Citace Původně odeslal IntEx
2 tiktak: Nemuzu s Tebou uplne souhlasit. Disk jako takovy ma mechanismy, ktere "kryji" vadne sektory tim, ze presouvaji data na oblast k tomu urcenou, takze se disk jevi jako bezchybny, ale pokud je povrch poskozeny natolik, ze data z daneho sektoru nelze vubec rekonstruovat, oznaci logika misto jako vadne a vrati systemu priznak bad sector. Ten se postara o vynechani tohoto sektoru "na vyssi urovni" a prestane ho pouzivat. Zalezi vsak, jake povahy tyto vadne bloky jsou. V mem pripade to byla nejspis mechanicka zavada, jelikoz se tvorila stale nova mista, ktera nesla cist a logika disku je nebyla schopna rekonstruovat.

Ad utilita: Projel jsem disk originalni utilitou od Samsungu a samotny Samsung uvadi, ze kdyz se vyskytne sebemensi chyba ve vysledku testu, je to duvod k reklamaci disku, jelikoz uz disk "neni spolehlivy".

Pokud by mi vyslovne bylo receno, ze vymena za vetsi disk nepripada v uvahu, s nejvetsi pravdepodobnosti bych se nejspis musel smirit s vymenou za novy kus, ikdyz by se dalo "vymrzovat" tim, ze se jedna o neopravitelnou zavadu a ze chci zpet penize (a nasledne nakup jineho modelu s doplatkem), ale s CZC mam jinak dobre zkusenosti i za sve zname, tak jsem veril, ze kdyz mi nekdo z CZC tvrdi, ze by to nemel byt problem, ze to tak je. Navic mne zarazil i popis zavady pri reklamaci, z cehoz jsem usoudil, ze mnou prilozeny pruvodni dopis opravdu nejspis nikdo necetl.
Take jsem presne tvuj priklad daval do te skatulky - chybka se obcas prihodi , za druhe neznam presny popis zavady tveho disku a jen poukazuji na fakt, ze "mene slusne" velkoobchody pokud je napr disk funkcni, "opravi" takto trvajici problem, pricemz je technikum treba zcela jasne, ze chybne clustery se rozrustaji, tedy ze disk pujde za chvili znovu na opravu (a je to zcela jasne proto, ze je zde pri treba druhe reklamaci sance, ze zakaznik uz proste nebude chtit cekat dalsi mesic (co si ho ponechaj v obchode na "testy" a koupi si jinek novej disk jinde a tedy ze velkoobchod nebude muset reklamaci resit (u levnejsiho zbozi to tak skutecne je a spousta obchodu na to hresi, ze tam zakaznik proste po treti nepujde a nebude zase mesic cekat na reklamaci veci za 500,-) viz napr. madarsky IBM myslim 60 GXP - chybna cela serie, vsechny disky umiraly, ale vetsina velkoobchodu je bezne reklamovala, "opravovala" a zakaznikum vracela, ikdyz se vedelo, ze ty disky behem tydne opet "umrou"

Ad: neopravitelna zavada - precti si pravni normy k uplatneni reklamace na neopravitelnou zavadu, je to malinkato jinak...