Par citaci z pravniho webu:
Reklamaci je možné uplatnit osobně, ale bezesporu tak lze učinit též prostřednictvím pošty či dokonce telefonicky, elektronickou poštou apod. Kupující není povinen dopravit reklamované zboží do provozovny prodávajícího, což je podstatné zvláště v případě prodeje větších věcí, jako je například nábytek, domácí spotřebiče atd. Spotřebitel má nadto podle ustanovení § 509 a § 598 ObčZ právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s reklamací.
Příklad: Náklady, na jejichž úhradu má spotřebitel právo, jsou bezesporu zejména cestovní výlohy, telefonní poplatky a případně i náklady na přepravu reklamovaného zboží k poskytovateli služby.


Podle zákona o ochraně spotřebitele musí být každá reklamace vyřízena (včetně odstranění vady, čímž zákon odstraňuje jakékoli pochybnosti o významu pojmu vyřízení reklamace) bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění (tedy převzetí) reklamace, pokud nedošlo mezi poskytovatelem služby a spotřebitelem k dohodě o lhůtě delší.

Rikso, jestli jsi pravnik, tak tady bude vic nazoru, protoze co pravnik to nazor... ja tedy prezentuju teze, jez pochazej z pravnich web a nebo webu ochrany spotrebitele (Mgr. Pelikan), dale je mozno precist jednu knihu Jehlička, Švestka, Sranova: Obcasnky zakonik, 7. vydani... a cist kolem stranky 808.... mam to tady na papire jako poznamku, jestli to najdu u nas v knihovne... kazdopadne je tamp prakticke vysvetleni pojmu a za touto knihou staji komora nasich JUDr's, takze se tomu asi da verit...

Mej se