Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize
Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo
Nemam core 2 duo, ale koupim si ho
Nemam core 2 duo a nechci ho
Bohužel tomu vše nasvědčuje. Nebo ty vidíš za poslední řekněme čtyři roky nějaký dramatický zvrat? Fyzika se začíná projevovat.
Symetrická - dělají to samé (např. luštění šifry hrubou silou, kdy každý thread zkouší jeden klíč)
Asymetrická - dělají něco jiného (např. ve hře jedno počítá scénu, druhé zvuk)
no ja to vidim tak, ze poptavka po vyssim vykonu tu bude porad. treba ne od tebe, ale od ostatnich lidi ano, takze vyvoj proste pujde smerem pridavani dalsich symetrickych i asymetrickych jader. to ze tobe se multicore nelibi a prijde ti to moc slozity, nezastavi zakazniky od toho, aby chteli vykonnejsi a vykonnejsi pocitace a vyrobce od toho, ze se budou muset snazit, pokud budou chtit neco prodat.
Naposledy upravil Fox!MURDER; 06.10.2006 v 09:57.
Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.
Tak jsem se tesil, ze uz brzo ukazu vyznam Dual core vlastnimi testy, aby se mi ted rozbilo auto, jehoz oprava vysla na 20000,- ( cimz se z meho Formana stalo z meho pohledu neprodejne auto..)
Ach jo, ted budu muset pockat dalsi rok, az tu bude diskuze na tema vyznam quadro core...
i3-2100,4GB DDR3,WD 500GB GP, WD 1 TB GP, inno3d 8800GT, Lenovo L220x
Mozna, ze se na to divame ze spatneho uhlu. Fyzika se projevuje a bude se projevovat stale vice. Zadny prulom neni v tomto smeru videt. Hlad po vykonu tady ale stale je. Mozna je tedy na case poohlednout se nekde jinde po kostlivcich, kteri nase problemy zpusobuji.
1) Prokleti 8086. Kdo najde odvahu zbavit se toho balastu a do nekonecna a ledabyle nabalovani novych funkci? Tento proces uz bezi 28 let. Tak jsem se tesil, ze to s potrebou prejit na 64bit procesory skonci... bohuzel AMD zase prislo s bastlemJak moc bychom si vykonnostne a redukci poctu tranzistoru pomohli, kdybychom zacali na zelene louce? Procesor bez balastu zpetne kompatibility, od zacatku 64bitovy, s peclive navrzenou homogenni instrukcni sadou od zacatku pocitajici se SIMD, navrzen pro podporu vice jader/procesoru, procesor od zakladu navrzen pro virtualizaci. Je to do jiste miry utopie ale nastesti se najdou i inovativni projekty jako napr. Cell.
2) Programovaci paradigmata. V roce 1967 vznikl objektove orientovany jazyk Simula s garbage collectorem. Pak v 1980 Smalltalk prinesl spoustu novych myslenek, ktere jsou dodnes vetsine programatoru nezname (objektove programovani bez trid resp. kdy trida je objektem, jazyk, kde neni prikaz pro cyklus ani pro podminku pripada mnohym jako z Marsu ale uz si neuvedomi, ze to jsou konstrukce proceduralniho programovani, ktere v objektovem pristupu nemaji co delat). Posledni zmenu, ktera stoji za zminku- vyjimky popravde nevim, kde se vyskytly prvne. V Cfront 1983 uz ale byly. Deklarativni a funkcionalni jazyky stoji zcela stranou pozornosti. Tady bohuzel nemuzu navrhnout reseni. Nevim jak z toho ven a popravde ani kterym smerem. V kazdem pripade to je odvetvi, ve kterem nedoslo uz pres 20 let k zadne zasadni zmene v tak dynamicky se menicim prostredi.
Naposledy upravil miho; 06.10.2006 v 12:30.
Tohle je podle mě ona největší brzda. Jednoznačně souhlas. Ne že bych x86 viděl jako něco principielně špatného, ale ony všechny rozšíření neustále přidávají složitost, zvětšují velikost instrukcí, snižují efektivitu. Nová architektura od základu navržená jako SIMD, se zaměřením na nejčastěji používané instrukce, s předpřipravenými pomocnými instrukcemi pro brzký odhad větvení a prefetch... to by přineslo výkonu mnohem víc než multicore. Beztak po nějakých cca. osmi jádrech už nemá multicore (vyjma speciálních aplikací) význam, neboť vynucený pokles frekvence způsobí větší snížení výkonu, než co přinese další jádro. Přidávání dalších jader je tedy velice krátkozraké, řešení tak na nejbližších pět let maximálně.
Ked ma byt nieco aspon trochu efektivne, tak sa spravidla pouziva C - prikladom su jadra Linux a BSD, Unixove systemove nastroje a servery. Aj C++ ma svoje vyuzitie, len ked sa objekty nasilu pouzivaju tam, kde nemaju zmysel, tak to potom zle dopadne.
Smalltalk je v praxi uplne nepouzitelny - musel som v tom chvilu robit a ked ti Pentium pocita jeden sinus z konstatny 10 sekund...
Cim je jazyk vyssej urovne, tym viac plytva systemovymi prostriedkami (procesorovym casom, pamatou, miestom na disku).
1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm
http://home.pacbell.net/ouster/threa...0bad%20idea%22
vlakna jsou zkratka problem a opravdu si myslite, ze se v nich nekdo u games bude nejak zvlast babrat?
a jako potvrzeni tohohle 11 let staryho dokumentu zacal Sun vyrabet procesory s CoolThreads ...
navic se ten dokument zabejva temer vyhradne navrhem UI a lowend serveru... o hrach ani slovo ...
a docela by asi stalo za to vypichnout Threads more powerful than events, but power is rarely needed. ... sakra nevzpominate si nekdo, proc ze jsme se ted k tem threadum dostali? ... hmm ... nebylo to nahodou proto, ze potrebujeme 'more power'?
tady zas naopak vydim moznost pouziti symetrickejch threadu ... nemam moc tuseni, jak konkretne probiha vypocet fyziky ve scene, ale pocitam, ze se postupne pro jednotlivy objekty vypocitavaj drahy. proc neudelat jednoduchej box model pro urceni spolu nekolidujicich objektu a ty potom pocitat separatne v ruznejch vlaknech? samozrejme, zvetsi to komplexitu kodu, ale porad lepsi komplexnejsi kod, nez zadnej kod, nebo kod, kterej proste dnesni cpu nestihne. a zastavit vyvoj vseho do doby, nez se da dohromady nejaka jina architektura, mi prijde trosicku radikalni ...Původně odeslal Eagle
mimochodem, nekde kus zpet jsi tvrdil, ze vice jader je reseni na max 5 let ... neni to tak akorat doba na to, abychom dali dohromady prechod na nejakou jinou architekturu, vymysleli nejaky jiny reseni?
me to prijde asi stejny, jako rict, ze benzinovy motory jsou spatny reseni, protoze jsou slozitejsi, mame prece paru, ropa jednou dojde a je to tim padem jem docasny reseni. jenze my chcem jezdit, chcem jezdit rychle a chcem jezdit ted.
Naposledy upravil Fox!MURDER; 07.10.2006 v 16:11.
Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.
Toto téma si právě prohlíží 3 uživatelů. (0 registrovaných a 3 anonymních)