Citace Původně odeslal Eagle
Tohle je klasický případ a největší slabina občanského zákoníku. Problém u IT je, že většina věcí se nedá opravit. A řešit výměnou není možné. Jak už zde bylo poznamenáno, v zákoně je definována "výměna", což znamená výměna v souladu s kupní smlouvou, tedy přesně to, co je v kupní smlouvě napsáno (pokud tam bude "grafická karta 256 MB", pak je teoreticky možné, aby vyměnili třeba GF7800GTX za GF4 s 256 MB RAM). Proto se prodejci snaží všemožne zákon obejít, např. onou formulací, že "za zboží stejných či lepších parametrů" (nesmysl, pokud to zákon upravuje, pak nějaká smlouva nemůže toto změnit, neboť zákon je nadřazená právní norma).

V tomto konkrétním případě s výměnou kusu a přelepenými sériovými čísly se domnívám, že by AjsTi měl kontaktovat výrobce grafiky a zažádat si o doklady, které usvědčí prodejce z toho, že záměrně zmanipuloval průběh reklamačního řízení. Pokud tak způsobil dle § 250 Trestního zákona (nevím, jak na Slovensku, ale tady to tak je) škodu nikoli nepatrnou (tj. u nás 5000 Kč), pak by se jednalo o trestný čin a v takovém případě bych na něj okamžitě podal trestní oznámení a to bez varování. Myslím, že už jsi mu věnoval příliš mnoho času. Ona škoda by byla IMHO výše částky, kterou ti měl vrátit po té, co by se věc stala neopravitelnou.

Ono je to uz uzavrete. Casovo aj financne nemam na take veci cas a myslim ze keby som bol v Pardubiciach byval tak neni problem. Takto sa to spravilo tak ako je , mam doma novu X1600PRO s novou dvojrocnou zarukou , samozrejme zas u tej firmy Hadat sa a natahovat , mne svojim sposobom "bezal cas" a pocitac bol viac ako 2 mesiace odpojeny. Ale uz vsetko ide ako ma , tesim sa a tesme sa spolu.
Poucme sa a budme tvrdsi , presnejsi a trpezlivejsi !