Stránka 1 z 5 12345 PosledníPoslední
Výsledky 1 až 25 z 107

Téma: R580 a další plány

  1. #1

    Standardní RV550/RV560/RV570/R580+ a další plány

    Docela zajímavá porce informací z jednoho rozhovoru:

    - ATi has some excess inventory on X800 products because of NV's high end SLI products. (could we see discounts for consumers here in the future maybe?)
    - The refresh for X1800 will be Q1.
    - No release date for X1000-based AIW products yet.
    - Their top driver engineer (formerly from SGI) is working to improve OpenGL performance.
    - They will release AGP versions of the lower end X1000 series, and that "probably" includes the X1600. However 3rd party board makers CAN make AGP versions of X1800 using an ATi bridge chip, but only if its a viable business in their eyes.
    - ATi uses AMD chips in their servers
    - ATI will have a new chipset for AMD platform in Q1. This new chipset (RD580) should be faster than NForce4. It'll have 2 x 16 PCI-E lanes for SLI plus extra features.
    - Which leads into this tidbit: AMD is introducing a new socket platform(!) in Q2.
    - Intel asked ATi to make up to 6 million chipsets for them in 2006, which Phil said would make ATi the largest 3rd party mfgr of chipsets.
    - AIW products based on X1800 will most likely have the 550 Theater chip.
    - The 480M and 482M mobile chipsets are released.
    - Mobile X1000 products will use about 25% more power than 9xxx mobile products.
    - Mobile X1000 product in Q1 '06
    - Currently ATi has about 70% of the mobile discreet video market, and the outlook is to lose about 10% market share in '06. (The discreet video market is about 30% of the entire mobile market, with integrated video accounting for the other 70%)
    - The R580 (no offcial name) will be a speed bumped X1800XT. Didn't know if he meant just a clock increase though. Don't look for it to be a real big change from the X1800XT.
    Rage3D

    tzn. R580 bude vydaný v prvním čtvrtletí 2006 - původně se mluvilo o konci ledna, na anandtechu se domnívají, že do dřív než na cebitu (druhý březnový týden) R580 nebude, tzn. o cca 6 týdnů později oproti původním domněnkám. Krom toho by měl R580 podporovat nějaký nespecifikovaný typ pamětí, který ještě R520 nepodporuje - asi GDDR4.
    Naposledy upravil no-X; 04.08.2006 v 16:53.
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  2. #2

    Standardní

    ..neviem naco to robia. Inac bolo by to super ale, kt. si dovoli kupit si nuvu grafiku za skoro nedajboze 20 litrov a za par mesiacov vyjde zas nova, kt. je o 30 alebo 50% vykonnejsia. Je to doslova neustale zmykanie penazi a problem je aj ten, ze tie karty by sa najviac zisli ludom, kt. vacsinou este nezarabaju.
    i930, Scythe Yasya, Asus Rampage II. Gene, Saphire HD 5970 ,3x2Gb Corsair CL7,X-Fi Gamer, SSD Kingston V+ 128Gb, Zdroj Coolermaster 1000w, Genius 5.1HT, 19 iiyama Vision Master Pro 454

  3. #3

    Standardní

    Citace Původně odeslal radone
    problem je aj ten, ze tie karty by sa najviac zisli ludom, kt. vacsinou este nezarabaju.
    Jo to je presne Ale budme radi. Kdyby se jim to ekonomicky nevyplatilo, tak to nedelaji a takhle aspon jde vyvoj rychle kupredu.

    Jinak se tesim na RD580. NF4 je zhavici potvora. Jestli bude RD580 standardne s pasivnim chladicem, tak nebudu nic resit Vykon bude s NF4 jiste alespon srovnatelny.
    Black holes are where God divided by zero. - Steven Wright
    2600K s AC HF14 | P8P67Deluxe s 16GB DDR3 | GTX1080 s LP2480zx | EVO850 s ICH10R | X-Fi s HD555 | TripleXtreme 360 s HPPS+ | Windows 10 + 7

  4. #4

    Standardní

    radone: R580 nenahradí R520, spíš to bude něco jako doplnění řady - vyšší hi-end. Což sníží cenu R520. Kdyby nepřicházely tyhle nové karty za "20 litrů", nešla by cena těch "starých karet za dvacet litrů" dolu. V podstatě si protiřečíš.
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  5. #5

    Standardní

    Citace Původně odeslal no-X
    radone: R580 nenahradí R520, spíš to bude něco jako doplnění řady - vyšší hi-end. Což sníží cenu R520. Kdyby nepřicházely tyhle nové karty za "20 litrů", nešla by cena těch "starých karet za dvacet litrů" dolu. V podstatě si protiřečíš.
    jasne v podstate mas pravdu ale tak sa castokrat musi cakat na vyjdenie novinky aby si clovek kupil tu predchadzajucu novinku, ked nechce vyhodit 15-20 litrov
    No ten vyvoj tesi aj mna, tiez som zvedavy ako to bude s hrami a hardwarom vyrezarat o par rokov ked to pojde takym tempom.
    i930, Scythe Yasya, Asus Rampage II. Gene, Saphire HD 5970 ,3x2Gb Corsair CL7,X-Fi Gamer, SSD Kingston V+ 128Gb, Zdroj Coolermaster 1000w, Genius 5.1HT, 19 iiyama Vision Master Pro 454

  6. #6

    Standardní

    Moze to byt dost zaujimava karta, ale dufam ze bude mat aspon 32 pipelinov, kedysi hadam kolovalo po internete ze existuju aj niake 32 pipelinove verzie r520. Nvidia ma uz totiz ohlasenu G80 na Q2 2006 a ta vie miochodom aj SM 4.0 co mi trochu pripomina situaciu x800 vs 6800, SM 2.0b vs 3.0.

  7. #7

    Standardní

    Už néééé
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  8. #8
    Senior Member mince
    Založen
    09.01.2003
    Bydliště
    Mladá Boleslav
    Věk
    47
    Příspěvky
    807
    Vliv
    286

    Standardní

    Citace Původně odeslal no-X
    Už néééé
    máš to marný
    PC 1 > Asus Striker II Extreme, E8400 @4.4Ghz, Thermalright Ultra120 Extreme, 2x2GB OCZ Platinum DDR3 1800Mhz, 2x Asus 8800GTS, 2x WD6400AAKS, Auzentech X-Fi Prelude, Corsair HX520W, Lian-li A10A, 20" NEC 20WGX2, Razer Lachesis + eXactMat, Sennheiser 595, Vista Ultimate
    PC 2 > ASUS P5K Deluxe, E8400@4Ghz + Scythe Ninja, 4x 1024MB ADATA EE, Gainward 8800GTS, WD6400AAKS, AOC 210S
    Notebooks >DELL E4200, DELL E6400, DELL D630, DELL D430

  9. #9

    Standardní

    M.K.: ne, ještě to nevzdám

    Docela by se sem hodil jeden citát:

    "How on earth do I make it more obvious without actually meeting each of you in person and hitting to in the face with a frying pan before and after actually saying it?"


    Jinak samozřejmě u R5xx architektury se nedá dost dobře mluvit o pixel pipelines. R580 bude mít pravědpodobně 16 texturovacích jednotek, 48 pixel shader jednotek a vydaná by měla být během února (tzn. za necelý 4 měsíce):

    Well, ATI management has been talking to investment analysts again. Couple of excerpts from the TD report:
    Management indicates it has achieved extremely strong yields on the 90nm process. ATI intends to follow-up with another high-end desktop discrete chip (code-named R580) in the Feb/06 timeframe.
    And
    ATI already has in-house chips designed on the 80nm node, and expects to be first to market with 65nm.
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  10. #10

    Standardní

    Citace Původně odeslal no-X
    Už néééé
    Nechapem co som napisal take poburujuce, porusil som niaky nepisany zakon alebo co a ano r580 ma mat 48 pixel shader pipelines ale videl ju uz niekto? Jedine co sa o nej vie su niake chyry alebo vyhlasenia PR oddelenia ATI. Takze budem rad ak bude mat aspon tych 32 pipelinov ak si mieril na to.

  11. #11

    Standardní

    PR o R580 neřeklo nic. A informace, že bude mít R580 48 pixel shader jednotek a 16 texturovacích jednotek pochází ze stejného zdroje a stejné doby, jako že R520 bude mít 16 PS + 16 TMU, RV515 4 PS + 4 TMU a RV530 12 PS a 4 TMU. Tahle informace je z března a když jsem jí tu zmínil, všichni se tomu akorát smáli a mleli si stále něco o 24 a 32 pipelines, protože TO psal Inquirer a ten má přece vždycky pravdu, ne? Teď opět píše cosi o 32 pipelines a opět tomu věříš... Když si uvědomíš, že R5xx nemá pixel pipelines a že zvýšení počtu částí (které by u předchozích čipů odpovídaly pixel pipeline) 2x, by vedlo ke zvýšení plochy čipu téměř na 170% (pouze části, které se přímo týkají renderingu, by zabraly o cca 65% větší plochu a ještě zbývá obsáhlejší ring-bus), je jasný, jaký je to nesmysl. Architektrua R5xx je ale koncipovaná úplně jinak a je možné zvyšovat pouze počet pixel shader units, přičemž zbytek jádra zůstává beze změny. A protože jedna jednotka zabírá 0,6% plochy čipu (quad ps jednotek včetně ostatních logických obvodů zabírá 3,65% z celé plochy čipu), tak navýšení jejich počtu na trojnásobek oproti R520 navýší plochu čipu o 19% (v případě, že by bylo třeba násobit i logické obvody, což ale není příliš pravděpodobný by to bylo navýšení o 29%).

    Takže se ještě jednou zamysli, jestli je reálnější - věřit inquireru a myslet si, že by R580 byla "dvojnásobkem" R520, skládala se z cca 530 milionů tranzistorů, měla minimálně o 60% vyšší spotřebu a nižší výtěžnost, nebo aby měla "pouze" trojnásobek pixel shader jednotek, skládala se z cca 385 milionů tranzistorů a měla o necelých 20% vyšší spotřebu?

    Jinak jestli chceš, můžeš si to přepočítat:
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  12. #12

    Standardní

    Pod slovom pipeline som skor myslel pixel shader pipeline. Konfiguracia RV530 ktore je brane ako 12 pipelinove GPU je 4 pixel pipelines kde kazda pipeline obsahuje 3 pixel shader jednotky a jednu TMU teda 12 pixel shader pipelines - co je hlavne. A na tych 48 PSU v R580 asi nieco bude , pretoze ak je RV530 odvodena od R580 a to ma rovnaky pomer PSU/TMU tak by to bolo vlastne R520 miesto jednej, s tromi PSU na pixel pipeline teda 48 PSU/16TMU , pri tomto pomere by sa 32 PSU ani nedalo dosiahnut, najblissie by bolo 36PSU s 12TMU a to by vlastne znizili pocet pixel pipelines oproti R520.

  13. #13
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní

    no-x:

    Som zvedavy akeho smajla sem postnes teraz
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  14. #14

    Standardní

    Citace Původně odeslal PiT
    no-x:

    Som zvedavy akeho smajla sem postnes teraz


    RV530 ktore je brane ako 12 pipelinove GPU je 4 pixel pipelines
    A teď tu teorii ještě uprav tak, aby odpovídala realitě - tj. že RV530 dokáže pracovat s 12ti pixely najednou.
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  15. #15

    Standardní

    For instance RV530's composition is 4 texture units, 12 Pixel Shader Pipelines and 4 ROP's; essentially each of the rendering pipelines in RV530 can simultaneously handle three pixels within the Pixel Shader element of the pipeline.
    http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r520/index.php?p=03

  16. #16

    Standardní

    Tak si ještě ujasni rozdíl mezi pixel pipeline a pixel shader pipeline a zkus si vypočíst, kolik je 4*3 Protože tím, co linkuješ, akorát vyvracíš, cos napsal prve a potvrzuješ, co jsem napsal v minulým postu
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  17. #17

    Standardní

    with RV530 being able to handle three "Shader Pipelines" in each pixel pipeline
    Kazda Pixel pipeline obsahuje v RV530 3 pixel shader pipeline, teda jedna pixel pipeline je schopna spracovat 3 pixely naraz. 4pixel pipeline * 3pixel shader pipeline = 12 pixels per clock.

  18. #18

    Standardní

    Už je to lepší, ale ještě tři detaily:

    1) těch 12 pixelů je počet, se kterými je možné pracovat, ne které je možné vykreslit do frame-bufferu (jen pro upřesnění)

    2) RV530 nemá pixel pipelines

    3) proč rozebíráme RV530 v threadu o R580?

    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  19. #19

    Standardní

    1) - moze byt

    2)RV530 nema klasicke pixel pipelines, tie boli rozdelene do viacmenej samostatnych celkov (napr. texture adress units boli uplne oddelene od pixel shader units), ale myslim ze tento retazec ako celok je stale mozne nazvat pixel pipeline, len pracuje inaksie ako predchadzajuce generacie.

    2)no kedze je RV530 ciastocne odvodena od R580 mohlo by to o 580-ke nieco ukazat, samozrejme ze nemusi, ale stale lepsie ako nic.

  20. #20
    Banned Avatar uživatele Semik
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    SOM NACIONALISTA!
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 604
    Vliv
    0

    Standardní

    R580 and RV535 Die Process Revealed

    Kód:
    We previously discussed R580 in some detail. A recent ATI advisory sent out to AIBs claims that R580 will utilize a 90nm process, just like R520. RV535, ATI's successor to the X1000 midrange segment, was also included in that advisory. Rather than 65nm or 90nm, the advisory claims that RV535 will utilize an 80nm process. Although this process size seems non-conventional, both ATI and NVIDIA had products based on unusual processes before, such as ATI's R410 110nm chip. 
    
    Both of ATI's main foundries, TSMC and UMC, have production facilities capable of 80nm production. Both of these facilities are capable of 65nm production, but for now this seems reserved to prototypes as mass production 65nm only exists for Intel and IBM. Neither ATI nor NVIDIA have foundries of their own, so the leap to 65nm on graphics may have to wait while TSMC and UMC play catch up.
    http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2596

  21. #21

    Standardní

    R580 GPU is still scheduled for launch in January

    http://www.anandtech.com/cpuchipsets...spx?i=2609&p=1
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  22. #22

    Standardní

    Citace Původně odeslal no-X
    R580 GPU is still scheduled for launch in January

    http://www.anandtech.com/cpuchipsets...spx?i=2609&p=1
    To tu svojí R520 teda moc dlouho mít nebudu, no nevadí
    ASUS Rampage II GENE + Intel i7-920 @ 3.8 GHz + Noctua NH-U12P SE1366
    6GB RAM OCZ Intel Extreme XMP 1600MHz / Gainward Geforce GTX470 SLI
    1x30GB SSD OCZ Vertex Turbo (system) / 2x30GB SSD OCZ Vertex RAID 0 (games)
    23.6" Acer GD245HQBID + 3D Vision / PSU Nexus RX-8500 850W / Asus OC STATION

  23. #23

    Standardní

    to ja cekal kousek jinou odpoved na 7800gtx512 asi uz s taktovanim nahoru to neslo budu na moc zvedavy HDR s vyhlazovanim je zajimave, na vyhlazovani jsem si doooost moc zvykl a u HDR mi ty zuby hodne vadi
    AMD Dual core Opteron 170@2600Mhz [260*10] 1,392Vcore, DFI LANPARTY nF4 nF4 SLI-DR, G.Skill 2Gb PC4000 HZ Series Dual Channel kit, BFG 8800 GT @774,1836x2046, Corsair HX620, LOGITECH MX510, SKYSTAR2 satelit, EIZO FlexScan L768 (6.domaci generace - 486DX66, PentiumPro200, Athlon SlotA 550Mhz, Athlon Tbird 1400Mhz, Athlon Barton 2500+)

    vodnik: WB set od Pirse poslední revize, expanzka Cape Coolplex PRO 10, radiator Kadett E via Erty na nem Papst 4412 F/2GL, Eheim 1048 NE VZDY JSEM ON-LINE, NENI CAS
    :[

  24. #24

    Standardní

    Říká se, že ATi chystá i R520XT-PE, i R580. Není mi ale jasný, jaký by měla PE význam (původně se s ní vůbec nepočítalo). Spíš by vydání platinum edition indikovalo zdržení R580. Za reálný takty PE bych považoval 680-715MHz + 1.1ns paměti, ale na druhý straně je možný, že XT-PE bude označení verze taktovaný o těch 25MHz výš... těžko říct
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  25. #25
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní

    Pripada mi to, ze sa ATI ubera pomaly ale isto cestou, akou sa vydal Intel pred par rokmi, ked vydal prvu P4
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •