Podle ustanovení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající nebo jím pověřený pracovník povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se však nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, vždy však nejpozději do třiceti dnů ode dne jejího uplatnění kupujícím. Prodávající se může se spotřebitelem dohodnout na lhůtě delší.
V praxi je obvykle zjednodušováno popsané pravidlo tak, že prodávající je povinen reklamaci vyřídit do třiceti dnů. Je zřejmé, že v jasných a jednoduchých případech by v žádném případě neměla být tato doba využita, neboť by se měl prodávající řídit základní povinností vyřizovat reklamaci ihned, nejpozději do tří dnů.

A o tom to je.. kdyz neco potrebujes tak holt pristoupis na vymenu...

PS> Do této lhůty se však nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
tohle se zapocitava do tech 30 dnu?? tzn.. odhad odbronika 3 tydny a na reklamaci jen tyden?? nebo je to navic k tem 30 dnum??


A tady je na to nejspis odpoved> Podle ustanovení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele pak platí, že pokud není reklamace prodávajícím vyřízena do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, má kupující vždy stejná práva, jako by šlo o vadu neodstranitelnou.

http://www.spotrebitel.cz/article/articleview/5810/