju...
    Naposledy upravil no-X; 31.05.2007 v 19:46. Důvod: překlep - G71->G70
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Gentoo 2005.0 Ati fglrx
    Založil ..::Ozzy::.. v sekci fóra Operační systémy na bázi Unixu
    Odpovědí: 34
    Poslední příspěvek: 15.10.2006, 12:46
  2. Srovnani 60 grafik v 16 testech - 3D hitparada (PCtuning)
    Založil Mirek v sekci fóra NVIDIA grafické karty
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 20.04.2004, 21:50
  3. XGI Volari V8 Ultra (Club3D) na 2 dny na test !NEW vysledky
    Založil Mirek v sekci fóra Ostatní grafické karty
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 02.02.2004, 15:04
  4. co si mam kupit? radeon9100 alebo FX 5200
    Založil Macko v sekci fóra ATI grafické karty
    Odpovědí: 56
    Poslední příspěvek: 20.06.2003, 21:13

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •