Pisem, ze do dvoch rokov, a nie po dvoch rokoch. Pred uplynutim zarucnej doby 24 mesiacov ma kupujuci pri neodstranitelnej vade tovaru pravo ziadat vymenu tovaru alebo pravo od zmluvy odstupit (odstupenim od zmluvy sa zmluva zrusuje od zaciatku a zmluvne strany si musia vratit vzajomne poskytnute plnenia t.j. kupujuci musi vratit kupeny tovar a predavajuci musi vratit peniaze).
Po dvoch rokoch prava zo zodpovednosti za vady voci predajcovi zanikaju, to znamena ze od predajcu nemozes ziadat vymenu veci ani nemozes odstupit od zmluvy. Ze vyrobca poskytuje dlhsiu zaruku je vec ina. Obcansky zakonik hovori o zaruke od predajcu, nie od vyrobcu.
Predajca vsak moze predlzit zaruku nad 24 mesiacov a tato predlzena zaruka musi byt uvedena v zarucnom liste vystavenom predajcom. Pozri § 620 odst. 1 Obcanskeho zakonika: "Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; v záručním listě pak určí prodávající podmínky a rozsah prodloužení záruky."
Reklamacni rad, o ktorom pises, nie je to iste co zarucny list. Cize prava z neho plynuce nie su sudne vymahatelne, na rozdiel od zarucneho listu obsahujuceho predlzenu zaruku.
Ako absolvent pravnickej fakulty sa vsak necham rad poucit.