z obchodnich podminek F-B:
§ 6 Odpovědnost za vady*
(1) Veškeré obrázky, použité pro online-prezentaci, slouží pouze jako příklad pro znázornění a nemusí se nutně 100% shodovat s nabízeným zbožím. Zboží se může od obrázku lišit. Rozhodující je technický popis výrobku.
(2) Výkresy, znázornění, technická data, údaje o váze, rozměrech a výkonu slouží jako přibližné hodnoty a nejsou závazné, pokud tak není výslovně písemnou formou potvrzeno. Uvedené specifikace jsou ve smyslu § 443 BGB garantovány pouze v případě odpovídajícího výslovného písemného potvrzení. Nepatrné změny specifikací výrobků před jejich vyexpedováním jsou vyhrazeny, pokud není kvalita zboží v podstatné míře ovlivněna. Všeobecně platí popis produktu a specifikace udávané výrobcem, nikoli však jeho údaje předběžné či informace prezentované v reklamních spotech apod.
(3) Naše zboží je určeno výhradně pro běžné soukromé či komerční použití, nikoli pro využití v krizových bezpečnostních systémech, atomových elektrárnách či lékařských zařízeních udržujících pacienty při životě apod.. Neručíme za škody, způsobené využitím v těchto krizových oborech.
(4) Kupující je povinen nahlásit prodávajícímu očividné nedostatky zboží bezprostředně po převzetí zboží, a to písemně. Nestane-li se tak, odpadá tím naše povinnost záručního plnění. Zřejmé i skryté poškození během transportu je nutno nahlásit během 7 dní u společnosti, která zásilku doručila (tj. zpravidla u České pošty). Jeví-li zásilka známky značného poškození, neměl by ji kupující převzít. Při vyřizování veškerých reklamací vůči prodávajícímu je kupující povinen zaslat prodávajícímu reklamované zboží včetně veškerého příslušenství, kopie příslušné faktury (případně dodacího listu) a přesného popisu vady v originálním nebo jiném vhodném balení nazpět. Učiní-li tak do 7 dnů po obdržení zboží, hradí poštovné prodávající, po této lhůtě až do konce záruční doby hradí poštovné sám kupující.
(5) Kupující je dále povinen před odesláním zazálohovat všechna data nacházející se v reklamovaném přístroji. Prodávající neručí za ztrátu dat při zaslání zboží.
(6) Je-li reklamace shledána neoprávněnou, zašle prodávající kupujícímu reklamované zboží zpět. Poštovné a náklady spojené s přezkoumáním zboží hradí v tomto případě kupující. Prodávající je oprávněn požadovat paušální minimální částku ve výši 30 EUR, případně i částku vyšší, přesahují-li náklady spojené s vyřízením neoprávněné reklamace tuto minimální hranici. Vrácení zboží smí být podmíněno uhrazením těchto nákladů.
(Záruční doba (Gewährleistung) činí 24 měsíců od dodání zboží. Prodávající nese v této lhůtě odpovědnost za shodnost výrobku s kupní smlouvou. Reklamace je podmíněna existencí nesouladu již v době prodeje. Existence tohoto nesouladu v době prodeje se presumuje, pokud se projeví v době šesti měsíců ode dne prodeje. Poté přechází důkazní břemeno na kupujícího.
(9) Záruka se nevztahuje na škody vzniklé nevhodným či neodborným zacházením či zásahem, chybnou montáží či uvedením do provozu kupujícím nebo třetí osobou, použitím nevhodných medií a příslušenství apod. Dále se záruka nevztahuje na běžné opotřebení či poškození plynoucí z opomenutí návodu k použití.
(10) Je-li zboží nadále používáno i přesto, že je závada známa, ručí prodávající pouze za původní závadu, nikoli však za závady či poškození, které vznikly v průběhu dalšího používání kvůli závadě původní.
me z toho vychazi ze mam zaruku jen 12m v Canon servisu. na dotaz jak se postavi treba k reklamaci kdyz odejdou bunky na cipu napsali ze pokud je to vic jak 12 mesicu je zcela jasne ze to vzniklo nevhodnym uzivanim. coz je dle me hloupost. nedavno se me po cca 20 mesicich objevila stejna chyba na Ixusu. rozhodne nebyl nikdy v nejakem prasnem prostredi ci extr vlhkosti. navic se ada objevila pote co cca 3 mesice jen tak lezel v obalu ve skrini...
me ale neprijde normalni koupi DSLR za x desitek tisic a po 12m ho vyhodit pokud odejdou bunky na cipu. (samozrejme mam na mysli stav kdy odejdou samy od sebe. ne ze nechma sundane sklo na pousti nebo do toho rejpnu treba zabou...)
nemate nekdo nejaky lepsi vyklad nemeckeho zakonu zabyvajiciho se reklamacema...?
dik za pripdne info.