Trošku přispěju i já do diskuze. Velice důležité je, co si kdo představí pod pojmem kvalita 2D zobrazení. Jestli je to barevné podání a ostrost textu a další "subjektivní" vlastnosti obrazu, nebo jestli se berou v potaz 2D features daného GPU.

vliv celkové kvality GK na výsledný obraz při DVI propojení LCD je obvykle mnohem nižší než při analogové cestě (D-SUB) - to již vyplývá z technického principu DVI/VGA.
Takže se dá předpokládat vznik reálné situace kdy bude laik pozorovat dva stejné LCD, z nichž oba budou přes DVI připojený na zcela rozdílné karty a přitom nebude schopen najít sebemenší rozdíl - pokud jsou obě karty funkční a v pořádku, tak tam taky žádný rozdíl nemusí být a neměl by být - což je jeden z obecných přínosů digitalizace.

Ale samozřejmě zde může být (a taky bývá) rozdíl v akcelerovaném 2D, kdy prostě jedna karta má podporu Hardware acceleration of Bresenham line draw, 2-edge polygon fill, scissor/rectangle clippers and full 256 ROPs, Internal 256-bit datapath, chroma-keying for DirectDraw atd... a druhá má jiné parametry. A to zde je ještě podpora overlay a tam se kvalita přehrávání liší (většina karet podporuje YUY2, UYVY, YUV 4:2:0 a 4:2:2, případně YV12, ale už neakceleruje YVYU a VYUY).
Pak ten obraz vypadá na různých kartách rozdílně, díky absenci některých features...