Takže jsem právě poslal Matějkovi a Gajovi maila:

Dobrý den,

nezlobte se, že obtěžuji s tímto problémem přímo Vás, ale pan Krontorád, který se mnou můj problém „řešil“ mi nedal kontakt na jeho nadřízeného, takže to zkouším sám od nejvyšších pater (tedy jednatel a výkonný ředitel firmy). Respektive pan Krontorád po mém posledním emailu už ani neodpověděl (buď mu došly argumenty, nebo jsem ho snad svými dotazy obtěžoval?)

Ve zkratce shrnu o co jde:

Jedná se o reklamaci RE05002387
- 24.2.2005 jsem od Vás zakoupil na dobírku UPS Kocian Merkury M1200CI,
- výrobce i Vy na stránkách udáváte, že má zálohovat 20-40 minut při odběru 600W,
- doma mám sestavou, která má odběr při plném výkonu sotva 500W,
- 2x jsem provedl test ve stavu idle (tedy odběr sestavy byl možná tak poloviční),
- výdrž této UPSky byl po 24h nabíjení (dle výrobce stačí 8h na 90% kapacity) pouze 4 minuty,
- kontaktoval jsem Vaše reklamační oddělení, zda to mám reklamovat nebo rovnou odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14ti dnů, byla mi doporučena reklamace,
- 1.3.2005 jsem UPSku zabalil a odeslal na reklamaci, při balení jsem si všiml, že je porušená záruční pečeť, naštěstí mne uklidnil jiný Váš zákazník, který má na UPSce také porušenou pečeť a dle vyjádření reklamačního oddělení CZC to není problém,
- k reklamačnímu řízení jsem zaslal dopis s přesným popisem závady a jasně jsem vyjádřil přání: vyměnit tento vadný kus za NOVÝ bezvadný kus, na což mám podle občanského zákoníku nárok, neboť se vada projevila do 6ti měsíců od nákupu (v mém případě prakticky do několika hodin) a Vy jste povinni řešit reklamaci dle přání zákazníka, protože se jedná o jasný rozpor s kupní smlouvou,
- 2.3.2005 UPS přišla k Vám a v přehledu RMA svítí uznáno „ano“,
- 4.3.2005 jsem vznesl dotaz, v jakém stavu je reklamace, protože jsem bláhově čekal, že budete postupovat tak jak máte a provedete výměnu,
- pan Krontorád mi odpověděl, že jste ji poslali do servisu na opravu – OK to chápu, co jiného se dá dělat s nefunkčním kusem – jedině opravit. Jako zákazníkovi mi však v tomto případě může být úplně jedno, jestli servis UPSku opraví, nebo Vám vrátí nový kus,
- proto mne také zarazilo, když mi pan Krontorád sdělil, že čekáte až ji dodavatel nebo servis pošle zpět
- jestliže žádám nový bezvadný kus, pak nechápu na co vlastně čekáte. Jestli nějaký Váš technik seznal, že je tenhle kus šmejd, tak přece není co řešit, ne? Pan Krontorád se zkusil „ohnat“ 30ti denní lhůtou na vyřízení reklamace, to Vám také neupírám. Vy jste však povinní vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, což Vám také zákon ukládá a nezlobte se na mne, rozhodně tak nepostupujete, protože na prodejním skladě máte jiný kus, který můžete ihned odeslat výměnou za reklamovaný vadný,
- nemusím Vám snad říkat, že jste také povinni uhradit náklady vzniklé s reklamací a tedy i mnou zaplacený pronájem za zapůjčení náhradní UPS, samozřejmě čím déle Vám to bude trvat, tím víc Vás to bude stát, v konečném důsledku jste tak docela sami proti sobě.

Konzultoval jsem svůj postup s právníkem, který často vede soudní pře ve věcích reklamací a bylo mi potvrzeno, že nepožaduji nic na co bych neměl nárok.

Navíc nesouhlasím s postupem Vaší firmy, která bez okolků pošle zákazníkovi zboží s porušenou záruční pečetí jako se to stalo v mém případě a minimálně ještě jednomu Vašemu zákazníkovi (viz. diskuze k této UPSce). Jedná se zjevně o již opravované kusy – to mi až tak nevadí, pokud to opravuje nějaký autorizovaný servis, pak ale nechápu, proč se na UPSce nenachází nová záruční pečeť (mohla by být klidně i od CZC).

Prosím Vás o vyjádření k této záležitosti, případně o urychlené vyřízení reklamačního řízení.

S pozdravem


EDIT:

Tak přišla odpověď od pana Gaje:
--------------------------------------------------------------------------------

From: Stanislav Gaj - Czech Computer [mailto:gaj@czechcomputer.cz]
Sent: Tuesday, March 08, 2005 8:37 AM
To:
Subject: RE: Vyjádření nespokojenosti s postupem reklamačního oddělení



Dobrý den pane Vykoukale,

Chci se prosím zeptat jaký způsob řešení by vám vyhovoval?

Přeji hezký den

Stanislav Gaj


Na čež jsem odpověděl, že preferuji nový kus s neporušenou záruční pečetí, případně odstoupení od kupní smlouvy... tak uvidíme jak to dopadne.