
Původně odeslal
ace
sisi: AF ma poziadavky na video RAM, aj ked nie velke ale napr. pri spominanom max payne 2 to bolo myslim max + 30 MB k nejakemu beznemu rozliseniu. Kto ma tu hru este nainstalovanu tak si moze skusit ist aj najvyssieho nastavenia a napise mu to kolko to potrebuje - teda okrem tych co maju 256 MB na VGA lebo im to pojde.
No, uprimne, MP2 nemam, takze naozaj netusim, co si to tam do tych extra 30MB pcha... a ci ich aj naozaj pouziva. Fakt je ale ten, ze sucasna implementacia AF (ci uz ATi, NVIDIA, ...) nevyzaduje dokopy ziaden extra priestor vo VRAM (maximalne hovorime o niekolkych desiatkach byte na trojuholnik - napr. slope informacia a z nej vyplyvajuci maximalny pocet samplov v pripade angle dependant AF od ATi). Skratka, tie pamatove poziadavky su absolutne smiesne... AF je len druh filteringu textur, teda nejaky recept ako ziskat isty pocet samplov z textury (a jej mipmap) a blendnut tuto informaciu do vysledneho pixelu. Zjednodusene povedane, rozne druhy texture filteringu vyzeraju takto:
Point - 1 sample
Bilinear - 4 point samples v ramci jednej mipmapy
Trilinear - bilinear na dvoch susednych mipmapach
Aniso - nejaky pocet (zavisi na HW, konkretnom trojuholniku, atd...) bilinearnych alebo trilinearnych samplov