Citace Původně odeslal Jezevec
Hele, posli jim doporucenej dopis, ze timto uplatnujes reklamaci dle zakona a at se staraj, dal je to jejich problem. Ubehne marne 30 dnu a podas na ne zalobu ze chce $.
no, vim, ze jsme se o tomhle uz kdysi bavili, ale podle me to tak jednoznacne neni.
dulezite je rozlisovani mezi soukromopravnim aspektem reklamace (tedy uplatneni odpovednosti za vady) a verejnopravnim aspektem - zde tedy "reklamaci" ve smyslu zakona o ochrane spotrebitele. zatimco je spravny nazor, ze reklamaci (uplatneni odpovednosti za vady) lze uplatnit klidne posledni den zarucni lhuty bez fyzickeho predani veci prodavajicimu nebot toto uplatneni se ridi obecnymi zasadami obcanskeho zakoniku, 30 denni lhuta je lhuta dana zakonem o ochrane spotrebitele, ktery mluvi o "prijmuti reklamace". pro jistotu to sem pastnu:



§19
(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná
osoba,13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli
provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na
sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i
v sídle nebo místě podnikání.

(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen
pracovník pověřený vyřizovat reklamace.

(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne
o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.
Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku
či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně
odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se
prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí
této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu,
kterou nelze odstranit.

(4) Při prodeji nebo poskytování služeb mimo ohlášenou
provozovnu je prodávající povinen k informacím podle § 13 na
žádost spotřebitele poskytnout zejména název nebo jméno a adresu
prodávajícího, kde může spotřebitel i po ukončení takového prodeje
nebo poskytování služeb uplatnit reklamaci.
odst. 1 a 4 mluvi zasadne o prijmuti reklamace (rozumej "v prodejne") a uplatneni reklamace (rozumej "v prodejne"), tedy dle smyslu tohoto ustanoveni jde o fyzicke uplatneni.

takze muj nazor je, ze uplatnit reklamaci lze jakkoliv a od tohoto bodu se prerusuje (stavi) zarucni lhuta, nicmene 30denni lhuta stanovena pro vyrizeni reklamace pocina bezet az fyzickym dorucenim reklamovane veci prodavajicimu.

a nakonec trocha argumentace ad absurdum: u CC si koupim digitalni fotak a odjedu na 5-tydenni dovolenou do australie. ejhle, pokazi se hned po prijezdu k protinozcum. nelenim a napisu do CC maila, ze timto uplatnuji reklamaci. selsky rozum rika, ze po navratu nemuzu jit do CC s tim, ze to nevyridili do 30 dnu.
pravne se da argumentovat sikanoznim vykonem prava, ktere nepoziva pravni ochrany