Výsledky 1 až 25 z 43

Téma: Zvláštnosti objektivů a hledáčků

Threaded View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #4

    Standardní Re: levne DLSR

    Citace Původně odeslal Huncut
    Rozlišení jak optiky, čipu nebo filmu je naprosto přesně změřitelná hodnota.
    Skutečně? Na digitálu to ještě jde - vezme se nejlepší dostupné pevné sklo a za optimálních podmínek a nastavení se změří max. přenos rozlišení (typicky v LW/PH) s tím, že se předpokládá (a ono to platí), že sklo má vyšší rozlišení než chip. Jak se něco takového dělá na analogu a z čeho? Analog z principu nemá daný výstupní formát, jak se to tedy měří?

    Já o tomhle diskutovat nechci a má to svůj důvod - neexistuje jednoznačná odpověď. OK, jeden je např. tady http://www.sphoto.com/techinfo/ocesideharbor2.htm (+ sublinky dole). Dávám to sem taky z důvodu dalších bodů - ze všech těch fotek je velice dobře znatelné, že stejný objektiv, ve shodných podmínkách, generuje na digitálu i analogu jiné "optické" vady. Že je to v případě digitálu není tak jednoduché viz níže.

    Citace Původně odeslal Huncut
    Jistě, pokud někdo fotí pro fotky 10 x 15, tak to samozřejmě něpozná, v tom se jistě shodneme.
    Pochopitelně

    Citace Původně odeslal Huncut
    Dále tu píšeš o přenosech kontrastu. Tady nevím jak jsi přišel na to, že by měla být u analogových objektivů horší. Prosím vysvětlit konkrétněji, případně odkázat na nějaké testy. Dík.
    Jak sis (zřejmě) nevšiml, nepíšu o tom, že může být něco "u NĚKTERÝCH analogových objektivů horší". Jde o to, že se vyskytují při použití některých analogových skel na digitálu problémy, které na analogu ne. A stejně jako u všeho je to také otázka kompatibility - zatímco na digitálu není zcela jasné, na základě čeho některé věci vzniknou (sklo / tělo), na analogu je to jednodušší. Problém přenosu kontrastu jsem konkrétně pozoroval např. na Sonnaru 200/2.8. (stejně jako např. problémy se silnou aberací)

    Citace Původně odeslal Huncut
    Naopak například vzhledem k tomu, že expoziční pružnost čipu digitálních fotoaparátů je menší, než je tomu u kvalitního filmového materiálu...
    Nepochybně.

    Citace Původně odeslal Huncut
    ... se spousta věcí ztratí u digitálníi techniky (čímž netvrdím že by byla nějak horší).
    Tohle pro většinu uživatelů není pravda z důvodu obvyklého zpracování. Zatímco z digitálu si obratem prohlédneš nativní 1:1, na analogu je lidí, kteří manipulují "ekvivalentními" formáty (jaký je takový formát?), velmi málo. Já nejsem kompetentní k tomu dát vyjádření a neznám nikoho, kdo je.

    Citace Původně odeslal Huncut
    A pokud jde úpravu povrchu skel, například u Pentax objektivů a jelich antireflexních vrstvách nenacházím konkurenci u žádného ze sooučasných běžně dostupných objektivů (ikdyž tu také není tak špatná).
    Nevím, jaké máš kritérium posouzení ARC? Tohle bych si nedovolil říct, ale není to to, o čem jsem mluvil. U digitálu může dojít (a dochází) k odrazu světla od chipu a na tuhle skutečnost prostě nejsou skla použitá v analogových sklech z principu zpracovaná - k něčemu takovému na analogu dojít, myslím, nemůže.

    Citace Původně odeslal Huncut
    Ostatní vlastnosi jako rychlost AF nebo mechanické zpracování jsou přeci také vlastnosti abjektivu nebo ne? Objektiv není živ jen svou optickou kvalitkou a jeho životnost je pro spoustu lidí také velmi důležitá.
    Nepochybně. Ale o tom nešla řeč. Leccos se za posledních pár desítek let změnilo - auta mají asi také tenčí plechy a jezdí rychleji. Podobně je to, myslím, i u objektivů. A to pozná každý, kdo konkrétní skla porovná in-natura. A může být klidně i slepý, nevím, co je na tom k řešení.

    Odpoutej se od řešení Pentaxu a od konfrontačního způsobu, prosím. Tím se těžko kam dostaneme a nevím, k čemu je se bavit jen o AP sklech. Najdeš dnes skla, která mohou stará AP skla ve většině vlastností pohodlně strčit do kapsy, taky s tím neoperuju, není proč.
    Naposledy upravil jan555; 01.01.2006 v 17:47.
    [PC] i7-3770K @4.5 GHz w/Noctua NH-D14 SE2011 | 32 GB Patriot G2 | Asus P8Z77-V Deluxe | Crucial M4 256 GB | 2x WD20EZRX RAID1 | BD-RE LG GBW-H20L | Sapphire HD7750 Ultimate | Enermax Revolution87+ 550W | Antec Solo II | Asus Xonar Phoebus + AKG K271 MkII | NEC PA231W + SVII + Spyder3EE
    [Photo] Nikon D700 + MB-D10 | AF-S 16-35/4G VR | AF-S 24-120/4G VR | AF-S 50/1.4G | AF-S 60/2.8G | AF-S 85/1.8G | AF-S 70-200/2.8G VRII | TC-17E II | SB-900 | Transcend cards | Heliopan + Formatt filters | Gitzo support | Kata + Tamrac bags
    You're guaranteed to miss 100% of the shots you don't take. (Wayne Gretzky)

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. základní použití filtrů pro DF
    Založil Jakubisko v sekci fóra Digitální foto a video
    Odpovědí: 215
    Poslední příspěvek: 28.02.2012, 20:12
  2. Bordel v objektivu, co s tím?
    Založil brazilterrorist v sekci fóra Digitální foto a video
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 16.08.2005, 12:05
  3. motor pro posun objektivu
    Založil PCborec v sekci fóra Elektronika a bastlení
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 09.02.2005, 20:58

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •