Stránka 2 z 2 PrvníPrvní 12
Výsledky 26 až 34 z 34

Téma: Kdy muzu chit penize a kdy ne...

  1. #26
    Member Avatar uživatele Comby
    Založen
    18.06.2004
    Bydliště
    Bardejov, Bratislava
    Věk
    48
    Příspěvky
    280
    Vliv
    261

    Standardní Re: Kdy muzu chit penize a kdy ne...

    Ad a) Ak je ten dodaci/zarucny list opatreny podpisom predajcu, s pritiahnutim za vlasy sa da vyvodit jeho zodpovednost na 3 rocnu zaruku. Zrejme vsak ide o dodaci list vyrobcu nachadzajuci sa v baleni.
    Ad c) z toho vyplyva pravo a nie povinnost vyrobcu nahradit neopravitelny tovar. Pravo na vratenie penazi od vyrobcu preto nemas ziadne.

  2. #27
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    44
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    327

    Standardní Re: Kdy muzu chit penize a kdy ne...

    Citace Původně odeslal Antiloopa
    Chtel bych se zeptat, jak je to v pripade ze:

    koupil jsem monitor samsung (3roky zaruka) a pred vanoci se posral 2,5r stary...na reklamaci se to posila primo do servisu Samsungu, ALE mam jiny problem. Co kdyz to samsung vezme jako neopravitelnou zavadu (urcite opravi) a clovek/firma od ktere jsem to koupil uz neni, protoze spachal sebevrazdu ? Mam pak nejak narok na ziskani penez ? nebo se mam modlit, at servis dobre opravi studenak, na ktery to z 99% vypada. Jeste horni obraz kmita cca 5cm a tam si nejsem jisty zavadou..jak vyresit tuto situaci ? Jelikoz jsem ten monitor kupoval cenou pomalu stejnou jako lepsi trida 17" LCD, tak by me zajimalo, jak se k tomu muze postavit servis, ktery vlastne neni prodejce. Predem dik
    tak tohle je zajimavy.

    podstatna otazka v tomto pripade je, zda-li kupni smlouva, na jejimz zaklade jsi ziskal ten monitor, jeste existuje nebo ne. jinymi slovy je podstatne to, zda-li prava a povinnosti prodavajiciho po jeho smrti na nekoho presly. jestlize na nikoho nepresly, pak tvoje kupni smlouva zanikla a tim padem zanikly i prava a povinnosti z ni vyplyvajici - vcetne prav odpovidajicich odpovednosti za vady prodavajiciho.
    v pripade, ze na nekoho prava a povinnosti prodavajiciho presly (treba dedenim), pak budes muset svoje prava uplatnovat u nej. informace najdes, jak spravne pise jezevec vyse, u prislusneho zivnostenskeho uradu.
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  3. #28

    Standardní Re: Kdy muzu chit penize a kdy ne...

    Citace Původně odeslal riksa
    vychazim z toho, ze se jedna o vadu v 2lete zakonne lhute; behem prodlouzene zaruky je to veci dohody a pak si tam toto muzou pouzivat
    Jeste bych dodal, ze co je psano to je dano, tzn. pokavad v te dobe ktera je nad 24 mesicu nejsou dana pravidla, tzn. neni tam ke zpusobu reseni zadna zminka, treba v zrucaku, tak se uzivaji stejna pravidla jako v 24 mesicich... Tzn. musim to zakaznikovi dat pri koupi vedet, ze treba 30 mesic odemne dostane jen 50 % protoze jinak je to... pokavad mi nekdo v 30 mesici bude tvrdit ze mi da 50% tak nazdar, proto tam vyrobci pisi ze dostanes stejny nebo lepsi kus... ale po 30 mesicich vrati penize jen opravdu malokdo...

    Mira
    AMD XP 25+ BOX Barton SOLTEK SL-75FRN3-L - nVidia nForce2 Ultra 400 ADATA 450 512 DDR GIGABYTE MAYA GV-R96P128DU 128MB orig. 500/600 Seagate 7200.7 80GB TOSHIBA Combo AOC 9K+ Microsoft Intellimouse Explorer 4.0A

  4. #29

    Standardní Re: Kdy muzu chit penize a kdy ne...

    Chtěl bych poprosit o radu. Reklamoval jsem disk. Reklamace byla ihned uznána, protože jsem přinesl výsledky testů, na kterých bylo jasně vidět, že disk je vadný. Bylo mi řečeno, že disk není na skladě, takže jestli nechci jiný. Já jsem řekl, že ne, že si klidně počkám. Disk přišel druhý den. Problém je v tom, že disk je nyní levnější o 250 Kč, a tak bych chtěl dostat slevu. Je to možné? Zítra si pro něj jdu, tak abych věděl co s tím...
    Laptop: HP 6735s - DualCore AMD Athlon X2 1900 MHz, 2048 MB 667 MHz, ATI Radeon HD 3200, 250 GB 5400rpm, 15,4" WXGA, Win XP SP3

  5. #30
    Member Avatar uživatele Comby
    Založen
    18.06.2004
    Bydliště
    Bardejov, Bratislava
    Věk
    48
    Příspěvky
    280
    Vliv
    261

    Standardní Re: Kdy muzu chit penize a kdy ne...

    Citace Původně odeslal Gordon
    Chtěl bych poprosit o radu. Reklamoval jsem disk. Reklamace byla ihned uznána, protože jsem přinesl výsledky testů, na kterých bylo jasně vidět, že disk je vadný. Bylo mi řečeno, že disk není na skladě, takže jestli nechci jiný. Já jsem řekl, že ne, že si klidně počkám. Disk přišel druhý den. Problém je v tom, že disk je nyní levnější o 250 Kč, a tak bych chtěl dostat slevu. Je to možné? Zítra si pro něj jdu, tak abych věděl co s tím...
    To je teda spekulacia. Na zlavu nemas narok. Je nepodstatne kolko ten disk stoji teraz. Kedze bola vada povodneho disku neodstranitelna, mal si pravo vyberu: bud vymena veci alebo odstupenie od zmluvy, nasledne vratenie penazi a kupa noveho lacnejsieho disku. Zvolil si vymenu veci. Pozri k tomu rozsudok uverejneny v Zbierke sudnych rozhodnuti pod c. R 22/1983: Kupujuci ma pravo na vymenu vadnej veci len za taku vec, ktora bude znackou, typom prevedenia a pod. zhodna s povodne odovzdanou vecou. Vzhladom na to, ze k vymene vadnej veci dochadza v ramci existujucej zmluvy o predaji v obchode, predavajuci ani kupujuci pri zmene ceny tejto veci v case od jej predaja do vymeny nema pravo na zaplatenie rozdielu v cene. To znamena, ze ak je disk lacnejsi, nemas pravo na zlavu, a ak by bol disk drahsi, predavajuci od teba nemoze pozadovat doplatenie rozdielu.
    Ak ti vsak daju disk, ktory nie je totozny s povodnym, mozes odstupit od zmluvy, kedy ti musia vratit peniaze, za ktore si kupis novy lacnejsi disk a usetris. Ked tak nad tym rozmyslam, pravo na vymenu resp. odstupenie od zmluvy si mal uplatnit v case reklamacie. Kedze si vsak novy disk este neprevzal, mozno by si este mohol odstupit od zmluvy.
    Naposledy upravil Comby; 18.01.2006 v 09:28.

  6. #31
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Kdy muzu chit penize a kdy ne...

    Bohuzel, odstoupit od zmlouvy nemuze, jelikoz jasne deklaroval ze chce resit reklamaci vymenou. Zpusob reseni totiz musis dohodnout pri uplatneni reklamace, ne az pri jejim vyreseni.
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  7. #32

    Arrow Re: Kdy muzu chit penize a kdy ne...

    Citace Původně odeslal Jezevec
    Bohuzel, odstoupit od zmlouvy nemuze, jelikoz jasne deklaroval ze chce resit reklamaci vymenou. Zpusob reseni totiz musis dohodnout pri uplatneni reklamace, ne az pri jejim vyreseni.
    Jen maly dodatek k tomuto. Je samozrejme dobre pokud to v prubehu reklamace prodejci sdelite, ale to samozrejme vede k situacim, kdy by vsichni chteli vratit penize ( pokud by se teda nejednalo o zanovni zbozi). A dokazete si prestavit, co to potom udela s reklamaci, kdyz vidi v poznamce - "pan to chce resit odstoupenim od slouvy". Z praxe mohu potvrdit, ze je rozumne se dohodnout - tzn na nikoho netlacit a slusne se zeptat, kdy a jhak by to mohlo byt resene a jake alternativy by pro vas byly prijatelne, nebo to tam poslat postou, napsat jen to nejnutnejsi a nestarat se o zakazku. Timto realne zvysite sanci na uplynuti 30ti denni zarucni lhuty. Takze postup pro kazdou reklamaci by mel byt trochu odlisny, clovek by mel zvazit pro a proti ( specifikum vyrobku, kde jsem ho koupil, pripadne jine okolnosti.) Dobre je pak posledni den reklamace zavolat/mail/osobne kontaktovat reklmacni sekci a zeptat se nezavazne jestli je reklamace vyrizena. Bude se Vam to nasledne hodit pro argumentaci, kvuli vraceni penez. A pamatujte, vse se da resit dohodou a neni zapotrebi trestat ferove prodejce a hazet jim vsechny ( ac treba pravoplatne) klacky pod nohy. Naopak kdyz je prodejce znamy svoji neochotnou neco resit, tak se chovejte maximalne efektivne a zkuste to z nej dostat, jak to jen pujde. Konec litanii, snad je to pochopitelne. Pripadne dotazy odpovim
    "Work"Station: E8400||4GB RAM||WIN 7||ATI||Samsung 24"||X25 SSD

  8. #33

    Standardní Re: Kdy muzu chit penize a kdy ne...

    OK, já jsem si to myslel...

    Prostě mě to naštvalo. Zapomněl jsem uvést, že jsem disk koupil a už byl vadný.
    Omlouvám se tedy za tak pitomou otázku a díky za vysvětlení. Příště budu chytřejší.
    Laptop: HP 6735s - DualCore AMD Athlon X2 1900 MHz, 2048 MB 667 MHz, ATI Radeon HD 3200, 250 GB 5400rpm, 15,4" WXGA, Win XP SP3

  9. #34

    Standardní Re: Kdy muzu chit penize a kdy ne...

    no co na to rict?
    jedna reklamace trva 3tydny - klasicky postup, nechal jsem si nakukat blbosti prodejcem.
    druha reklamace u stejneho prodejce, ale uz jsem si precet neco o reklamaci a kratsi pohovor s prodejcem - penize vraceny na druhy den.

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •