Už jsem to postoval na jiné fórum, ale rád přidám dvě příhody "do sbírky". První je z desátýho července, druhá asi dva roky stará (v té šlo o cca 60 tisíc):
Před časem jsem si na ebayi objednal několik věcí. Většinou šlo o zboží, které naše české obchody neumějí sehnat (případně se tváří, že umějí, měsíc vám slibujou hory doly a pokaždý, když se přijdete zeptat, jestli už boží dorazilo, tak se vám místo omluvy snaží vecpat nějakou nekvalitní předraženou alternativu, kterou samozřejmě nechcete - jistě to sami znáte). Většina objednaných věcí přišla velice rychle buďto v obálce, nebo jako balíček, který jsem si na poště normálně vyzvednul. Na jednu věc (baterku) jsem ale čekal neobvykle dlouho, koupená byla snad víc než před měsícem (musel bych se podívat), ale stále a stále nic...
Dneska chvíli před půl sedmou (večer), přišla jedna sousedka (stará hodná paní, která chodí o berlích), proč jsem k ní nepřišel pro balíček, že ho pošťačka nechala u ní se slovy, že mi do schránky hodí vzkaz. Krom toho, že v dobu, kdy měla pošťačka přijít, nebyl výjimečně byt prázdný (a nechápu tedy, proč otravovala zmíněnou paní - zřejmě se pošťačka neobtěžovala ani zazvonit a radši otravovala paní, u které měla jistotu, že je doma vždy), dokonce ani nenechala slíbený vzkaz ve schránce!
Ale vzhledem k tomu, co jsem si už s poštou zažil, jsem se nedivil. Další překvapení mě čekalo, když jsem si balíček prohlídnul ...je na něm napsáno: 9.6.06: oznámeno - nezastižen. Hmm? Ve schránce nebyl lístek, pár dní poté jsem si byl něco na poště vyzvednout a taky se úřednice netvářila, že by mi měla dát ještě něco. Pod tím je dále uvedeno: 2. výzva - 19/6. Ani na podruhé ovšem nikdo nedal do schránky lístek. A vedle toho, k dovršení dokonalosti, je přilepen návratní růžový štítek s nápisem nevyžádáno a datem 3.7.06. Zajímalo by mě, kdo mohl v pondělí 3. července odmítnout převzetí, když jsem v tento den měl dovolenou a nikdo doma nebyl...
Kdyby tedy zmíněná sousedka nebyla tak hodná a balíček nevzala, pošta by ho vrátila odesilateli a já bych přišel jejich vinou zhruba o 900Kč... (není to sice příliš závratná suma, ale když o ní můžete jen tak přijít cizí neschopností...?)
-----
Když jsem ještě psal články o HW, posílal jsem po jedné recenzi obchodní balík v ceně 60000Kč. Dost se na to chvátalo, tak jsem to ještě odpoledne všechno balil a běžel s tím jak magor na poštu. Úřednice mě ujistila, že se to ještě stihne a že to tam do druhého dne bude, ale že jsem si vyplnil špatný blanket, protože žlutý je pouze na balíky nižší ceny a na tak drahou zásilku musí být použitý červený, aby bylo jasné, že se s tím musí nakládat obzvlášť blablabla. Přepsal jsem blanket, pojistil na šedesát tisíc, zavolal šéfredaktorovi, že to bude mít druhý den u sebe a šel vesele domů. Druhý den odpoledne mi volal na mobil, že to nedorazilo a ani ve schránce není lístek (ačkoli byl celý den v redakci).
Letěl jsem teda na poštu (útěchou mi bylo, že přepisování blanketu nebyla zbytečnost a že se vyšší pojistka vyplatila). Ženština za přepážkou na mě koukala jak na E.T. (co se jako divím, že není obchodní balík doručený do druhého dne). Tak jsem se jí zeptal, za co že to připlácím, když něco posílám jako obchodní balík - prý za to, že bude doručený do druhého dne. Odpověděl jsem jí, že nebyl, že bych to tedy chtěl reklamovat. Zeptala se, jestli se mi to nezdá nějak brzo - hned druhý den a reklamace, jestli nechci pár dní počkat. Znovu jsem se jí zeptal, za co se připlácí u obchodního balíku a pak už mě jen ukázala, kde najdu reklamační oddělení.
U reklamačního okýnka jsem asi čtvrt hodiny čekal, než se vyřešila zákaznice přede mnou. Poté jsem to úřednici vysvětlil, předal jí podací lístek a ona začala volat. Volala asi 20 minut, obvolala asi tři pošty, když mi řekla, že na tý, která zřejmě měla balík na starosti, to zrovna onen důležitý člověk nebere a že tam snad bude za dvacet minut. Jestli by mi nevadilo počkat. Počkal jsem.
Když se dovolala, sdělila mi, že balík byl předaný. Trvalo chvíli, než dohledali v papírech, kdo ho převzal. Pak mi sdělila, že nějaká paní v jakýsi cestovní agentuře (8o) Hned jsem volal šéfredaktorovi, že to je v nějaké cestovní agentuře, která má být někde poblíž. Chvíli nechápal, ale pak jsem mu vysvětlil, že jestli o balík stojí, tak ať jde tu cestovku hledat (ne že bych pochyboval o poctivosti lidí, ale když máte v rukou nepříliš těžký balík v hodnotě 60kKč, který je do vlastních rukou, tak ho asi málokdo bude dobrovolně vnucovat kolemjdoucím). Asi za čtvrt hodiny mi volal zpět, že cestovku našel (byla ve stejným baráku jako redakce, ale prý je tam velké množství firem a rozsáhlejší prostory, takže o ní ani nevěděl). Pak ještě chvíli nadával, že pošťák, který balíky přivez, byl líný i zazvonit (cestovka byla v přízemí, tak tam vyklopil balíky pro několik firem, které v okolí sídlily a odjel...)
Stručně řečeno - obchodní balík v ceně 60000Kč česká pošta bez problému předá jiné firmě, jinému člověku a adresátovi to ani neoznámí. ...a ještě odesilatele přemlouvá, ať s reklamací týden počká, že je zbytečný chvátat![]()




Odpověď s citací