Žádný zákon prodejci nestanovuje, že ti má poskytnout po dobu reklamace náhradní výrobek... i když... pokud ti vzniknou prokazatelné škody, tak se s nimi můžeš soudit o jejich náhradu... je to tedy čistě "dobrá vůle" prodejce, pokud ti něco zapujčí...

Náklady na reklamaci nese prodejce... z praxe, kdy se třeba reklamuje nějaké zboží na dobírku, nese náklady prodejce + případně servis (poštovné), kromě cesty zboží od zákazníka k prodejci (pokud jde poštou) - ale i to by měl hradit prodejce (akorát jsem to v praxi ještě neviděl)...

Pokud se vada projevila do 6ti měsíců, pošli prodejci výrobek na reklamaci a vysloveně (písemně) uveď, že nechceš opravu, ale že chceš právě třeba odstoupit od smlouvy... z mé branže (mobily), můžu říci, že to tak funguje... nám když přijde takový zákazník, tak pošleme mobil do servisu s tím, že chceme pouze vyjádření, zda se jedná o výrobní vadu (většinou ano - pak máme zase my, jako prodejci nárok na dobropis od našeho dodavatele) a pak klidně vracíme peníze...

rozhodně ale nemůžeš čekat, že přijdeš na prodejnu s výrobkem, řekneš že je vadnej a že to není ani 6 měsíců od koupě a že ti hned vrátí prachy (někde možná jo), ale ve většině případů to bude pár dní trvat.