Výsledky 1 až 11 z 11

Téma: Reklamácia LCD SONY HS74P X-Black

Threaded View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #11

    Standardní Re: Reklamácia LCD SONY HS74P X-Black

    Citace Původně odeslal Ištván Zobrazit příspěvek
    Jinak si můžeš nechat vrátit prachy, pokud chceš.
    A neni to nahodou az po 3. reklamaci teze zavady? Jinak jsem se pri cteni "bavil"... Sorry, ale nekdo si koupi vec s technologii, o niz zjevne nic nevi a reklamuje vlastnost teto technologie a pak se jeste divi, ze se s nim moc nechteji bavit.

    Mam LCD ze stejne modelove rady (ne prcka HS74P, ale 19" SDM-HS94P/S) a "uzil" jsem si s nim pri reklamacich mnohem vetsi peklo, jenze reklamovat to kvuli nerovnomernemu podsvetleni by me ani ve snu nenapadlo, zvlast kdyz tim trpi nebo tehdy trpela - kupoval jsem ho uz zkraje dubna 2004 jako horkou novinku (na prilozenem CD jeste ani nebyl driver a na webovem odkazu jakbysmet) naprosta vetsina LCDcek, nejen tento konkretni model od Sony (vyplyva to totiz z tehdejsi technologie podsvetleni - dneska uz se tam myslim strka rovnomerny svetelny zdroj). Jinak staci zagooglit:

    Nerovnoměrné podsvětlení panelu
    Tento jev částečně souvisí z pozorovacími úhly (ty způsobují, že některé světlé barvy mají v horní části panelu jinou sytost než v části dolní), bývá však také způsoben nerovnoměrným zadním osvětlením (back light).

    Tento jev není při běžné práci nijak zřetelný, avšak panely, jež jím trpí (téměř všechny starší a některé nejlevnější typy TFT panelů), se příliš nehodí k editaci fotografií a grafiky. Lze předpokládat, že rozšířením technologii IPS, S-TFT a MVA i tyto mírné artefakty postupně zmizí.


    Zasnul jsem, ze se s Gabem vubec bavili, a navic IMHO dost slusne vzhledem k tomu, ze reklamoval vlastnost vyrobku, nikoliv zavadu. Kdyby totiz zazil to, co ja, tak by se nejspis pri vsi slusnosti po*ral z toho, co si dovolili ke mne - tohle jsem totiz loni prozil ja:

    V dubnu 2004 jsem si poridil IMHO predrazeny 19" LCD Sony SDM-HS94P/S. Obrazovka vykazovala vetsi mnostvi sviticich subpixelu, ale jelikoz tyto svitici tecky byly videt jen na celistve cerne plose pri pozornem pohledu zblizka (s vytazenym jasem a v temne mistnosti), chtel jsem to nechat byt a nepridelavat si starosti s vedomim, ze pri mem stesti bude novy kus jeste horsi... Bohuzel muj dodavatel byl tentokrat vetsi pedant nez ja a neustale me sam vyzyval, jestli ho uz nehodlam vyreklamovat. Ja se furt vymlouval, ale po asi 7 mesicich jsem se preci jen nechal ukecat a LCDcko reklamoval a to bylo nasledne zaslano na reklamaci do certifikovaneho servisu v Praze. Ja samozrejme po dobu reklamace obdrzel nahradni LCD (17" Philips). Sice jsem cekal asi mesic, ale reklamace byla bez reci vyrizena a ja obdrzel zcela novy kus (vlastni vymena totiz probehla az v Belgii, v CR k tomu zrejme nikdo nema/nechce mit opravneni). Samozrejme ze ihned po vybaleni a prvnim zapnuti jsem zjistil, ze tenhle novy je v horsim stavu, nez ten puvodni, co jsem reklamoval! Vedle mnozstvi nepatrnych svetlych subpixelu jeste totiz navrch obsahoval cernou diru temer uprostred obrazovky... ((

    Pochopitelne jsem ho okamzite vratil do krabice a odvezl zpet dodavateli na dalsi reklamaci. Asi po 2 tydnech mi vola dodavatel, ze mu reklamaci nechteji uznat, ze pry tam zadny adekvatni pocet vadnych bodu opravnujicich k reklamaci nevidi! Vyzadal jsem si tlf.cislo na toho servisniho technika a dost dlouho jsem mu marne vysvetloval, ze je tam minimalne 7 jasne zaricich bodu + ten cernej, staci se na obrazovku podivat... Jelikoz nehodlal ze sveho presvedceni slevit, musel jsem jet do Prahy (pres 100km) mu ty vadne body ukazat! Sazmorejme ten den navic vydatne prselo... :/

    Kdyz jsem to konecne na periferii Prahy nasel, hned me zarazilo, ze v te "firme" to spis vypadalo jako ve skladu stavebniho materialu, proste neporadek, slusne receno, moje LCD mel dotycny postarsi pan (resp. jsem musel asi ctvrt hodiny cekat, nez to LCD najde v tom "neporadku" a zapne) postavene na otlucenem ponku primo do obrazovky pralo nekolik okolnich zarivek, takze v techto "idealnich" diagnostickych podminkach jsem se jal demonstrovat kvalitu displeju zn. SONY. Prvni sok byl ten, ze cele LCD bylo straslive upatlane a zanesene, vubec nevypadalo jako ten netknuty a dokonale cisty a zabaleny kus, co jsem predaval do reklamace! Pote jsem panovi ukazal namatkou nekolik tech sviticich bodu, on vzdy vytahl opryskanou starou lupu a kazdy bod se snazil prstem usilovne "setrit", coz se mu pochopitelne nepovedlo. Tez jsem mu naznacil, ze na tak zaneradenem displeji se ty body tezko demonstruji a nastal muj druhy sok, protoze pan cosi zvedl ze zeme (byla to hadra na podlahu) a jal se tim "natirat" obrazovku. Sloveso "natirat" jsem uzil zamerne, nebot po jeho akci pribyla dostatecne silna vrstva matneho nanosu, ktera pri letmem dotyku zanechavala na prstech neprijemne cerne fleky, skrz niz nebyly videt nejen drobne vadne subpixely, ale ani obraz generovany pripojenym PC! Jelikoz jsem odmitl riskovat kozni problemy, dohodl jsem se s panem IMHO zcela jasne na tom, ze mnou predvedene vadne body osobne potvrdil a tudiz ze posle konecne displej na reklamaci. Treti sok nasledoval po dalsich 14 dnech, kdyz pan volal, ze si to rozmyslel, ze pry to byl jen prach a ze pry zas zadne vadne body nevidi... (( Nacez poslal displej zpatky memu dodavateli, kde jsem se hned odpoledne, co to prislo, stavil a v diagnostickych podminkach dle mych predstav jsem asi pul hodiny lepil na displej papirky se sipeckama ke kazdemu bodu zvlast. Kdyz uz se obrazovka najezila asi 30 papirky, rekl jsem si, ze uz to snad bude stacit, predvedl jsem LCD memu dodavateli a ve vzajemne shode jsme displej dali zpet do krabice. Malem bych zapomnel - konal se i sok v poradi ctvrty: Po vybaleni LCD, kdyz dorazilo z Prahy, jsem si ihned povsiml, ze v dolni casti, kde jsou popisky tlacitek, byl ramecek panelu na nekolika mistech zretelne vyskraban az na neprobarvenou vrstvu plastu, jako by do nej nekdo rezal nozem! To nebylo vse - cela prava strana ramecku byla necim rozleptana (pan asi nasel vedle hadru pod ponkem i redidlo a nebal se ho pouzit), misty az porovita...

    Takze na podruhy mou druhou reklamaci konecne uznali, ale po obvyklem 1 mesici neposlali tentokrat novy 3. kus, ale u tohoto predesleho (v poradi druheho) kusu (s ne mnou zdevastovanym rameckem displeje) vymenili pouze vlastni displej, ktery uz byl dikybohu rozhodne lepsi nez predesle dva (mnozstvi sviticich subpixelu radikalne mensi a vsechny s minimalni intenzitou, vadny bod v pravem slova smyslu zadny).

    Jinak toto LCD mam stale, jsem s nim plne spokojen (ty svitici body za bezneho provozu nejsou viditelne), i kdyz dnes uz to neni zadny zazrak (tahdy to byl ovsem nejrychlejsi LCD na trhu), designove, funkcema a ovladanim se mi moc libi (zadne ujete patvary, co Sony nasadilo potom, BTW Sony uz s LCD skoncilo), takze si ho jeste nejaky cas ponecham.

    Z jednani toho servisaka jsem nabyl dojmu, ze maji pokyn 1. reklamaci uznat bez jakehokoliv opruzovani, ale u dalsi uz se zjevne musi branit zuby nehty, byt by to bylo sebeabsurdnejsi... :/
    Naposledy upravil NV35freak; 17.11.2006 v 18:46.

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •