Výsledky 1 až 10 z 10

Téma: Maximalna potrebna ram pre 1280x1024

  1. #1

    Standardní Maximalna potrebna ram pre 1280x1024

    Uz sa to tu viackrat preberalo ale nedoslo sa nikdy k zaveru tak sa k tomu vraciam. Planujem upgrade vga a rozhodujem sa medzi 6800 a 6800GT. Podla doterajsich skusenosti vsak pri max. rozliseni 1280x1024 velmi video ram nad 128 MB nevyuzijem. Alebo ano? To rozlisenie uvadzam kvoli tomu, ze je to max/native rozlisenie na mojom lcd, ktore chcem mat nejaky ten dlhsi cas takze najblizsia grafika pre mna nemusi pamatovo zvladat viac ako 1280x1024 (so vsetkymi efektami a tak).


  2. #2
    Moderátor Avatar uživatele Masster
    Založen
    21.03.2003
    Bydliště
    Světlá n. S.
    Věk
    42
    Příspěvky
    7 010
    Vliv
    355

    Standardní Re: Maximalna potrebna ram pre 1280x1024

    Citace Původně odeslal ace
    Uz sa to tu viackrat preberalo ale nedoslo sa nikdy k zaveru tak sa k tomu vraciam. Planujem upgrade vga a rozhodujem sa medzi 6800 a 6800GT. Podla doterajsich skusenosti vsak pri max. rozliseni 1280x1024 velmi video ram nad 128 MB nevyuzijem. Alebo ano? To rozlisenie uvadzam kvoli tomu, ze je to max/native rozlisenie na mojom lcd, ktore chcem mat nejaky ten dlhsi cas takze najblizsia grafika pre mna nemusi pamatovo zvladat viac ako 1280x1024 (so vsetkymi efektami a tak).
    Rozhodne GT, s NU by sis moc AA a AF neuzil a taky ma vetsi vykonovou rezervu do budoucna.
    But of course, the unlimited evilness of the ultimate tool of mischief, the universal explanation for sucky performance from anything other than nVidia, TWIMTBP, strikes again. The shenanigans know no bounds....luckily, in this sea of pain and anguish,the shining beacon of light and righteousness, ATi, stand, with their Get in the Game program that they managed so badly(because they`re not evil like nV, see, so they couldn`t actually have a program where they worked really close with devs, pushing their tech into their stuff) that no game is part of it. - Morgoth the Dark Enemy

  3. #3
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele sisi
    Založen
    24.02.2003
    Bydliště
    Auckland, NZ
    Příspěvky
    2 176
    Vliv
    294

    Standardní

    To sa fakt neda nijako rozumne predpovedat. Ale predpokladam, ze uz sucasne hry (Far Cry, zakratko Doom 3, HL2) maju potencial zozrat tych 128MB pri vyssich detailoch. Len tak pre zaujimavost jeden hypoteticky vypocet... 1280x1024 + truecolor + tripple buffering + Z (+ stencil) buffer + 4xMSAA buffers = 35MB. A to este nie je vo VRAM ani jedna textura...
    Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.2GHz (8 * 400MHz) @ 1.3V with Zalman CNPS9500 AT @ 1800RPM, ASUS P5B Deluxe/WiFi, 2x1GB Corsair Twin2X PC2-6400 DDRAM @ 400MHz (4-4-4-12) @ 2.1V, Leadtek 8800GT 512MB, WD Caviar SE16 250GB, Asus DRW-1608P3S, Creative SB Audigy Value, Logitech X-230 speakers, Enermax Liberty 400W, 2x120mm Thermaltake case fan @ 1800RPM, Thermaltake Aguila black case, HP LP2065 LCD, Logitech MX400

  4. #4

    Standardní

    Údajně už Unreal 2 při 1024x768 a full detailech žral víc než 128 MB - na konto kvalitních textur. Imho je u 6800NU jedno, jestli to bude 128, nebo 256 MB, připadá mi to velice podobné situaci s R9800 (to je můj dohad).
    [PC] i7-3770K @4.5 GHz w/Noctua NH-D14 SE2011 | 32 GB Patriot G2 | Asus P8Z77-V Deluxe | Crucial M4 256 GB | 2x WD20EZRX RAID1 | BD-RE LG GBW-H20L | Sapphire HD7750 Ultimate | Enermax Revolution87+ 550W | Antec Solo II | Asus Xonar Phoebus + AKG K271 MkII | NEC PA231W + SVII + Spyder3EE
    [Photo] Nikon D700 + MB-D10 | AF-S 16-35/4G VR | AF-S 24-120/4G VR | AF-S 50/1.4G | AF-S 60/2.8G | AF-S 85/1.8G | AF-S 70-200/2.8G VRII | TC-17E II | SB-900 | Transcend cards | Heliopan + Formatt filters | Gitzo support | Kata + Tamrac bags
    You're guaranteed to miss 100% of the shots you don't take. (Wayne Gretzky)

  5. #5

    Standardní

    Dik za odpovede. Je mi jasne ze GT ma oproti NU navrch ale ci ju moj system uzivi. Celkovy upgrade teraz neprichadza do uvahy. Ked dam za kartu 16k tak nech z nej nebezi len 10k.


  6. #6

    Standardní

    Citace Původně odeslal jan555
    Údajně už Unreal 2 při 1024x768 a full detailech žral víc než 128 MB - na konto kvalitních textur. Imho je u 6800NU jedno, jestli to bude 128, nebo 256 MB, připadá mi to velice podobné situaci s R9800 (to je můj dohad).
    unreal2 - udajne... dik za info ale nemas zdroj tejto informacie?
    inak 6800nu 256 by asi fakt nemalo vyznam
    ide mi to, ze ak moj system ako tak utiahne 6800 nu a pri rozliseni 1280x1024 prevazne nevyuzijem viac ako 128 MB tak je zbytocne ist do GT (aj ked je vseobecne lepsia)

    na druhej strane ak by som nejak slusne tu gt utiahol a tych nad 128 MB by som vyuzil tak by som do nej isiel

    pamatam, ze napr. max payne2 chcel pri 1280x1024 pri full detailoch nad 128 (asi 140 alebo tak nejak) a to uz starsia hra, maximalne chel nejak 224 MB ale to bolo pri 2048x1536 a vsetko na max (aj fsaa a af na gf4)


  7. #7
    Senior Member
    Založen
    21.10.2002
    Bydliště
    Liberec
    Příspěvky
    517
    Vliv
    282

    Standardní

    Citace Původně odeslal jan555
    Údajně už Unreal 2 při 1024x768 a full detailech žral víc než 128 MB - na konto kvalitních textur. Imho je u 6800NU jedno, jestli to bude 128, nebo 256 MB, připadá mi to velice podobné situaci s R9800 (to je můj dohad).
    Nepamatuju si ze bych nejak osekaval detaily nebo textury a hral sem to na GF4ti s 64MB RAM v pohode.

  8. #8

    Standardní

    Citace Původně odeslal MaPa
    Citace Původně odeslal jan555
    Údajně už Unreal 2 při 1024x768 a full detailech žral víc než 128 MB - na konto kvalitních textur. Imho je u 6800NU jedno, jestli to bude 128, nebo 256 MB, připadá mi to velice podobné situaci s R9800 (to je můj dohad).
    Nepamatuju si ze bych nejak osekaval detaily nebo textury a hral sem to na GF4ti s 64MB RAM v pohode.
    nemohlo to byt sposobene zapnutou/vypnutou kompresiou textur?
    kedysi som v quake3 nemohol poriadne hrat jednu mapu (este na gf1 ddr 32 MB) ale ked som si nastavil kompresiu textur tak to slapalo ok a ten rozdiel v tej rychlosti nebol az tak vidiet

    ono mame tu globalny problem, ze asi nevieme cez nejaky tool pozriet utilizaciu video ram v realnom case


  9. #9

    Standardní

    Citace Původně odeslal MaPa
    Nepamatuju si ze bych nejak osekaval detaily nebo textury a hral sem to na GF4ti s 64MB RAM v pohode.
    Tady nejde o to, že by na kartě s míň RAMky ta hra neběžela - jen neběžela tak, jako na kartě s víc RAMkou. Byla to první hra, u které jsem viděl velice jasně rozdíl mezi GF4Ti s 64 MB a 128 MB RAM ...
    [PC] i7-3770K @4.5 GHz w/Noctua NH-D14 SE2011 | 32 GB Patriot G2 | Asus P8Z77-V Deluxe | Crucial M4 256 GB | 2x WD20EZRX RAID1 | BD-RE LG GBW-H20L | Sapphire HD7750 Ultimate | Enermax Revolution87+ 550W | Antec Solo II | Asus Xonar Phoebus + AKG K271 MkII | NEC PA231W + SVII + Spyder3EE
    [Photo] Nikon D700 + MB-D10 | AF-S 16-35/4G VR | AF-S 24-120/4G VR | AF-S 50/1.4G | AF-S 60/2.8G | AF-S 85/1.8G | AF-S 70-200/2.8G VRII | TC-17E II | SB-900 | Transcend cards | Heliopan + Formatt filters | Gitzo support | Kata + Tamrac bags
    You're guaranteed to miss 100% of the shots you don't take. (Wayne Gretzky)

  10. #10
    Moderátor Avatar uživatele Over
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Věk
    52
    Příspěvky
    2 396
    Vliv
    312

    Standardní

    Citace Původně odeslal jan555
    Citace Původně odeslal MaPa
    Nepamatuju si ze bych nejak osekaval detaily nebo textury a hral sem to na GF4ti s 64MB RAM v pohode.
    Tady nejde o to, že by na kartě s míň RAMky ta hra neběžela - jen neběžela tak, jako na kartě s víc RAMkou. Byla to první hra, u které jsem viděl velice jasně rozdíl mezi GF4Ti s 64 MB a 128 MB RAM ...
    naprosto přesně řečeno....dokonce se dala manuálně v ini nastavit ještě vyžší kvalita textur, která byla běžně dostupná až u karet s 256MB RAM!
    Takže ještě jednou pro upřesnění, velká video RAM neni velká z důvodu rozlišení,ale hlavně pro uložení textur ve vysokém rozlišení. Pokud si kupuju nadupanou grafiku poslední generace se 128MB, je to spíš degradace možností...myslím z mého hlediska vyhozené peníze, ale to je nakonec každého věc

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •