Výsledky 1 až 16 z 16

Téma: 32,64,128,256Mb

  1. #1

    Standardní 32,64,128,256Mb

    Na co hry potřebujou tolik pamětí?Kdy se využije kolik,při jakejch procesech a jak to lvatsně pořádně funguje? ...nevíte někdo? ..
    Třeba R9500@Pro s 64Mb oproti třeba 9600/5600 ze 128Mb ...

    [NTB]AMD Turion X2 1.8 | ATI Mobility Radeon HD 2600@ |250GB space | 2GB DDR2 | DVD±RW/RAM DL | Win Vista Home Premium 32bit| Microsoft .:: 3DMark03*10,4k. 3DMark05*6,5k. 3DMark06*3,4k. ::.


    [PC] Duron 1.8@2.2 | A7N8X-X (nForce2) 1.0.0.9 | Ati 9550GE@R9600Pro |160GB space | 512DDR | Sony DWQ30A | DVD Toshiba | SB Live! 5.1 | Repro 4.1 FPS1600 | Video Wonder Pro III | 350W | WinXP Professional SP2| Microsoft 4.0A | 19" LCD Hyundai B91A| hp psc 1215 | .:: 3DMark01SE*13k. 3DMark03*3,7k. 3DMark05*1,5k. ::.

  2. #2

    Standardní

    Na textury.
    1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm

  3. #3

    Standardní

    tak tak a čím novější hra, tím více textur

  4. #4
    Senior Member
    Založen
    09.10.2002
    Bydliště
    billiardový stôl
    Příspěvky
    2 339
    Vliv
    301

    Standardní

    Skus si hodit FarCry na minimalne detaily - okrem toh ze grafika je horsia ako hry na ZX Spectre tak textury su take shitozne, ze sa na ne neda ani pozerat.

    Potom si to prehos na Very High a uvidis ze na co je pamat na kartach...

  5. #5

    Standardní

    A stačí třeba 64Mb? ... Podle mě 64Mb musí stačit pokud tam nejosu super pIxel shadery a tak ... To že je to na textury vim ,zajíma.lo by mě to podrobněji .) ...

    [NTB]AMD Turion X2 1.8 | ATI Mobility Radeon HD 2600@ |250GB space | 2GB DDR2 | DVD±RW/RAM DL | Win Vista Home Premium 32bit| Microsoft .:: 3DMark03*10,4k. 3DMark05*6,5k. 3DMark06*3,4k. ::.


    [PC] Duron 1.8@2.2 | A7N8X-X (nForce2) 1.0.0.9 | Ati 9550GE@R9600Pro |160GB space | 512DDR | Sony DWQ30A | DVD Toshiba | SB Live! 5.1 | Repro 4.1 FPS1600 | Video Wonder Pro III | 350W | WinXP Professional SP2| Microsoft 4.0A | 19" LCD Hyundai B91A| hp psc 1215 | .:: 3DMark01SE*13k. 3DMark03*3,7k. 3DMark05*1,5k. ::.

  6. #6
    Senior Member
    Založen
    09.10.2002
    Bydliště
    billiardový stôl
    Příspěvky
    2 339
    Vliv
    301

    Standardní

    staci, ale dlho nebude, staci si citat poziadavky niektorych novych hier, asi vedia preco pisu min. 128MB recomended (napr. aj taka Ati Ruby na mensej ani nejde spustit)

  7. #7

    Standardní

    Textury, frame buffery, Z-buffer a vselijaky W-buffery, spoustu pameti sezere antialiazing takze pri vysokych rozlisenich sou tyhle velikosti videopameti vyuzitelny.
    Jinak samozrejmne na G2MX je 64MB video-ram k nicemu
    Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
    Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104

  8. #8
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele Dawe
    Založen
    25.05.2003
    Bydliště
    Tam kde zaparkuju auto... (mostly Praha)
    Příspěvky
    2 262
    Vliv
    292

    Standardní

    Citace Původně odeslal Might
    A stačí třeba 64Mb? ... Podle mě 64Mb musí stačit pokud tam nejosu super pIxel shadery a tak ... To že je to na textury vim ,zajíma.lo by mě to podrobněji .) ...
    Napr u 9500 nejde jen o velikost pamete (64/12 ale souvisi to samozrejme take s taktem pameti a propustnosti, poctem pipelines, sbernici, atd....

    Na GF4 si s 128 oproti 64 nepomuzes, to same u 9800 256 VS 128.
    There is nothin' fair in this world
    There is nothin' safe in this world
    And there's nothin' sure in this world
    And there's nothin' pure in this world
    Look for something left in this world

  9. #9

    Standardní

    Citace Původně odeslal Dawe
    Citace Původně odeslal Might
    A stačí třeba 64Mb? ... Podle mě 64Mb musí stačit pokud tam nejosu super pIxel shadery a tak ... To že je to na textury vim ,zajíma.lo by mě to podrobněji .) ...
    Napr u 9500 nejde jen o velikost pamete (64/12 ale souvisi to samozrejme take s taktem pameti a propustnosti, poctem pipelines, sbernici, atd....

    Na GF4 si s 128 oproti 64 nepomuzes, to same u 9800 256 VS 128.
    Dovolim si oponovat na poslednu vetu. Na GF4 si s 128 MB oproti 64 MB pomozes. napr. v Max Payne 2 som si vyladil rozlisenie/af/fsaa na taku uroven aby to bolo este pekne hratelne a tam by 64 MB urcite nestacilo, este som musel mierne znizit fsaa aby som sa zmestil do 128 MB. To je len jeden priklad, kde sa to dalo priamo odsledovat. Keby bol nejaky program, ktorym by sa dala sledovat utilizacia video pamate tak by sme boli mudrejsi ale to sa tu riesilo a nikto nic nenasiel.

    EDIT: U 9800 (ktoru ale nemam osobne takze je to z druhej ruky) je to zas ine. Kopa testov na webe bola robena na veciahc ktore vyzadovali do 128 MB video RAM. Potom je jasne, ze karta z 256 MB RAM nemoze mat lepsie vysledky. To nie je dobry test. na drhej strane by nebol dobry test kde by bolo treba viac ako 128 MB video RAM, pretoze u tej 128 MB karty by to uz nebol len test karty ale aj viac test prenosu z CPU/RAM. To su jednoduche ine kategorie.


  10. #10

    Standardní

    Citace Původně odeslal ace
    Citace Původně odeslal Dawe
    Citace Původně odeslal Might
    A stačí třeba 64Mb? ... Podle mě 64Mb musí stačit pokud tam nejosu super pIxel shadery a tak ... To že je to na textury vim ,zajíma.lo by mě to podrobněji .) ...
    Napr u 9500 nejde jen o velikost pamete (64/12 ale souvisi to samozrejme take s taktem pameti a propustnosti, poctem pipelines, sbernici, atd....

    Na GF4 si s 128 oproti 64 nepomuzes, to same u 9800 256 VS 128.
    Dovolim si oponovat na poslednu vetu. Na GF4 si s 128 MB oproti 64 MB pomozes. napr. v Max Payne 2 som si vyladil rozlisenie/af/fsaa na taku uroven aby to bolo este pekne hratelne a tam by 64 MB urcite nestacilo, este som musel mierne znizit fsaa aby som sa zmestil do 128 MB. To je len jeden priklad, kde sa to dalo priamo odsledovat. Keby bol nejaky program, ktorym by sa dala sledovat utilizacia video pamate tak by sme boli mudrejsi ale to sa tu riesilo a nikto nic nenasiel.

    EDIT: U 9800 (ktoru ale nemam osobne takze je to z druhej ruky) je to zas ine. Kopa testov na webe bola robena na veciahc ktore vyzadovali do 128 MB video RAM. Potom je jasne, ze karta z 256 MB RAM nemoze mat lepsie vysledky. To nie je dobry test. na drhej strane by nebol dobry test kde by bolo treba viac ako 128 MB video RAM, pretoze u tej 128 MB karty by to uz nebol len test karty ale aj viac test prenosu z CPU/RAM. To su jednoduche ine kategorie.
    Aha aha ... díky za vysvětlení ...

    [NTB]AMD Turion X2 1.8 | ATI Mobility Radeon HD 2600@ |250GB space | 2GB DDR2 | DVD±RW/RAM DL | Win Vista Home Premium 32bit| Microsoft .:: 3DMark03*10,4k. 3DMark05*6,5k. 3DMark06*3,4k. ::.


    [PC] Duron 1.8@2.2 | A7N8X-X (nForce2) 1.0.0.9 | Ati 9550GE@R9600Pro |160GB space | 512DDR | Sony DWQ30A | DVD Toshiba | SB Live! 5.1 | Repro 4.1 FPS1600 | Video Wonder Pro III | 350W | WinXP Professional SP2| Microsoft 4.0A | 19" LCD Hyundai B91A| hp psc 1215 | .:: 3DMark01SE*13k. 3DMark03*3,7k. 3DMark05*1,5k. ::.

  11. #11
    Moderátor Avatar uživatele Over
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Věk
    52
    Příspěvky
    2 396
    Vliv
    312

    Standardní

    souhlas s ACE

  12. #12

    Standardní

    hmmm... a aperture size ?

    keď mám 64MB kartu a hra potrebuje 256MB, taxi to zhlte z apertúri /ram/ a podpíse sa to aj na výkone co... ?

  13. #13
    Senior Member Avatar uživatele Anduril
    Založen
    12.10.2002
    Bydliště
    OVA, OL
    Věk
    42
    Příspěvky
    3 474
    Vliv
    322

    Standardní

    2AMD owner:
    No k čemu je aperture size vlastně ani nevím, ale když hra potřebuje více video paměti, data se uloží do systémové paměti a jakmile jsou data (textury, xxx-buffery) potřeba, natáhnout se do video paměti a scéna se tak postupně vykresluje...přetáhování dat z RAMky je samozřejmě pomalejší než z VideoRAM...tady se vymýšlely různé "fígle", jak toto zrychlit - tuším např. AGP texturing, FastWrites atd. Takže v takovém případě se více video ram určitě vyplatí...tedy to aperture size možná určuje velikost sys paměti, kterou lze použít jako zásobník pro ta data, která se nevlezou do video ram.
    ntb: HP EliteBook 8460p i7-2640M | 8GB RAM | 120GB SSD + 500GB HDD | ATi HD6470 | 14" HD+ | W7 PRO
    home: HP Docking Station | HP L2045W | WD 500GB Scorpio Blue USB box
    work: HP Docking Station | HP L2445W
    audio: Epiphone G-400 SG + Sounder Telecaster | E-MU 0202 | Cambridge Audio Azur 340R | Wharfedale Diamond 9.2 | Magnat Betasub 20A | Sennheiser HD555

  14. #14

    Standardní

    Citace Původně odeslal Anduril
    2AMD owner:
    No k čemu je aperture size vlastně ani nevím, ale když hra potřebuje více video paměti, data se uloží do systémové paměti a jakmile jsou data (textury, xxx-buffery) potřeba, natáhnout se do video paměti a scéna se tak postupně vykresluje...přetáhování dat z RAMky je samozřejmě pomalejší než z VideoRAM...tady se vymýšlely různé "fígle", jak toto zrychlit - tuším např. AGP texturing, FastWrites atd. Takže v takovém případě se více video ram určitě vyplatí...tedy to aperture size možná určuje velikost sys paměti, kterou lze použít jako zásobník pro ta data, která se nevlezou do video ram.
    Jojo, tak to je.

    A k tomu R9800 se 128/256MB, myslim ze treba ve FarCry, ktery chce pri max detailech 256MB na grafarne rozdil v plynulosti byt musi, chtel bych videt nakej test kde porovnavaji pri stejnym nastaveni tyhle dve karty (podobny to bude i u GF FX5900 128/256MB)
    CPU AMD Phenom II 810 @ 3250MHz (250x13) at 1.25V | FAN Scythe Ninja rev.B | RAM A-Data Vitesta 2x2GB DDR 800MHz CL4 | HDD WD 6400AAKS + Samsung F3 1500GB | VGA Gigabyte 8800GT 512MB | Mobo Gigabyte 790X-DS4 | Case Thermaltake Soprano black & Seasonic S-12 430W | LCD HP w2207h 22" | DVD Toshiba 1912 & NEC 3540A

  15. #15
    Senior Member Avatar uživatele MK2
    Založen
    19.10.2002
    Bydliště
    Slovakia - Šurany
    Příspěvky
    1 701
    Vliv
    295

    Standardní

    Citace Původně odeslal Baneshee2
    Citace Původně odeslal Anduril
    2AMD owner:
    No k čemu je aperture size vlastně ani nevím, ale když hra potřebuje více video paměti, data se uloží do systémové paměti a jakmile jsou data (textury, xxx-buffery) potřeba, natáhnout se do video paměti a scéna se tak postupně vykresluje...přetáhování dat z RAMky je samozřejmě pomalejší než z VideoRAM...tady se vymýšlely různé "fígle", jak toto zrychlit - tuším např. AGP texturing, FastWrites atd. Takže v takovém případě se více video ram určitě vyplatí...tedy to aperture size možná určuje velikost sys paměti, kterou lze použít jako zásobník pro ta data, která se nevlezou do video ram.
    Jojo, tak to je.

    A k tomu R9800 se 128/256MB, myslim ze treba ve FarCry, ktery chce pri max detailech 256MB na grafarne rozdil v plynulosti byt musi, chtel bych videt nakej test kde porovnavaji pri stejnym nastaveni tyhle dve karty (podobny to bude i u GF FX5900 128/256MB)
    videl som a rozdiel tam bol 49,3fps na 9800pro 256mb a 49fps na 128mb verzii, takze to bolo v 1024x768, aj v 1280x1024, aj v 1600x1200 uplne identicke rozdiely, ale test napr, call of duty pri nastaveni 1600x1200 a 4xAA, 8xAF az pri maxnutom anitialiasingu a anisostrofickom sa to pri rozliseni 1280x1024 ani tak nie ale uz v 1600x1200 prejavi, dost znacne ...

    Takze v call of duty 37, .. fps mala v 1600x1200 4xAA,8xAF, 128mb verzia 9800pro,a 59fps mala 256mb verzia ci tak nejako. Rozdiel pri maxnutych rozliseniach, antialiasingoch, a anisostrofickych filteringoch je brutalny.

    A este jeden postreh, pri 9800pro je skoda vrazat peniaze na 256mb, to radsej X800pro uz potom

    P.S. v buducnosti aj tak radsej moc ten antialiasing si na 9800pro 128mb nezapne clovek, aby to dako o vyse rok sa hybalo, a teraz to dostacuje
    X2 6000+ AM2 3,3ghz 1,375v (3,433ghz 1,45v) || Abit KN9 Nf4 ultra AM2,Xpertvision 9600GT 512mb 650/1800@760/2000, 2x2gb A-data 800+ Extremme ddr2@950mhz cl5(resp.980mhz pri 3,433ghz cpu), Maxtor MaxlineIII 300GB,DVD RW-DL Asus 1608P3S,SB AUDIGY 2ZS Platinum,Benq - notebook keyboard,mouse Genius netscroll optical USB,monitor 17`Nokia 720C,Fortron 650w,Vista Ultimate SP1

  16. #16

    Standardní

    Tak to me teda celkem zklamalo, cekal sem vic. Pokud si nekdo koupi R9600XT s 256MB tak sou to uplne vyhozeny prachy (kamos si ho koupil a machruje). V tech vysokych rozlisenich + AA,AF to je rozdil solidni, ale co si budem vykladat, novy hry si ani na R9800 nezahrajeme plynule v 1600x1200, 4xAA, 8xAF, takze se fakt nevyplati si brat 256MB.
    GF6800 a RX800 sou asi prvni karty ktery to fakt vyuzijou naplno (256MB)
    CPU AMD Phenom II 810 @ 3250MHz (250x13) at 1.25V | FAN Scythe Ninja rev.B | RAM A-Data Vitesta 2x2GB DDR 800MHz CL4 | HDD WD 6400AAKS + Samsung F3 1500GB | VGA Gigabyte 8800GT 512MB | Mobo Gigabyte 790X-DS4 | Case Thermaltake Soprano black & Seasonic S-12 430W | LCD HP w2207h 22" | DVD Toshiba 1912 & NEC 3540A

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •