Az na to, ze normou nemuzes stanovit, co je a co neni bezvadny vyrobek, nehlede na to, ze nefunkcni pixel prokazatelne vada vyrobku je. Navic se jedna o vadu podstatnou, jelikoz se tyka primarni funkce zarizeni. Nepodstatna vada by byl trebas nepresne sesazeny kryt.

Navic prodejce ma jednoznacnou povinost zakaznika informovat o vsech vlastnostech zbozi, vcetne pripadnych vad zbozi. Tudiz nejaky prohlaseni typu "muzou tam byt vadne body" rozhodne nestaci.
Dalsim argumentem u pripadneho soudu by mohl byt znalecky posudek + odhad ceny takto znehodnoceneho zbozi - zbozi s vadou rozhodne bude mit nizsi prodejni cenu nez zbozi bez vady.

Napr normy ve strojirensvi stanovuji presnost, ale trebas taky pocet ruznych vad/mm ... (miropraskliny ...), jenze tyto vady v zadnem pripade neovlivni vyslednou funkci vyrobku.

Je to totez, jako kdybych si dal na kram ceduly "kazdych 5 vyrobku z 1000 je nefunknich" a pri reklamacich argumentoval tim, ze preci vsichni vedeli do cehou jdou.