Výsledky 1 až 21 z 21

Téma: Olympus C-765UZ - jak na něj?

  1. #1

    Standardní Olympus C-765UZ - jak na něj?

    Jsem fotografická lama, ale mám pár dotazů k použítí C-765UZ.

    Když chci fotit s co nejdelším časem za denního světla, tak nastavím clonu na F8 (což je maximum, co tento foťák umí, nepletu-li se) a dostanu se (aby nebyl snímek přepálenej) např. na cca. 1/10s. Když bych nastavil ještě delší čas - třeba i přes vteřinu tak bude snímek bílej. Tak se chci zeptat, jak fotit s 765 za denního světla s dlouhými časy. Větší clonu než 8 neumí a tak bych potřeboval něco jako korekci expozice, ale tu nevim jak v manuálním režinu nastavit. Prosím poraďte. (bohužel si nekoupím žádné předsátky...)

    Další otázku se týká toho, k čemu je přesně tlačítko "AEL" - resp. jak ho správně používat?

    A jak je na tom 765 s hloubkou ostrosti - když bych chtěl mít ostrý jen jeden objekt uprostřed a to co je před ním a za ním (blíž k foťáku, dál od foťáku), aby bylo rozostřené. Jak to na C-765UZ nejlépe dosáhnu.

    Díky moc za rady. Jinak jsem z tohoto foťáku nadšen....

    P.S. - nemohli byste mi sem někdo dát odkaz na nějaký plný manuál k tomuto DF v CZ
    --------------------
    Tento dotaz mám i na forum.grafika.cz - schválně
    FOTO:Canon EOS 40D; 17-40/F4 L; 70-200/F4 L; Tokina 11-16/F2.8; 420EX; Olympus C-765UZ; Canon IXUS 70; stativ Manfrotto 055XPROB+498RC4
    PC1:Intel i5-2500K@4500MHz|Noctua NH-D14|Asus SABERTOOTH P67|Kingston HyperX Genesis Grey 8GB (2x4GB) DDR3 1600|MSI Radeon HD7850 OC|HDD Seagate 7200.12 - 1TB|Samsung F1 640GB|Hitachi 500GB|DVD-RW Samsung SH-S203P|Thermaltake Dream Tower Soprano|Corsair HX750|DELL U2412M|Genius SW-5.1 Home Theater|Win7x64 Ult.|Razer Copperhead Tempest Blue (fw 6.17i) + Razer RV-1001 eXactMat|Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 CZ|
    PC2:
    C2D E7600|Scythe Katana|Gigabyte G41MT-D3V|RAM 4GB DDR3|HDD Samsung SP2004C 200 GB|integ. graf. Intel GMA X4500|integ. zvuk. Realtek ALC889|Fortron FSP350-60THN-P 350W|LCD LG L2000CP-SF (S-IPS)|Win7x64 Ult.
    PC3: NTB IBM T60
    Win7x64 Ult.
    Další: NETGEAR ReadyNas Duo v2;NETGEAR WNR3500LC;HTC Desire HD CM7.1;Panasonic NV-GS140

  2. #2

    Standardní

    nazdárek

    začnu odzadu s hloubkou ostrosti. Ta je obecně závislá na 2 věcech - skutečná ohnisková vzdálenost a clona.
    Malá ohnisková vzdálenost hloubku ostrosti zvětšuje (proto kompakty včetně tvého Olyho mají oproti zrcadlovkám tapu Nikon D70 velkou hloubku ostrosti)
    velké clonové číslo (F hloubku ostrosti také zvětšuje

    Pokud chceš mít ostré jen něco a ostatní vyložené rozmazané, tak byl volil dělší ohnisko (větší zoom) a co nejmenší clonové číslo. Ale počítej s tím, že zdaleka nedosáhneš takového rozostření jako u DSLR.

    Pokud chceš ostré co nejvíc, tak naopak co nejkratší ohnisko a nejvyšší clonové číslo.

    Tlačítko AEL je velmi užitečná věc, slouží k aretaci expozice. Dobrý je to k tomu, když hledáš kompozici a nechceš, aby ti foták pořád počítal expozici. Prostě si ji "zamkneš"...

    Proš chceš fotit s co nejdelším časem? To nechápu, ale dávej si pozor na pohybovou neostrost, staré pravidlo praví, že z ruky lze udržet převrácenou hodnotu ohnisku (ekvivalentního ke kinofilmu). Takže na minimální zoom (38 mm ekv.) musíš mít čas 1/40 a kratší, na max zoom 380mm čas 1/400 a kratší, jasné?
    Dále doporučuju nepoužívat vyložené manuální režim, je to pomalé a dobré tak jen v noci, běžné jsem požíval režim priority clony (režim A). Funguje to tak, že si zvolíš clonu (dle požadované hloubky ostrosti) a přístroj ti dopočítá čas podle kterého zkontroluješ, jestli to v ruce udržíš když ne, tak buď zvýšit citlivost (iso), nebo stativ...

    Co se týče přepalů, tak to je věčný problém digitálů a těžko se jim budeš vyhýbat, dobrý je mít korekci expozice -0,3 EV a v případě krajinek použít přechodový filtr. Jinak se tím netrap, je to marný boj

  3. #3

    Standardní

    1. Este mozes skusit dat najnizsie ISO, v tvojom pripade 50ku. Pri nizsej citlivosti je mozne robit expozicie s dlshim casom a kvalita fotiek bude tiez lepsia. Stativ je uz samozrejmostou. Dlhsi cas, uz len ked sa budes hrat s kompenzaciu expozicie, ale s tymto ti neporadim. Toto este nemam prestudovane ani ja
    2. AEL - sluzi na zamknutie expozicie, takze ked to mas stalcene, fotak uz nebude ostrit a korigovat expoziciu. Vhodne ked cakas na objekt ktory chces odfotit, a vies, ze budes mat na jeho odofotenie iba kratky cas.
    3. Ked chces mat rozmazane pozadie, musis co najviac odclonit. Skus odfotit ten isty objekt pri F2.8 a F8. Urcite hned uvidis rozdiel
    4. www.google.com
    Intel Core i7-6700K @4.4 GHz | Noctua NH-D14 | GA-Z170-HD3 | 4x 8GB 2400 MHz CL12 DDR4 RAM | Sapphire HD 7770 GHz Edition Vapor-X | Samsung 850 EVO 250 GB SSD | Adaptec 71685 | RAID 5: 4x Samsung F2 HD154UI (1500GB, 32MB cache, 5400rpm) | RAID5: 4x WD30EFRX (WD Red 3TB) | Asus DRW-2140L1T | Dell U2515H | Seasonic X-750 | Fractal Design Define R2 black | 3x Noctua NF-P14 FLX | Noctua NF-S12B FLX | APC Smart-UPS XL 750VA
    Intel Core 2 Quad Q9300 | 2x 2GB A-DATA Vutesra 800 MHz DDR2 RAM | Adaptec 5405 | RAID1: 2x WDC R3 WD57502ABYS (750GB, 32MB cache, 7200rpm) | Fractal Design Define R3 black | APC Smart-UPS XL 750VA + APC Smart-UPS XL 24V Battery Pack
    Nikon F100 | AF 35/2 D | SB-800 | Velbon Sherpa 450n | JOBY Gorillapod SLR-Zoom | Lowepro Mini Trekker | Lowepro Orion Trekker II | Crumpler Pretty Boy 2500 (M)
    Dell Latitude D830 | Intel Core 2 Duo T7300 @2GHz, 4MB L2 cache, 800MHz FSB | Intel 965 (Santa Rosa) | 2x 1GB DDR2 RAM, 667MHz | GMA X3100 | 15,4" WSXGA+ LCD | Hitachi 120GB HDD, 7200rpm 16MB cache | Wifi 802.11 b/g/n
    Lenovo Thinkpad X200s | Intel Core 2 Duo SL9400 @1,86 GHz, 6MB L2 cache | 2x 4GB DDR3 RAM | Intel HD 4500 | 12" LED WXGA+ LCD | Intel 320 80GB SSD

  4. #4

    Standardní

    Když jsem psal o tom, že chci fotit při co nejdelších časech, tak jsem samozřejmě automaticky myslel to, že DF je na stativu. Bez něj fotím tak akorát momentky. Takže to co je udržitelné a co už není mě popravdě tolik v tento okamžik nezajímá.
    Chci fotit s co nejdelším časem např. tekoucí vodu (právě s dojmem pohybu, a ne zachycenou v okamžiku).

    Abych se vrátil k té hloubce ostrosti. Takže záleží na cloně a ohnisku, čas si tedy můžu nastavit libovolně - dle potřeby.

    AEL: takže toto je vlastně "neustále namáčknutí" je to tak? Co je ten posuvník, který se mi při AEL ukazuje v dolní části displeje?

    No já abych řekl pravdu jsem se ještě nesžil ani s prioritou času, ani s prioritou clony (ono si to vždycky tak nějak dělá, co chce) - plnej manuál si plně ovládám sám (zatim mi vyhovuje nejvíc). Ale třeba časem tomu přijdu na chuť.

    Nevim jak u 765 nastavit ISO na 50. Můj DF mi nabízí nejmíň od 64...?

    No pochopil bych, že mám použít kompenzaci expozice, ale v plně manuálním režimu nevím jak?
    FOTO:Canon EOS 40D; 17-40/F4 L; 70-200/F4 L; Tokina 11-16/F2.8; 420EX; Olympus C-765UZ; Canon IXUS 70; stativ Manfrotto 055XPROB+498RC4
    PC1:Intel i5-2500K@4500MHz|Noctua NH-D14|Asus SABERTOOTH P67|Kingston HyperX Genesis Grey 8GB (2x4GB) DDR3 1600|MSI Radeon HD7850 OC|HDD Seagate 7200.12 - 1TB|Samsung F1 640GB|Hitachi 500GB|DVD-RW Samsung SH-S203P|Thermaltake Dream Tower Soprano|Corsair HX750|DELL U2412M|Genius SW-5.1 Home Theater|Win7x64 Ult.|Razer Copperhead Tempest Blue (fw 6.17i) + Razer RV-1001 eXactMat|Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 CZ|
    PC2:
    C2D E7600|Scythe Katana|Gigabyte G41MT-D3V|RAM 4GB DDR3|HDD Samsung SP2004C 200 GB|integ. graf. Intel GMA X4500|integ. zvuk. Realtek ALC889|Fortron FSP350-60THN-P 350W|LCD LG L2000CP-SF (S-IPS)|Win7x64 Ult.
    PC3: NTB IBM T60
    Win7x64 Ult.
    Další: NETGEAR ReadyNas Duo v2;NETGEAR WNR3500LC;HTC Desire HD CM7.1;Panasonic NV-GS140

  5. #5

    Standardní

    proč bys v plně manuálním režimu používal korekci expozice, když si všechno nastavuješ sám
    Korekce expozice se úplatňuje v režimech priority clony a času, kdy máš možnost v rámci 2 expozičních stupňů na obě strany měnit expozici, kterou ti přístroj spočítal.

    imho režim priority clony je v podstatě taky manuální, akorát ti přístroj dopočte příslušný čas, oproti vyloženě manuálnímu režimu nevidím nevýhodu, protože v něm budeš muset nastavit úplně stejnou expozici.
    Samozřejmě pokud nefotíš věci, kde je třeba dlouhá expozice (třeba ta tvoje voda), to umí jen vyloženě manuální režim.

  6. #6

    Standardní

    No právě - takže když se vrátím k té vodě za denního světla. Já si nastavim maximální clonu - tj. 8 a aby ta fotka nebyla přepálená, tak zvolím čas 1/10s. To se mi ale zdá málo - potřeboval bych delší čas. Takže se mi jedná o to, jak nastavit při svetelných podmínkách, kdy je optimum (F8, 1/10s, ISO64) ještě delší čas. (myslím, že ideální by bylo, když bych mohl nastavit clonu třeba na 16 nebo i víc, ale to 765 asi neumí)

    Takže mě napadá něco takového, jako když by při tomto nastavení mohl ještě snížit kompenzaci expozice na -2, tak bych se pak dostal třeba až na 1s a možná i víc, což bych potřeboval). Ale nevim jak. Ten foťák mi neumožní (nebo nevim jak, nebo nevim jak to obejít), nastavit např. 1s, F8, ISO 64, KE -2 -> tyhle hodnoty jsem si teď vymyslel...

    Takže je nějakej trik na to, abych na 765 dosáhl takhle dlouhýho času bez použití předsátek? Doufám, že to vysvětluju srozumitelně...
    FOTO:Canon EOS 40D; 17-40/F4 L; 70-200/F4 L; Tokina 11-16/F2.8; 420EX; Olympus C-765UZ; Canon IXUS 70; stativ Manfrotto 055XPROB+498RC4
    PC1:Intel i5-2500K@4500MHz|Noctua NH-D14|Asus SABERTOOTH P67|Kingston HyperX Genesis Grey 8GB (2x4GB) DDR3 1600|MSI Radeon HD7850 OC|HDD Seagate 7200.12 - 1TB|Samsung F1 640GB|Hitachi 500GB|DVD-RW Samsung SH-S203P|Thermaltake Dream Tower Soprano|Corsair HX750|DELL U2412M|Genius SW-5.1 Home Theater|Win7x64 Ult.|Razer Copperhead Tempest Blue (fw 6.17i) + Razer RV-1001 eXactMat|Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 CZ|
    PC2:
    C2D E7600|Scythe Katana|Gigabyte G41MT-D3V|RAM 4GB DDR3|HDD Samsung SP2004C 200 GB|integ. graf. Intel GMA X4500|integ. zvuk. Realtek ALC889|Fortron FSP350-60THN-P 350W|LCD LG L2000CP-SF (S-IPS)|Win7x64 Ult.
    PC3: NTB IBM T60
    Win7x64 Ult.
    Další: NETGEAR ReadyNas Duo v2;NETGEAR WNR3500LC;HTC Desire HD CM7.1;Panasonic NV-GS140

  7. #7

    Standardní

    "" tak zvolím čas 1/10s. To se mi ale zdá málo - potřeboval bych delší čas""

    když potřebuješ delší čas, tak nevol 1/10 ale třeba 2s ne?

    Hele, možná by bylo dobrý si o tom alespoň něco přečíst, protože si pleteš hrušky s jabkama a navíc s předsádkama seš úplně mimo mísu...

    PS: a ve foťáku chybu nehledej

  8. #8

    Standardní

    OK, já si nechám rád poradit, na začátku jsem psal, že jsem lama.... tak mě ber s rezervou.... a zkus být trpělivý a vysvětlovat mi to polopatě. díky

    Ve foťáku chybu nehledám, jen bych se s ním chtěl naučit pracovat tak, aby dělal obrázky jaký chci (což zatím neumím a tak se ptám)

    takže k problému: no ale když nastavím 2s, tak to bude hrozně přepálený. Jak mám vyfotit za dne kloudně vypadající fotku s 2s? Já nevim jak?
    FOTO:Canon EOS 40D; 17-40/F4 L; 70-200/F4 L; Tokina 11-16/F2.8; 420EX; Olympus C-765UZ; Canon IXUS 70; stativ Manfrotto 055XPROB+498RC4
    PC1:Intel i5-2500K@4500MHz|Noctua NH-D14|Asus SABERTOOTH P67|Kingston HyperX Genesis Grey 8GB (2x4GB) DDR3 1600|MSI Radeon HD7850 OC|HDD Seagate 7200.12 - 1TB|Samsung F1 640GB|Hitachi 500GB|DVD-RW Samsung SH-S203P|Thermaltake Dream Tower Soprano|Corsair HX750|DELL U2412M|Genius SW-5.1 Home Theater|Win7x64 Ult.|Razer Copperhead Tempest Blue (fw 6.17i) + Razer RV-1001 eXactMat|Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 CZ|
    PC2:
    C2D E7600|Scythe Katana|Gigabyte G41MT-D3V|RAM 4GB DDR3|HDD Samsung SP2004C 200 GB|integ. graf. Intel GMA X4500|integ. zvuk. Realtek ALC889|Fortron FSP350-60THN-P 350W|LCD LG L2000CP-SF (S-IPS)|Win7x64 Ult.
    PC3: NTB IBM T60
    Win7x64 Ult.
    Další: NETGEAR ReadyNas Duo v2;NETGEAR WNR3500LC;HTC Desire HD CM7.1;Panasonic NV-GS140

  9. #9

    Standardní

    Budes na to musiet ist bud cez nejaky tmavy filter, pripadne upevni pred fotak nejake zvaracske okuliare. Jednoducho nieco, co je tmave. Inac podobny problem riesom aj ja, a to mam moznost si dat clonu na F29. U mna vadi vysoke ISO ktore zacina az na 200ke. To znamena, ze fotak je moc citlivy. Dalsia vec, ktoru ti mozem odporucit je, aby si fotil, ked sa uz zotmieva, alebo je mracno. Pri dlhsom case ta fotka bude vyzerat, ako za denneho svetla. Samozrejme nesmies prehanat.
    A este raz k hlbke ostrosti. Musis menit hlavne clonu a ohnisku. Pri zmene ohniska sa vacsinou meni iba maximalne a minimalne clonove cislo ktore mozes pouzit, ale to vzdy zavysi od konkretneho objektivu. Ked chces mat rozmazane pozadie daj napr. clonu F2.8, ked chces mat velku hlbku ostrosti, zvol si clonove cislo F8. Bohuzial k posuvniku pri AEL sa ti neviem vyjadrit, lebo s tvojim fotakom nemam skusenosti. Takze najlepsie riesenie pre teba je nejaky tmavy filter, pripadne mozes skusit polarizak, mozno aj ten by stacil.

    2Staňour: aj ty tu pleties dost veci. Pochop, ze on nemoze dat o moc dlhsi cas, lebo bude mat prepalenu fotku. A inac on chybu nehlada. Hanz hlada riesenie, len bohuzial neovlada svoj fotak tak dobre ako by chcel (som na tom podobne).
    Intel Core i7-6700K @4.4 GHz | Noctua NH-D14 | GA-Z170-HD3 | 4x 8GB 2400 MHz CL12 DDR4 RAM | Sapphire HD 7770 GHz Edition Vapor-X | Samsung 850 EVO 250 GB SSD | Adaptec 71685 | RAID 5: 4x Samsung F2 HD154UI (1500GB, 32MB cache, 5400rpm) | RAID5: 4x WD30EFRX (WD Red 3TB) | Asus DRW-2140L1T | Dell U2515H | Seasonic X-750 | Fractal Design Define R2 black | 3x Noctua NF-P14 FLX | Noctua NF-S12B FLX | APC Smart-UPS XL 750VA
    Intel Core 2 Quad Q9300 | 2x 2GB A-DATA Vutesra 800 MHz DDR2 RAM | Adaptec 5405 | RAID1: 2x WDC R3 WD57502ABYS (750GB, 32MB cache, 7200rpm) | Fractal Design Define R3 black | APC Smart-UPS XL 750VA + APC Smart-UPS XL 24V Battery Pack
    Nikon F100 | AF 35/2 D | SB-800 | Velbon Sherpa 450n | JOBY Gorillapod SLR-Zoom | Lowepro Mini Trekker | Lowepro Orion Trekker II | Crumpler Pretty Boy 2500 (M)
    Dell Latitude D830 | Intel Core 2 Duo T7300 @2GHz, 4MB L2 cache, 800MHz FSB | Intel 965 (Santa Rosa) | 2x 1GB DDR2 RAM, 667MHz | GMA X3100 | 15,4" WSXGA+ LCD | Hitachi 120GB HDD, 7200rpm 16MB cache | Wifi 802.11 b/g/n
    Lenovo Thinkpad X200s | Intel Core 2 Duo SL9400 @1,86 GHz, 6MB L2 cache | 2x 4GB DDR3 RAM | Intel HD 4500 | 12" LED WXGA+ LCD | Intel 320 80GB SSD

  10. #10

    Standardní

    No tak jsem rád, že nejsem zase tak moc "mimo mísu". No takže v podst. když nepoužiju žádnou další "komponentu", tak s DF jako takovým delšího času nedosáhnu.
    Jojo, "trik" se stmíváním jsem už taky poznal - to jsem se dostal na lepší čas, ale stále to nebylo dle mých představ.
    No můj Oly má rozsah 2,8 - 8, ale při 10x ZOOM má rozsah jen 3,2 - 8 (snad si to pamatuju správně - jestli ne, tak mě nekamenujte) - takže mnou požadovaný obraz mám tedy zkusit s 3,2, 10x ZOOM a pak by to mohlo dopadnout jak chci.
    Až to vyzkouším, tak dám sem vědět. Díky moc za rady.

    Ještě, ví-li někdo co je ten "posuvník" při AEL, a co s ním, dejte mi prosím vědět (možná to je i v kompletním návodu, já zatím přečetl jen ten, který je součástí dodávky, ten kompletní k 760 co je na webu olympusu jsem ještě neprošel).

    JO JINAK JESTLI MÁTE NĚKDO NĚJAKÝ ZAJÍMAVÝ OBJEVY NEBO VYCHYTÁVKY CO SE TÝKAJÍ C-765UZ, TAK TO SEM HOĎTE... DÍKY
    FOTO:Canon EOS 40D; 17-40/F4 L; 70-200/F4 L; Tokina 11-16/F2.8; 420EX; Olympus C-765UZ; Canon IXUS 70; stativ Manfrotto 055XPROB+498RC4
    PC1:Intel i5-2500K@4500MHz|Noctua NH-D14|Asus SABERTOOTH P67|Kingston HyperX Genesis Grey 8GB (2x4GB) DDR3 1600|MSI Radeon HD7850 OC|HDD Seagate 7200.12 - 1TB|Samsung F1 640GB|Hitachi 500GB|DVD-RW Samsung SH-S203P|Thermaltake Dream Tower Soprano|Corsair HX750|DELL U2412M|Genius SW-5.1 Home Theater|Win7x64 Ult.|Razer Copperhead Tempest Blue (fw 6.17i) + Razer RV-1001 eXactMat|Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 CZ|
    PC2:
    C2D E7600|Scythe Katana|Gigabyte G41MT-D3V|RAM 4GB DDR3|HDD Samsung SP2004C 200 GB|integ. graf. Intel GMA X4500|integ. zvuk. Realtek ALC889|Fortron FSP350-60THN-P 350W|LCD LG L2000CP-SF (S-IPS)|Win7x64 Ult.
    PC3: NTB IBM T60
    Win7x64 Ult.
    Další: NETGEAR ReadyNas Duo v2;NETGEAR WNR3500LC;HTC Desire HD CM7.1;Panasonic NV-GS140

  11. #11

    Standardní

    Citace Původně odeslal Hanz
    No můj Oly má rozsah 2,8 - 8, ale při 10x ZOOM má rozsah jen 3,2 - 8 (snad si to pamatuju správně - jestli ne, tak mě nekamenujte) - takže mnou požadovaný obraz mám tedy zkusit s 3,2, 10x ZOOM a pak by to mohlo dopadnout jak chci.
    Až to vyzkouším, tak dám sem vědět. Díky moc za rady.
    Asi si nas nepochopil.
    1. Chces fotku s dlhym casom: zvol F8, je jedno aky zoom.
    2. Chces fotku, kde bude rozmazane pozadie: zvol 1x zoom a F2.8, pripadne ked musis priblizit tak vyssi zoom a najnizzsiu hodnotu F, ktoru je pri 10x zoom F3.2. Samozrejme budes musiet fotit s kratsim casom, lebo cez objektiv prechadza viacej svetla.
    3. Kombinacia 1+2: Snat nemozne, ale mozes skusit nejaky kompromis

    =>

    Clona ma vplyv na cas a na hlbku ostrosti. Cim vyssie je cislo F, tym dlhsi cas je potrebny, ale aj hlbka ostrosti sa zvacsuje
    cim nizsie je cislo F, tym kratsi cas je potrebny pre zhotovenie fotky a popritom hlbka ostrosti je mala, takze vsetko co je dalej alebo blizsie, ako objekt ktory fotis, bude neostre, pripadne celkom rozmazane (toto je skor parketa zrkadloviek, ale ani na kompaktoch to nie je nemozne). Ked nezabudnem, tak cvaknem zajtra nejake fotky pre ukazku.
    Intel Core i7-6700K @4.4 GHz | Noctua NH-D14 | GA-Z170-HD3 | 4x 8GB 2400 MHz CL12 DDR4 RAM | Sapphire HD 7770 GHz Edition Vapor-X | Samsung 850 EVO 250 GB SSD | Adaptec 71685 | RAID 5: 4x Samsung F2 HD154UI (1500GB, 32MB cache, 5400rpm) | RAID5: 4x WD30EFRX (WD Red 3TB) | Asus DRW-2140L1T | Dell U2515H | Seasonic X-750 | Fractal Design Define R2 black | 3x Noctua NF-P14 FLX | Noctua NF-S12B FLX | APC Smart-UPS XL 750VA
    Intel Core 2 Quad Q9300 | 2x 2GB A-DATA Vutesra 800 MHz DDR2 RAM | Adaptec 5405 | RAID1: 2x WDC R3 WD57502ABYS (750GB, 32MB cache, 7200rpm) | Fractal Design Define R3 black | APC Smart-UPS XL 750VA + APC Smart-UPS XL 24V Battery Pack
    Nikon F100 | AF 35/2 D | SB-800 | Velbon Sherpa 450n | JOBY Gorillapod SLR-Zoom | Lowepro Mini Trekker | Lowepro Orion Trekker II | Crumpler Pretty Boy 2500 (M)
    Dell Latitude D830 | Intel Core 2 Duo T7300 @2GHz, 4MB L2 cache, 800MHz FSB | Intel 965 (Santa Rosa) | 2x 1GB DDR2 RAM, 667MHz | GMA X3100 | 15,4" WSXGA+ LCD | Hitachi 120GB HDD, 7200rpm 16MB cache | Wifi 802.11 b/g/n
    Lenovo Thinkpad X200s | Intel Core 2 Duo SL9400 @1,86 GHz, 6MB L2 cache | 2x 4GB DDR3 RAM | Intel HD 4500 | 12" LED WXGA+ LCD | Intel 320 80GB SSD

  12. #12

    Standardní

    No asi jsem to špatně pochopil (to je pravděpodobné), ale když jsi psal:

    A este raz k hlbke ostrosti. Musis menit hlavne clonu a ohnisku. Pri zmene ohniska sa vacsinou meni iba maximalne a minimalne clonove cislo ktore mozes pouzit, ale to vzdy zavysi od konkretneho objektivu. Ked chces mat rozmazane pozadie daj napr. clonu F2.8, ked chces mat velku hlbku ostrosti, zvol si clonove cislo F8.
    tak jsem myslel, že ohnisko má na hloubku ostrosti vliv. Ale asi nemá... když jsem si to přečetl znova, tak už jsem to snad pochopil - o ohnisku jsi mluvil jen v souvislosti s tím, že při jeho změně se mění (max. a min.) i clonové číslo (ne že ke změně hloubky ostrosti potřebuju měnit i ohnisko). Takže:

    abych s tímto DF mohl měnit hloubku ostrosti - mám si hrát s clonou.

    Chápu-li to správně fajn, jestli ne, tak na mě nebuďte zlí a zkuste mi to vysvětlit ještě jinak (budu asi natvrdlej )
    FOTO:Canon EOS 40D; 17-40/F4 L; 70-200/F4 L; Tokina 11-16/F2.8; 420EX; Olympus C-765UZ; Canon IXUS 70; stativ Manfrotto 055XPROB+498RC4
    PC1:Intel i5-2500K@4500MHz|Noctua NH-D14|Asus SABERTOOTH P67|Kingston HyperX Genesis Grey 8GB (2x4GB) DDR3 1600|MSI Radeon HD7850 OC|HDD Seagate 7200.12 - 1TB|Samsung F1 640GB|Hitachi 500GB|DVD-RW Samsung SH-S203P|Thermaltake Dream Tower Soprano|Corsair HX750|DELL U2412M|Genius SW-5.1 Home Theater|Win7x64 Ult.|Razer Copperhead Tempest Blue (fw 6.17i) + Razer RV-1001 eXactMat|Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 CZ|
    PC2:
    C2D E7600|Scythe Katana|Gigabyte G41MT-D3V|RAM 4GB DDR3|HDD Samsung SP2004C 200 GB|integ. graf. Intel GMA X4500|integ. zvuk. Realtek ALC889|Fortron FSP350-60THN-P 350W|LCD LG L2000CP-SF (S-IPS)|Win7x64 Ult.
    PC3: NTB IBM T60
    Win7x64 Ult.
    Další: NETGEAR ReadyNas Duo v2;NETGEAR WNR3500LC;HTC Desire HD CM7.1;Panasonic NV-GS140

  13. #13

    Standardní

    Citace Původně odeslal Hanz
    No asi jsem to špatně pochopil (to je pravděpodobné), ale když jsi psal:

    A este raz k hlbke ostrosti. Musis menit hlavne clonu a ohnisku. Pri zmene ohniska sa vacsinou meni iba maximalne a minimalne clonove cislo ktore mozes pouzit, ale to vzdy zavysi od konkretneho objektivu. Ked chces mat rozmazane pozadie daj napr. clonu F2.8, ked chces mat velku hlbku ostrosti, zvol si clonove cislo F8.
    tak jsem myslel, že ohnisko má na hloubku ostrosti vliv. Ale asi nemá... když jsem si to přečetl znova, tak už jsem to snad pochopil - o ohnisku jsi mluvil jen v souvislosti s tím, že při jeho změně se mění (max. a min.) i clonové číslo (ne že ke změně hloubky ostrosti potřebuju měnit i ohnisko). Takže:

    abych s tímto DF mohl měnit hloubku ostrosti - mám si hrát s clonou.

    Chápu-li to správně fajn, jestli ne, tak na mě nebuďte zlí a zkuste mi to vysvětlit ještě jinak (budu asi natvrdlej )
    Mozno som sa pred tym vyjadril nejasne, teraz to uz chapes dobre
    Intel Core i7-6700K @4.4 GHz | Noctua NH-D14 | GA-Z170-HD3 | 4x 8GB 2400 MHz CL12 DDR4 RAM | Sapphire HD 7770 GHz Edition Vapor-X | Samsung 850 EVO 250 GB SSD | Adaptec 71685 | RAID 5: 4x Samsung F2 HD154UI (1500GB, 32MB cache, 5400rpm) | RAID5: 4x WD30EFRX (WD Red 3TB) | Asus DRW-2140L1T | Dell U2515H | Seasonic X-750 | Fractal Design Define R2 black | 3x Noctua NF-P14 FLX | Noctua NF-S12B FLX | APC Smart-UPS XL 750VA
    Intel Core 2 Quad Q9300 | 2x 2GB A-DATA Vutesra 800 MHz DDR2 RAM | Adaptec 5405 | RAID1: 2x WDC R3 WD57502ABYS (750GB, 32MB cache, 7200rpm) | Fractal Design Define R3 black | APC Smart-UPS XL 750VA + APC Smart-UPS XL 24V Battery Pack
    Nikon F100 | AF 35/2 D | SB-800 | Velbon Sherpa 450n | JOBY Gorillapod SLR-Zoom | Lowepro Mini Trekker | Lowepro Orion Trekker II | Crumpler Pretty Boy 2500 (M)
    Dell Latitude D830 | Intel Core 2 Duo T7300 @2GHz, 4MB L2 cache, 800MHz FSB | Intel 965 (Santa Rosa) | 2x 1GB DDR2 RAM, 667MHz | GMA X3100 | 15,4" WSXGA+ LCD | Hitachi 120GB HDD, 7200rpm 16MB cache | Wifi 802.11 b/g/n
    Lenovo Thinkpad X200s | Intel Core 2 Duo SL9400 @1,86 GHz, 6MB L2 cache | 2x 4GB DDR3 RAM | Intel HD 4500 | 12" LED WXGA+ LCD | Intel 320 80GB SSD

  14. #14

    Standardní

    Dobrá díky (alespň že nejsem tak moc ztracenej případ). Tak já to vyzkouším a kdyžtak dám vědět. Díky moc.

    Jinak stále bych se rád od někoho dozvěděl k čemu je ten posuvník v plně manuálním režimu u funkce AEL. Díky (zanedlouho se dám do čtení kompletního návodu, třeba se to tam dočtu)
    FOTO:Canon EOS 40D; 17-40/F4 L; 70-200/F4 L; Tokina 11-16/F2.8; 420EX; Olympus C-765UZ; Canon IXUS 70; stativ Manfrotto 055XPROB+498RC4
    PC1:Intel i5-2500K@4500MHz|Noctua NH-D14|Asus SABERTOOTH P67|Kingston HyperX Genesis Grey 8GB (2x4GB) DDR3 1600|MSI Radeon HD7850 OC|HDD Seagate 7200.12 - 1TB|Samsung F1 640GB|Hitachi 500GB|DVD-RW Samsung SH-S203P|Thermaltake Dream Tower Soprano|Corsair HX750|DELL U2412M|Genius SW-5.1 Home Theater|Win7x64 Ult.|Razer Copperhead Tempest Blue (fw 6.17i) + Razer RV-1001 eXactMat|Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 CZ|
    PC2:
    C2D E7600|Scythe Katana|Gigabyte G41MT-D3V|RAM 4GB DDR3|HDD Samsung SP2004C 200 GB|integ. graf. Intel GMA X4500|integ. zvuk. Realtek ALC889|Fortron FSP350-60THN-P 350W|LCD LG L2000CP-SF (S-IPS)|Win7x64 Ult.
    PC3: NTB IBM T60
    Win7x64 Ult.
    Další: NETGEAR ReadyNas Duo v2;NETGEAR WNR3500LC;HTC Desire HD CM7.1;Panasonic NV-GS140

  15. #15

    Standardní

    Problém dlouhého času na denním světle nevyřešíš nijak jinak, než tak, jak ti radil e1 - kup si ND filtr a to co nejsilnější (6, 8 ).

    Ohnisko samozřejmě na hloubku ostrosti vliv má, jako vždycky. Nejmenší hloubky ostrosti dosáhneš kombinací nejnižšího clonového čísla nastaveného na foťáku + nejdelšího ohniska + nejkratší vzdálenosti od foceného objektu. Platí to stejně i naopak.
    [PC] i7-3770K @4.5 GHz w/Noctua NH-D14 SE2011 | 32 GB Patriot G2 | Asus P8Z77-V Deluxe | Crucial M4 256 GB | 2x WD20EZRX RAID1 | BD-RE LG GBW-H20L | Sapphire HD7750 Ultimate | Enermax Revolution87+ 550W | Antec Solo II | Asus Xonar Phoebus + AKG K271 MkII | NEC PA231W + SVII + Spyder3EE
    [Photo] Nikon D700 + MB-D10 | AF-S 16-35/4G VR | AF-S 24-120/4G VR | AF-S 50/1.4G | AF-S 60/2.8G | AF-S 85/1.8G | AF-S 70-200/2.8G VRII | TC-17E II | SB-900 | Transcend cards | Heliopan + Formatt filters | Gitzo support | Kata + Tamrac bags
    You're guaranteed to miss 100% of the shots you don't take. (Wayne Gretzky)

  16. #16

    Standardní

    Citace Původně odeslal jan555
    kup si ND filtr a to co nejsilnější (6, 8 )...
    kdyz uz ste to tema rozhrabli, tak mi reknite, co to cislovani znamena? ...

    taky uvazuju o koupi, ale nejak sem si este nevybal...

    dik gl
    [dance before the police come]

  17. #17

    Standardní

    Citace Původně odeslal jan555
    Ohnisko samozřejmě na hloubku ostrosti vliv má, jako vždycky. Nejmenší hloubky ostrosti dosáhneš kombinací nejnižšího clonového čísla nastaveného na foťáku + nejdelšího ohniska + nejkratší vzdálenosti od foceného objektu. Platí to stejně i naopak.
    Hacik je v tom, ze toto clonove cislo sa pri vacsine obejtivov pri dlhsom ohnisku zvacsuje, ako aj v pripade Hanza, ked pri max zoome, ma clonu F3.2 a bez zoomu F2.8. Neostava nic ine, nez experimentovat.
    Intel Core i7-6700K @4.4 GHz | Noctua NH-D14 | GA-Z170-HD3 | 4x 8GB 2400 MHz CL12 DDR4 RAM | Sapphire HD 7770 GHz Edition Vapor-X | Samsung 850 EVO 250 GB SSD | Adaptec 71685 | RAID 5: 4x Samsung F2 HD154UI (1500GB, 32MB cache, 5400rpm) | RAID5: 4x WD30EFRX (WD Red 3TB) | Asus DRW-2140L1T | Dell U2515H | Seasonic X-750 | Fractal Design Define R2 black | 3x Noctua NF-P14 FLX | Noctua NF-S12B FLX | APC Smart-UPS XL 750VA
    Intel Core 2 Quad Q9300 | 2x 2GB A-DATA Vutesra 800 MHz DDR2 RAM | Adaptec 5405 | RAID1: 2x WDC R3 WD57502ABYS (750GB, 32MB cache, 7200rpm) | Fractal Design Define R3 black | APC Smart-UPS XL 750VA + APC Smart-UPS XL 24V Battery Pack
    Nikon F100 | AF 35/2 D | SB-800 | Velbon Sherpa 450n | JOBY Gorillapod SLR-Zoom | Lowepro Mini Trekker | Lowepro Orion Trekker II | Crumpler Pretty Boy 2500 (M)
    Dell Latitude D830 | Intel Core 2 Duo T7300 @2GHz, 4MB L2 cache, 800MHz FSB | Intel 965 (Santa Rosa) | 2x 1GB DDR2 RAM, 667MHz | GMA X3100 | 15,4" WSXGA+ LCD | Hitachi 120GB HDD, 7200rpm 16MB cache | Wifi 802.11 b/g/n
    Lenovo Thinkpad X200s | Intel Core 2 Duo SL9400 @1,86 GHz, 6MB L2 cache | 2x 4GB DDR3 RAM | Intel HD 4500 | 12" LED WXGA+ LCD | Intel 320 80GB SSD

  18. #18

    Standardní

    U NDček se trochu liší používaná označení podle výrobce - buď celá čísla (obvykle 3,6,9), nebo desetiny (obvykle 0.3, 0.6, 0.9), případně ekvivalent 3/0.3=2x, 6/0.6=4x, 9/0.9=8x.

    Mělo by to být tak, že:

    0.3/3/2x= 1 clonové číslo (u kinofilmu přepočet 1/2 ISO použitého filmu)
    0.6/6/4x= 2 clonová čísla (u kinofilmu přepočet 1/4 ISO použitého filmu)
    0.9/9/8x= 3 clonová čísla (u kinofilmu přepočet 1/8 ISO použitého filmu)

    e1: samozřejmě, ale to je snad jasné ...

    btw: zrovna dneska jsem si hrál s hloubkami ostrosti, tady je pro příklad jedna 300mm ekv., f/3.5, 1/400s.



    Jinak obecně doporučuju při tápání v těchhle základních věcech koupit nějakou (nejlépe časem) prověřenou knížku - vyplatí se to (a je všeobecný nedostatek slušné literatury pro digi, proto jen dodám, že většina postupů se u digi od analogu neliší).
    [PC] i7-3770K @4.5 GHz w/Noctua NH-D14 SE2011 | 32 GB Patriot G2 | Asus P8Z77-V Deluxe | Crucial M4 256 GB | 2x WD20EZRX RAID1 | BD-RE LG GBW-H20L | Sapphire HD7750 Ultimate | Enermax Revolution87+ 550W | Antec Solo II | Asus Xonar Phoebus + AKG K271 MkII | NEC PA231W + SVII + Spyder3EE
    [Photo] Nikon D700 + MB-D10 | AF-S 16-35/4G VR | AF-S 24-120/4G VR | AF-S 50/1.4G | AF-S 60/2.8G | AF-S 85/1.8G | AF-S 70-200/2.8G VRII | TC-17E II | SB-900 | Transcend cards | Heliopan + Formatt filters | Gitzo support | Kata + Tamrac bags
    You're guaranteed to miss 100% of the shots you don't take. (Wayne Gretzky)

  19. #19

    Standardní

    Tak jsem to vyzkoušel a zjistil jsem následující:

    Když jsem fotil s co největším ohniskem, co nejmenší clonou při veliké blízkosti k fotografovanému objektu, tak se efekt rozostření pozadí dostavil dobře. Když jsem totéž zkusil bez zvětšeného ohniska, tak se tento efekt dostavil také, ovšem v daleko menším měřítku. Poté když jsem zkoušel velikou clonu, tak byla hloubka ostrosti velká v obou případech (tzn. nežádoucí). Tzn. dle předchozích rad jsem to "zvládnul". Díky

    Zvláštní ale je, že když jsem totéž zkoušel na vzdálené objekty s plným ZOOMem, tak se efekt rozostření sice dostavil (u objektu na půli cesty), ale je téměř neznatelný.
    Když jsem to ale zkoušel úplně bez ZOOMování na vzdálené objekty, tak je efekt rozostření téměř nepozorovatelný (nebo alespoň já ho skoro nevidím).

    Takže toto se dá v podst. použít pouze na fotografované objekty v bezprostřední blízkosti. Co když bych ale chtěl, aby např. v davu lidí byl ostrý jen jeden konkrétní člověk (v případě, že se nehýbají apod.) a všichni před ním a za ním aby byli rozostřeni a od tohoto člověka jsem poměrně vzdálen. Dokážu to s tímto DF? Nebo jak se to obecně dělá?

    Jinak ještě prosím o vysvětlení následujících pojmů (jsem fakt lama):
    "DSLR" a "NDček" a popř. i jiných zkratek používaných v sekci digi foto (pak v tom malinko plavu)
    FOTO:Canon EOS 40D; 17-40/F4 L; 70-200/F4 L; Tokina 11-16/F2.8; 420EX; Olympus C-765UZ; Canon IXUS 70; stativ Manfrotto 055XPROB+498RC4
    PC1:Intel i5-2500K@4500MHz|Noctua NH-D14|Asus SABERTOOTH P67|Kingston HyperX Genesis Grey 8GB (2x4GB) DDR3 1600|MSI Radeon HD7850 OC|HDD Seagate 7200.12 - 1TB|Samsung F1 640GB|Hitachi 500GB|DVD-RW Samsung SH-S203P|Thermaltake Dream Tower Soprano|Corsair HX750|DELL U2412M|Genius SW-5.1 Home Theater|Win7x64 Ult.|Razer Copperhead Tempest Blue (fw 6.17i) + Razer RV-1001 eXactMat|Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 CZ|
    PC2:
    C2D E7600|Scythe Katana|Gigabyte G41MT-D3V|RAM 4GB DDR3|HDD Samsung SP2004C 200 GB|integ. graf. Intel GMA X4500|integ. zvuk. Realtek ALC889|Fortron FSP350-60THN-P 350W|LCD LG L2000CP-SF (S-IPS)|Win7x64 Ult.
    PC3: NTB IBM T60
    Win7x64 Ult.
    Další: NETGEAR ReadyNas Duo v2;NETGEAR WNR3500LC;HTC Desire HD CM7.1;Panasonic NV-GS140

  20. #20
    Senior Member Avatar uživatele Hynchenzo
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Karlovy Vary, Plzen
    Věk
    43
    Příspěvky
    1 188
    Vliv
    293

    Standardní

    Citace Původně odeslal Hanz
    Takže toto se dá v podst. použít pouze na fotografované objekty v bezprostřední blízkosti. Co když bych ale chtěl, aby např. v davu lidí byl ostrý jen jeden konkrétní člověk (v případě, že se nehýbají apod.) a všichni před ním a za ním aby byli rozostřeni a od tohoto člověka jsem poměrně vzdálen. Dokážu to s tímto DF? Nebo jak se to obecně dělá?
    Photoshop
    KVFREE.net - Freediving Karlovy Vary
    Olympus E-410 + Zuiko ED 14-42mm + Zuiko ED 40-150mm

  21. #21

    Standardní

    Citace Původně odeslal Hanz
    Jinak ještě prosím o vysvětlení následujících pojmů (jsem fakt lama):
    "DSLR" a "NDček" a popř. i jiných zkratek používaných v sekci digi foto (pak v tom malinko plavu)
    DSLR - Digital Single Lens Reflex, do cestiny prelozeno, Digitalni Jednooka Zrcadlovka, treba Nikon D70, Canon 300/350D nebo Minolta Dynax 7D ....

    ND - neutralni sedy filtr, snad se nepletu ;*)

    vice o filtrech tady:
    http://www.fotografovani.cz/art/fotech_df/filtry-I.html
    http://www.fotografovani.cz/art/fote...try-II-ND.html
    http://www.fotografovani.cz/art/fotech_df/filtry3.html
    http://www.fotografovani.cz/art/fotech_df/filtry4.html
    http://www.fotografovani.cz/art/fote...nfraphoto.html

    mozna to o tech filtrech by se dalo hodit do nejakyho FAQu ... ne?
    [dance before the police come]

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •