Když naše firma vrací peníze zákazníkovi, tak vystavujeme dobropis prakticky ve formě storna původní faktury a dodacího listu. Podpis po zákazníkovi chceme, protože nám to ukládá zákon 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, § si přímo nepamatuju, ale už jsem to tam jednou hledal...
Co se týče toho podpisu, tak předpokládám že předmětný doklad je zároveň účetním i daňovým dokladem (pokud to nebyl nějaký spešl záruční list). Daňové zákony myslím podpis jako náležitost dokladu nevyžadují, avšak zákon 563/1991 Sb. - zákon o účetnictví stanoví v §11, že podpis musí na dokladu být...
§ 11
Účetní doklady
(1) Účetní doklady jsou průkazné účetní záznamy, které musí obsahovat
a) označení účetního dokladu,
b) obsah účetního případu a jeho účastníky,
c) peněžní částku nebo informaci o ceně za měrnou jednotku a vyjádření množství,
d) okamžik vyhotovení účetního dokladu,
e) okamžik uskutečnění účetního případu, není-li shodný s okamžikem podle písmene d),
f) podpisový záznam podle § 33a odst. 4 osoby odpovědné za účetní případ a podpisový záznam osoby odpovědné za jeho zaúčtování.