no ja bych poslal prodejci nejdrive e-mailem zdvorili dotaz jak mas pri reklmaci postupovat, ze mas v blizosti ten UMAX servis a nebo ams taky moznost reklmaovat u neho osobne. Kterou z moznosti vybere je jeho volba... Je dulezite tedy co presne jen a zarucaku jestli je tam vyslovne u prodejce nebo v autorizovanem servisu XY na ulici XY v meste XY apod...Původně odeslal Ištván
no pak bych v mailu napsal ze v pripade, ze do 3 dnu neobdrzis e-mail odpoved, pro jsitotu bych tam dal i telefonni cislo ta to stejne posles soporucenou postou k rukam statutarniho organu na sidlo firmay zapsane v OR... (najdes si v na www.justice.cz).. smao ze si nejdriv vytisknes mail.. ze odesel.. snaz se dokumentovat... muzes pred svedky.. se sepsanim protokolu... o prubehu odesilani s tim, ze ho pote podepisy.. nezapomen a ID vsech svedklu napsat do protokolu a na datu a cas.. rpesne popis cos udela.. dne xy... za pritomnosti odob a b c na drese.. ble ble ble... jsem spustil program xy... stiknul talcitko.. nezapomen napsat udaje o case.. no a az to napises nech ej to pdoepsat..., pak to muse prilozit (kopii) k tomu doproucenemu dopisu.... do doporuceneho dopisu taky napis voje telefonni cislo a presen adresu, s tim, ze cekas max 5 dnu a pokud ti v teto lhute nebude do vlastnich rukou dorucen instrukcni pisemny dopis kde mas uplatnit..t ak mas za to ez prodejce chce, abys upaltnuil primo u nej... pak se tam v klidu rozjed autem... podle judikatury je automobil primerenej... taxik ne.. mel bys mit doklad od cerpaci stanice (kvuli cene paliva) muzes totiz chtit vic nez je vahlaska.. poud mas doklad... podle me je tento postup nepristrelnej.. , ale jen v pripade, ze reklamaci uzanji..
vadu byc si projistotu co nejvice zadokumentoval.. sveci prtokol s daty, casy s presnym popisem chyb.. pokud lze nafilmovat videokamerou.. nebop udelat snimky a tyto vytisknout.. v se bych delal protokolarne se svedky..., keri to pak podepisi...
tim pdostatne zvysis sance.. aby pak prodjce treba neorpavil tajne a nerek ti vzdyt to bylo OK..t aky si opis vsechna viditelna ID pristroje...
poud v zaruc¨ku je jen vagni u autorizovaneho servisu a neni tam presne identifikovan, podle me muzes bez dalsiho ejt autem k prodejci... poud je tam identifikovan nebo je tam odkaz, kde to lze zjistit a mezi temito je ten vblizsky mel bys ji t k tomu blizsimu..
§ 625
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího,
u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden
jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího
nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na
opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy.
Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě
dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a kupujícím.
ale i kdyz to das k tomu konkretne uvedenemu blizsimu servisnimu centru.tak naklady samozrejme hradi prodejce, ael je nuten je vcas uplatnit..mezi naklady bych dal i cenu doporuceneho dopisu, obalky, listu papiru casu straveneho apod...