2 DOC_ZENITH: Ad posledni odstavec: to, ze sprava pameti a CPU scheduler jsou ve woknech parodie, ze jsou naprosto tragicke, neni zadne tajemstvi, to ale neni chyba dual-core. Kdyz si na dualcore pustis nejaky opravdovy operacni system a nemas vylozene malo RAM, muzes provadet hodne veci najednou naprosto bez problemu.
Souhlasim s tebou v tom, ze rust rychlosti CPU se hodne zpomaluje. Dokud nekdo nevymysli neco zcela noveho, dlouho to uz takto zrejmne nepujde. V tom se asi shodneme. Zaroven ale tvrdis, ze vice CPU je take na nic. Jake je tedy tvoje reseni? Predpokladam, ze asi zadne, ze se proste mame smirit s tim, ze vykon CPU uz moc rust nebude a fidli. No tak s tim se ja smirit nehodlam a nastesti nejsem sam.
2 Eagle:
Dobre, ze jsi napsal IMHO, protoze ve Valve si ocividne mysli neco jineho a jejich novy (zcela jiste hodne zpraseny) engine, ma podporovat mnohem vice jader nez 2 nebo 3. Jak ale zduraznil ten vyvojar z Unreal 3 enginu, hodne zalezi na tom, jak budou ty jadra propojena. doted se totiz MT SW psal s durazem na minimalizaci inter-threadove komunikace, coz je jednak narocnejsi na cas, jednak to ten SW muze dost brzdit. Skutecne nativni QC ala pripravovane AMD skutecne umozni vyuzit vsechna 4 jadra bez velke penalizace zpusobene komunikaci mezi jadry, protoze budou propojene velmi rychlym crossbarrem. Verim tomu, ze kdyz bude klidne tech 16 jader, o kterych pises, velmi rychle propojeno (HyperTransport 2.0) a zaroven to bude NUMA, ze to bude realne vyuzitelne.
Ad spotreba: sam vis moc dobre, ze pro MT aplikace je spotreba DC o stejnem vykonu NIZSI nez u odpovodajiciho SC. Dukaz je napr. Niagara, ktera na serveru, kde bezi hodne procesu/vlaken, naseka pozadi libovolnemu procesoru, dokonce i vetsine dvouprocesorovych konfiguraci vcetne nejlepsich XEONu pri velmi nizke spotrebe.
Tim Sweeney:
"Most of the current multi-threaded software is developed with an eye at keeping inter-thread messaging and synchronization as low as possible because both have a significant cost. This cost will be lowered by an ordered of magnitude by multiple cores on a single die giving in turn more flexibility for the programmers.
Applications which got low speed-ups by going multi-threaded due to the overhead of fine-grained locking mechanisms will be able to exploit multiple-processors with fast interprocessor communications much better."