Citace Původně odeslal RayeR
Predpokladam zes to meril na svorkach akumulatoru a ne nekde v p....
Z toho poklesu napeti vychazi vnitrni odpor akumulatoru pres 100miliohm, coz se mi zda docela hodne - zdravy aku by mel mit tak 10x min, na webu sem nasel nakou hodnotu pro 40Ah 12V bezudrzbak kery mel 5,6miliohm, takze to jen tak pro srovnani. V praxi ta hodnota samozrejme zavisi na mnoha faktorech - hlavne teplota, stav nabiti, elektrolytu... Takze pokud si to meril za mrazu, tak to treba neni tak strasny...

Saman>
blbost, kdyz zmeris aku cersve po nabijeni, tak muze mit i pres 14V.
Mas pravdu, ale pokud bude auto od vecera stat, s pripojenym akumulatorem na kabelech a venku bude kolem 0 C, tak pochybuju o vice nez 12.5 V.

Tech cca. 14V tam bude skutecne jen par minut, pak to rychle pada.

Je ale opravdu divny, ze mu napeti po zapnuti svetel klesa o takovou dardu a zase se vraci...