2Petrik: Ze nejaka hra lze napsat multithreadove (a verim tomu ze Alan Wake vicemene 4 jadra vyzije) je hezke. Ale presne jak si rekl ty, uvidime za rok, za 2, sem zvedavej kolik % v te dobe vzniknuvsich aplikaci bude multicore-ready. Sam musis uznat, a z mnoha zde linkovanych clanku to vyplyva, ze nektere vypocty sou zkratka nedelitelne (anebo je takove deleni nemozne z duvodu narocnosti vyvoje a testovani), tj. si dokazu predstavit hru co vyuzije 4 jadra, ale uz ne hru co vyuzije jader 8 nebo 16. To same mas s aplikacema, pokud nejde o nejakou formu nezavislych vypoctu, distribuce vykonu mezi stale vice a vice jader je imho neresitelna. Pripoctes-li si k tomu jak zprasene hry dnes vychazeji (enginy od IDsoft, Crytek, Remedy a Epic sou opravdu jen svetlou vyjimkou), neustale se zdrazujici vyvoj softwaru.....
Porad se tu ohanis nejakejma Niagarama (servrove CPU) a hernima konzolema (nekde sem zahledl ze spousta her u Xboxu vyuziva jen jedno jeho jadro) ale svet PC nejsou jenom hry a ja proste neverim, ze aplikace se najednou budou psat multithreadove, kdyz je evidentni, kolik problemu prinasi je prepsat tak, aby vyuzily 2 jadra.