Citace Původně odeslal Baneshee2
Citace Původně odeslal Anduril
2AMD owner:
No k čemu je aperture size vlastně ani nevím, ale když hra potřebuje více video paměti, data se uloží do systémové paměti a jakmile jsou data (textury, xxx-buffery) potřeba, natáhnout se do video paměti a scéna se tak postupně vykresluje...přetáhování dat z RAMky je samozřejmě pomalejší než z VideoRAM...tady se vymýšlely různé "fígle", jak toto zrychlit - tuším např. AGP texturing, FastWrites atd. Takže v takovém případě se více video ram určitě vyplatí...tedy to aperture size možná určuje velikost sys paměti, kterou lze použít jako zásobník pro ta data, která se nevlezou do video ram.
Jojo, tak to je.

A k tomu R9800 se 128/256MB, myslim ze treba ve FarCry, ktery chce pri max detailech 256MB na grafarne rozdil v plynulosti byt musi, chtel bych videt nakej test kde porovnavaji pri stejnym nastaveni tyhle dve karty (podobny to bude i u GF FX5900 128/256MB)
videl som a rozdiel tam bol 49,3fps na 9800pro 256mb a 49fps na 128mb verzii, takze to bolo v 1024x768, aj v 1280x1024, aj v 1600x1200 uplne identicke rozdiely, ale test napr, call of duty pri nastaveni 1600x1200 a 4xAA, 8xAF az pri maxnutom anitialiasingu a anisostrofickom sa to pri rozliseni 1280x1024 ani tak nie ale uz v 1600x1200 prejavi, dost znacne ...

Takze v call of duty 37, .. fps mala v 1600x1200 4xAA,8xAF, 128mb verzia 9800pro,a 59fps mala 256mb verzia ci tak nejako. Rozdiel pri maxnutych rozliseniach, antialiasingoch, a anisostrofickych filteringoch je brutalny.

A este jeden postreh, pri 9800pro je skoda vrazat peniaze na 256mb, to radsej X800pro uz potom

P.S. v buducnosti aj tak radsej moc ten antialiasing si na 9800pro 128mb nezapne clovek, aby to dako o vyse rok sa hybalo, a teraz to dostacuje