Nabucanezor: Souhlasím s ostatními, jen dodám, že v druhým obrázku jsou 2 pixely velký zuby (resp. podobně by vypadal borázek, který by byl zvětšný na dvojnásobek velikosti bez filtrace, nebo jen s nějakým mizerným algoritmem). Takže s použitím běžných nástrojů s tím nemůžeš udělat nic lepšího, než resample na 50% a znovu to zvětšit na původní velikost nějakým slušným filtrem (třeba lanzcos) + doostření. Samozřejmě nemůžeš počítat s tím, že získáš nějaké detaily, pouze se tím odstraní ty rušivé zuby. Mohlo by to vypadat třeba takhle.
btw. kdyby se dalo provádět to co říkáš, tak by nebylo problém realizovat antialiasing jako postprocessing a výrobci 3D čipů by si nemuseli deset let lámat hlavy s vývojem lepších řešení
Jinak jedny z nejlepších scalerů jsou implementovány v grafických kartách a používají se ke zvětšování videa (velice dobrý scaler má třeba ATi nebo XGI).