
Původně odeslal
no-X
Ne. Všechny čipy z řady nV3x měly čtyři standardní pipelines, ale některé (FX5800/59x0) měly ROPs, které zvládaly dvě Z/Stencil operace za takt, tedy celkem 8 za takt pro celý čip. Z toho vzniklo marketingových "8x0". Co se týká pixel pipelines, mají všechny čipy této série čtyři, přičemž FX5800/59x0 mají dvě texturovací jednotky na pipeline a FX5200/5300/5500/5600/5700 jednu texturovací jednotku na pipeline.
"8x0" opravdu nemá co dělat s počtem pixel pipelines - vyjádřeno tímhle obratem by G70/7800GTX byla 32x0 a třeba RV530/X1600 8x0.
Je pravda, že nVidia při vydání uvedla do specifikací, že NV30 má osm pixel pipelines, ale skutečná pravda byla odhalena brzy (NV30 nedokáže do frame bufferu vykreslit 8 pixelů za takt; nedokáže ani pracovat s osmi pixely najednou, takže není hledisko, ze kterého by mohla být považována za čip s osmi pp).
Pokud by něco z toho nebylo jasný, můžu to zkusit nějak zjednodušit...