Výsledky 1 až 11 z 11

Téma: Reklamace a Alzasoft - ztrata faktury

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1
    Member Avatar uživatele Comby
    Založen
    18.06.2004
    Bydliště
    Bardejov, Bratislava
    Věk
    48
    Příspěvky
    280
    Vliv
    263

    Standardní Re: Reklamace a Alzasoft - ztrata faktury

    Pisem, ze do dvoch rokov, a nie po dvoch rokoch. Pred uplynutim zarucnej doby 24 mesiacov ma kupujuci pri neodstranitelnej vade tovaru pravo ziadat vymenu tovaru alebo pravo od zmluvy odstupit (odstupenim od zmluvy sa zmluva zrusuje od zaciatku a zmluvne strany si musia vratit vzajomne poskytnute plnenia t.j. kupujuci musi vratit kupeny tovar a predavajuci musi vratit peniaze).

    Po dvoch rokoch prava zo zodpovednosti za vady voci predajcovi zanikaju, to znamena ze od predajcu nemozes ziadat vymenu veci ani nemozes odstupit od zmluvy. Ze vyrobca poskytuje dlhsiu zaruku je vec ina. Obcansky zakonik hovori o zaruke od predajcu, nie od vyrobcu.

    Predajca vsak moze predlzit zaruku nad 24 mesiacov a tato predlzena zaruka musi byt uvedena v zarucnom liste vystavenom predajcom. Pozri § 620 odst. 1 Obcanskeho zakonika: "Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; v záručním listě pak určí prodávající podmínky a rozsah prodloužení záruky."

    Reklamacni rad, o ktorom pises, nie je to iste co zarucny list. Cize prava z neho plynuce nie su sudne vymahatelne, na rozdiel od zarucneho listu obsahujuceho predlzenu zaruku.

    Ako absolvent pravnickej fakulty sa vsak necham rad poucit.
    Naposledy upravil Comby; 25.01.2006 v 14:06.
    5400+ BE, M3A78, 2x2GB 800+, X1950Pro 512MB, Pro82+ 425W

    Potrebuješ založiť s.r.o. alebo a.s.? Pošli SS.

  2. #2
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace a Alzasoft - ztrata faktury

    Ehm, podminky reseni reklamaci (v CR) lze upravit reklamacnim radem (ze zakona), ovsem nesmi kupujiciho omezit na pravech danych zakonem.

    Jista ustanoveni samozrejme mohou byt soucasti zarucniho listu, ale nemusi, zarucni list nema s podminkami reklamace nic spolecneho, je to pouze doklad, ktery prokazuje narok na uznani reklamace (toto lze prokazat libovolne a prodavajici nema narok si vynucovat konkretni doklady).

    Pokud mas standardne fakturu, na ktere je uvedeno, ze zaruka je 5 let a reklamacni rad neexistuje, pak mas po celou dobu STEJNA prava => i moznost odstoupit od smlouvy atd. Je ciste problem prodejce, ze neupravil reseni reklamaci reklamacnim radem. Ten musi byt samozrejme dostupny v okamzik prodeje a jeho pripadne zmeny uz nemaji na prava vliv, jelikoz je soucasti kupni smlouvy.
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  3. #3
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    328

    Standardní Re: Reklamace a Alzasoft - ztrata faktury

    Citace Původně odeslal Comby
    Po dvoch rokoch prava zo zodpovednosti za vady voci predajcovi zanikaju, to znamena ze od predajcu nemozes ziadat vymenu veci ani nemozes odstupit od zmluvy. Ze vyrobca poskytuje dlhsiu zaruku je vec ina. Obcansky zakonik hovori o zaruke od predajcu, nie od vyrobcu.

    Predajca vsak moze predlzit zaruku nad 24 mesiacov a tato predlzena zaruka musi byt uvedena v zarucnom liste vystavenom predajcom. Pozri § 620 odst. 1 Obcanskeho zakonika: "Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; v záručním listě pak určí prodávající podmínky a rozsah prodloužení záruky."
    urcite se shodneme na tom, ze zavazkovy pravni vztah na zaklade kupni smlouvy vznika mezi prodavajicim a kupujicim, a tudiz veskera prava a povinnosti vznikaji vyhradne mezi nimi. urcujicim tedy bude, kde jsou tato prava a povinnosti specifikovana.
    urcite to jednak bude samotna kupni smlouva, at uz v pisemne forme ci ustni, dale kogentni ustanoveni obcanskeho zakoniku (mluvme jen o kupnich smlouvach podrizenych rezimu obcanskeho zakoniku) a dale dispozitivni ustanoveni obcanskeho zakoniku, nejsou-li smluvne vyloucena.
    v nasich zemepisnych sirkach je temer pravidlem, ze kupni smlouva neni ucelenym dokumentem, ale jeji soucasti byvaji dalsi ujednani ruzneho druhu obsazena v reklamacnich radech, obchodnich podminkach (nikoliv ve smyslu § 273 ObchZ)
    mas pravdu, ze § 620/5 stanovi, ze prodavajici v zarucnim liste (resp. fakture, je-li to mozne - §620/3) urci rozsah a podminky prodlouzene zaruky. otazkou je, co se stane, kdyz tak neucini - podle meho nic, jelikoz se per analogiam uplatni § 620/4, ktere rika, ze nejsou-li naplneny pozadavky na zarucni list, nema to vliv na platnost zaruky. takze, v teto situaci to znamena, ze odpovednost prodavajiciho z odpovednosti za vady veci (zarucni) je prodavajicim deklarovana v zarucnim liste (nebo fakture), ale rozsah, podminky a zpusob uplatneni stanovi kupni smlouva jinde - typicky v reklamacnim radu, s nimz typicky kupujici projevuje svuj souhlas pisemne.

    takze jsme v situaci, kdy po uplynuti 24 mesicu, se kogentni uprava dle §616 a nasl. ze zakona meni na dispozitivni (viz uz citovane ustanoveni §620/5) a muze tak byt vyloucena dohodou stran. takze po uplynuti 24 mesicu se zaruka a podminky/rozsah ridi primarne kupni smlouvou a pokud tato smlouva neupravuje veskere aspekty zarucni odpovednosti, vytknuti vady atd., pouzije se, per analogiam, opet dispozitivni uprava dle obcanskeho zakoniku.

    takze shrnuto, v extremnim pripade, kdy podle kupni smlouvy prodavajici poskytne kupujicimu prodlouzenou zaruku a nestanovi o jejim rozsahu ani podminkach nic, pouzije se uprava v obcanskem zakoniku stejne jako v prubehu zakonne zarucni doby.

    Citace Původně odeslal Comby
    Reklamacni rad, o ktorom pises, nie je to iste co zarucny list. Cize prava z neho plynuce nie su sudne vymahatelne, na rozdiel od zarucneho listu obsahujuceho predlzenu zaruku.
    viz vyse

    Citace Původně odeslal Comby
    Ako absolvent pravnickej fakulty sa vsak necham rad poucit.
    doufam, ze to bylo postacujici
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  4. #4
    Member Avatar uživatele Comby
    Založen
    18.06.2004
    Bydliště
    Bardejov, Bratislava
    Věk
    48
    Příspěvky
    280
    Vliv
    263

    Standardní Re: Reklamace a Alzasoft - ztrata faktury

    Jezevec, Riksa: suhlasim. V podstate ste potvrdili moje tvrdenie, resp. podrobne ste moje tvrdenie doplnili.

    Ja som len reagoval na prispevok Krimiho2000, v ktorom tvrdi, ze sa mylim. To co som napisal v predoslych prispevkoch je spravne.

    Zrhniem to asi takto:
    1. Pokial je na fakture alebo inom doklade uvedena dlhsia zarucna doba a takato faktura alebo iny doklad obsahuje nalezitosti podla § 620/3 Obcanskeho zakonika, potom tieto doklady su zarucnym listom. Zodpovednost predavajuceho za vady trva potom pocas celej predlzenej zaruky.
    2. Ak faktura alebo iny doklad, ktore su zarucnym listom, upravuju podmienky a rozsah predlzenej zaruky, platia tieto podmienky a rozsah.
    3. Ak faktura alebo iny doklad, ktore su zarucnym listom, neupravuju podmienky a rozsah predlzenej zaruky, per analogiam platia podmienky a rozsah zaruky ako pocas zakonnej 24 mesacnej zarucnej doby.

    Riksa: Tvoj prispevok bol dostatocne vycerpavajuci, pan kolega.
    5400+ BE, M3A78, 2x2GB 800+, X1950Pro 512MB, Pro82+ 425W

    Potrebuješ založiť s.r.o. alebo a.s.? Pošli SS.

  5. #5
    Senior Member Avatar uživatele J.Wade
    Založen
    01.11.2003
    Bydliště
    Praha-> Jížní Město
    Věk
    40
    Příspěvky
    685
    Vliv
    274

    Standardní Re: Reklamace a Alzasoft - ztrata faktury

    No, nahodou sem objevil tento postarsi prispevek jelikoz po zmene z fora zmyzel ze sledovani... kazdopadne koukam ze nejake reakce tu jsou
    ja bych jen doplnil ze sem se nechal pokorit a nakonec se spokojil s novymi pametmi, nemel jsem zarucni list tudiz jsem mu nemohl nijak dokazat ze reklamaci po 24 mesicich nemeli nijak upravenou... vyhledal mi tam nejaky upravujici paragrafy a ja uz proste nemel co argumentovat... ale aspon 20 minut sem se o to snazil... ale aspon si u druhy prepazky taky nekdo nenechal libit neplatnou reklamaci, asi se k tomu odhodlal kdyz videl tu zlost v mich ocich ktera vsak me byla k nicemu... nebo vlastne spis k petiset korunam
    CPU: Q8200 @ 2,33Ghz, Graphyc:GTX 650 Ti, Gygabite 1150/5400 6GB patriot,Maxtor 500gb, Corsair 600W.

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •