Výsledky 1 až 8 z 8

Téma: Záručná oprava v autorizovanom servise

  1. #1
    Senior Member Avatar uživatele ICE29
    Založen
    25.12.2003
    Bydliště
    TO,BA
    Věk
    38
    Příspěvky
    583
    Vliv
    272

    Standardní Záručná oprava v autorizovanom servise

    No mám tento problém, na mojej Minolte 5D mi odišiel senzor zhasínania displaya. Fotoaparát som kupoval u známeho za výhodnú cenu, on je hlavne predajca PC a nechcel som ho oberať o čas, keďže mi spravil cenu akú spravil, tak som fotoaparát osobne zaniesol na reklamáciu do autorizovaného servisu, čo napokon odporúča aj napríklad BGS, odkiaľ fotoaparát pôvodne pochádza.
    V servise prišiel prvý problém, nechceli mi fotoaparát zobrať ak som nemal faktúru, doklad o zaplatení a originál slovenský záručný list - ten v krabici nebol, tam bol len nejaký medzinárodný a podľa servisu u nás na reklamáciu nestačí, tak mi známy zohnal originál, potvrdil, všetko nakoniec OK.
    Fotoaparát putoval do nemecka keďže u nás nemajú potrebné vybavenie.
    Avšak dnes je to už vyše 40 dní čo som stále bez mojej minolty. Podľa servisu sa čaká na vyrobenie dákej dosky, termín je neznámy. Na moje naliehanie že už predsa prešla zákonom stanovená 30 dňová lehota som dostal odpoveď, že musím počkať kým sa fotoaparát vráti opravený a potom spolu s ním dostanem potvrdenie o tom, že výrobok mohol byť opravený až po zákonom stanovenej lehote a mám teda nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenia peňazí (ten doklad stačí pre BGS, aby tam známemu fotoap. preplatili).
    Napríklad tu http://www.minolta-forum.de/forum/in...howtopic=14703 som však zbadal, že to môže trvať kľudne aj 14 týždňov.

    Je konanie autorizovaného servisu v súlade so zákonom? Viem, že v prípade reklamácie u predajcu je to jasné, ale neviem ako v tomto. Niektorí mi tvrdili že servis sa musí chovať ako keby som tam danú vec kúpil, len mi priamo nevyplatí peniaze/nevymení výrobok, ale neviem či to je tak. Bola len moja blbosť že som to riešil týmto spôsobom? (aj keď naozaj predajca je dobrý známy a dal mi to za VO cenu, nechcel som mu robiť nejaké starosti)
    Ďakujem za odpoveď
    C2D E6550 & Athlon X2@4200+ + FSC Loox N560 + Nokia E51 + Dell Latitude D630
    Sony a700+bordel okolo

  2. #2
    Senior Member mince Avatar uživatele herma
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Brno / Jesenicko
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 365
    Vliv
    291

    Standardní Re: Záručná oprava v autorizovanom servise

    servis ti musí po 30dnech dát vyjádření že je fotoaparít neopravitelný. Máš na to právo !
    Basic PC: AMD Athlon64 X2 3600+ @ 4600+ | GIGABYTE GA-M55PLUS-S3G | 2*1GB DDR2 667 Adata | Leadtek 7600GT 256MB | 2* Seagate 7200.7+ 120GB SATA | 20" Samsung 205BW | DVDRW NEC ND-4551A | Chello 5000/512

  3. #3

    Standardní Re: Záručná oprava v autorizovanom servise

    ...a s tim vyjadrenim prijdes za znamym a muzes po nem chtit zpatky penize.

    Servis zadny zakon neprekrocil. Proste nema nahradni dil a s tim nic neudela. Odpovednost je na prodejci.
    Lenovo Thinkpad X220 (i5 2410M, 16GB RAM, HD3000, 12,5" IPS, 1TB HDD Seagate 7mm, 120GB mSATA Crucial M4), Mini Dock Plus Ser. 3, 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

  4. #4
    Senior Member Avatar uživatele ICE29
    Založen
    25.12.2003
    Bydliště
    TO,BA
    Věk
    38
    Příspěvky
    583
    Vliv
    272

    Standardní Re: Záručná oprava v autorizovanom servise

    to je mi jasné, ja od nich ani žiadne peniaze ani opraveny fotoaparát nechcem, mne ide o to že mi tvrdia že to vyjadrenie mi dajú až potom čo fotoaparát príde naspäť k nim, čo môže byť aj o pol roka! a pritom je jasné že to vyjadrenie od nich dostanem pretože 30 dní už prešlo, ale je možné že budem ešte par mesiacov bez fotoaparátu, ktorý vlastne aj tak už nechcem, pretože mi predajca vráti peniaze
    C2D E6550 & Athlon X2@4200+ + FSC Loox N560 + Nokia E51 + Dell Latitude D630
    Sony a700+bordel okolo

  5. #5
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Záručná oprava v autorizovanom servise

    Tak si nech potvrdit, ze ti nevyresili reklamaci do 30ti dnu a ne ze je fotak neopravitelny. To staci. Protoze dle zakona se pak zbozi za neopravitelne povazuje automaticky. Druha vec je, ze tak jako tak, prachy dostanes az proti odevzdani zbozi.
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  6. #6

    Standardní Re: Záručná oprava v autorizovanom servise

    Pokud ti servis ani po 40 dnech není schopen zboží vrátit jako neopravitelné, zkusil bych se obrátit na vedení servisu + Minoltu.
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  7. #7
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    44
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    325

    Standardní Re: Záručná oprava v autorizovanom servise

    no, tak hlavne ten vztah zalozeny kupni smlouvou je vztahem mezi tebou a tvym znamym prodejcem. fakt, ze autorizovany servis resi opravy je veci dohody mezi prodavajicim a servisem. takze jestlize i dnes, po 40 dnech neni reklamace vyrizena, mela by se podle zakona (alespon ceskeho, na slovensku to bude asi obdobne) povazovat reklamovana vada za neopravitelnou, a tudiz mas narok na odstoupeni od smlouvy.

    takze, presne jak pise jezevec, sezen si potvrzeni od servisu, ze jsi opraveny nebo vymeneny fotak jeste nedostal, a s tim jdi za svym znamym.
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  8. #8
    Senior Member Avatar uživatele ICE29
    Založen
    25.12.2003
    Bydliště
    TO,BA
    Věk
    38
    Příspěvky
    583
    Vliv
    272

    Standardní Re: Záručná oprava v autorizovanom servise

    vďaka za napady, chcel som vedieť ako to presne chodí v takýchto prípadoch
    veci sa už pohli, znamy sa s tym servisom viacmenej nejak už dohodol, takže si môžem kúpiť nový fotoaparát, ktorý ale zas ešte nemajú na sklade
    C2D E6550 & Athlon X2@4200+ + FSC Loox N560 + Nokia E51 + Dell Latitude D630
    Sony a700+bordel okolo

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •