Výsledky 1 až 6 z 6

Téma: Manuál nebo web? Reklamace VGA.

  1. #1

    Standardní Manuál nebo web? Reklamace VGA.

    Mam malej problém.
    Poslal sem na reklamaci VGA MSI G4 MX 460 VTP,neboť neumí TvOut 1024x768 a v manuálu ke kartě je psaný že to umí.Jenomže co sem jí přines do Losanu,tak mi ukázali že na webu MSi je psaný že tato karta umí jen 800x600.Tak jí teda poslali dodavately co on na to.
    Ale já se teť bojim,že budou tvrdit že si výrobe vyhrazuje právo na změnu parametrů (a to ještě pokud je to irelevantní((na TV)) a že mi naůčtujou neoprávněnou reklamaci.

    Poradíte mi někdo jak to mám pak řešit?
    Intel Pentium D 805
    AC Freezer 7 Pro , 1024MB DDR, Asus P5P800-VM
    Leadtek FX 5700

  2. #2
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Manuál nebo web? Reklamace VGA.

    Citace Původně odeslal Xfantasy
    Mam malej problém.
    Poslal sem na reklamaci VGA MSI G4 MX 460 VTP,neboť neumí TvOut 1024x768 a v manuálu ke kartě je psaný že to umí.Jenomže co sem jí přines do Losanu,tak mi ukázali že na webu MSi je psaný že tato karta umí jen 800x600.Tak jí teda poslali dodavately co on na to.
    Ale já se teť bojim,že budou tvrdit že si výrobe vyhrazuje právo na změnu parametrů (a to ještě pokud je to irelevantní((na TV)) a že mi naůčtujou neoprávněnou reklamaci.

    Poradíte mi někdo jak to mám pak řešit?
    Predpokladam, ze ten manual mas u sebe jako dukaz. Za tohle ti neopravnenou reklamaci uctovat nemuzou. Neni tvoji povinosti zjistovat na webu pripadny zmeny, naopak je povinosti prodejce te na ne upozornit a dodavat aktualni manual.
    Vyrobce/jejich dodavatel stim nema nic spolecnyho, ten neni tvym partnerem a neni ani povinen manualy dodavat. To je povinosti prodejce.

    Podle me muzes sklidem odstoupit od smlouvy a pozadovat vraceni penez, protoze se pravdepodobne jedna o rozpor s kupni smlouvou. Tys koupil kartu ktera ma mit nejake parametry a nikdo te neupozornil ze nema. A mezi nami, byl ten manual CZ ? Pokud ne, porusuje tim prodejce zakon.

  3. #3

    Standardní Re: Manuál nebo web? Reklamace VGA.

    Citace Původně odeslal Xfantasy
    Mam malej problém.
    Poslal sem na reklamaci VGA MSI G4 MX 460 VTP,neboť neumí TvOut 1024x768 a v manuálu ke kartě je psaný že to umí.Jenomže co sem jí přines do Losanu,tak mi ukázali že na webu MSi je psaný že tato karta umí jen 800x600.Tak jí teda poslali dodavately co on na to.
    Ale já se teť bojim,že budou tvrdit že si výrobe vyhrazuje právo na změnu parametrů (a to ještě pokud je to irelevantní((na TV)) a že mi naůčtujou neoprávněnou reklamaci.

    Poradíte mi někdo jak to mám pak řešit?
    otazka je jestli manual neni treba pro vice karet jako je u nvida docela zvykem, odkaz na WEb je irelevantni, dulezity je obsah ustni smlouvy a moznost o prokazat /treba svedky/. No v prve rade pokud jeto do pul roku a kupovano 2003, tak opravu nebo vymenu nebo pokud bys chtel slevu, pokud to neni mozne tak odstoupit, nejlepe pisemne.

    Vzdy chtej naklady reklmace. Oni na ne podle meho nazoru nemaji pravo - v tomto pripade, ale je to sporne.

  4. #4

    Standardní

    No,manuál je sice pro více karet,ale je rozepsán (rozdělen) pro každou kartu zvlášť.U každé té karty je psaná specifikace přímo k ní.
    Ono zase ani tak nejde o to že ta karta umí jen 800x600,protože se to na Tv nijak nepozná (filmi si běží ve svim),ale má to umět a bylo by docela výhodné,kdyby mi vrátili nějakejch 5500,- a já si za to koupil 5x výkonější......
    Intel Pentium D 805
    AC Freezer 7 Pro , 1024MB DDR, Asus P5P800-VM
    Leadtek FX 5700

  5. #5

    Standardní

    Citace Původně odeslal Xfantasy
    No,manuál je sice pro více karet,ale je rozepsán (rozdělen) pro každou kartu zvlášť.U každé té karty je psaná specifikace přímo k ní.
    Ono zase ani tak nejde o to že ta karta umí jen 800x600,protože se to na Tv nijak nepozná (filmi si běží ve svim),ale má to umět a bylo by docela výhodné,kdyby mi vrátili nějakejch 5500,- a já si za to koupil 5x výkonější......
    doufám, že ten manuál máš ! No pdole mne je to rozpor s upní smlovou dle §616, tam máš v prvé řadě nárok na výměnu nebo opravu, dle Tvé volby, pouze pokud to není možné, pak máš opět volbu mezi 2ma variantami buď slevu nebo odstoupit od smlouvy. Takže v Tvem případě bych to s vysokou pravděpodobností na úspěch vyděl na to úspěšné odstoupení a vrácení peněz.

    §616/2 OZ uvádí (viz prameny v tomto threadu)

    "(...) shodou s kupní smlouvoupodle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů,je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.(...)"

    takže já bych asi volil cestu takovouto:
    na www.justice.cz si podle názvu firmy najdi její sídlo zapsané v obchodnímr ejstříku, na toto sídlo napiš dopis, který označíš jao odstoupenáí od smlouvy podle §616 OZ.
    Napiš jim tam, že sisi pořídil to a to a mělo to mít ty a ty vlastnosti, což to bylo sděleno rpodavačem, je to v manuálu, popř i nakrabici (jestli ej to pravda), tudíž výrobce a prodejce ti sělili to a to, takže jsi kupoval věc těchto vlastností. Jedná se tedy o rozpor s kupní smlouvou (manuál lze považvat za takový popis, popř. reklamu jeli to na krabici apod.). Vzhledem k tomuto rozporu, žádáš okamžitou výměnu za novou věc požadovaných vlastností a neníli tento postup možný, nechť považují tento přípis za odstoupení od smlouvy. Kupní cenu nechť ti převedou na účet do 3 dnů popř. nechť ti ji pošlou poštovní poukázkuou. Zárioveň uplatňuješ náklady reklmace sestávající ze X jízd jedním směrem o vzdálenosti tvoje bydliště-jejich nejbližšíprovozovna= Xkm, které si realizoval tím a tím vozidlem nebo MHD (nevim jak to bylo) a zároveň žádáš paušálně vyčíslenou náhradu času stráveného jízdami a reklmacemi v celkové výěře X hodin/nebo půlhodin v částce třeba 250 Kč nebo jak uznáš za vhodné (myslím tak do 50 Kc za půlhodinu promeskaneho casu).

    V opacnem pripade se bude muset se svym opravnemy narokem obratit na sou, na coz bych ej upozornil a tez na zvysene naklady, ktere je to bude stat v takovem pripade... nech tam na sebe plnoua dresu a telefon... uvidis ze se ozvou...

    napis tam taky ze zvazujes podnet na COI a poskytnuti informaci spotrebitelskym magazinum idnes apod...

  6. #6

    Standardní

    No,tak se to trochu zkomplikovalo.Ona to vlastně byla třetí vyměněná karta.Tu první reklamaci jsem uplatnil mimo zákonou lhůtu (1/2roku) a tak se to údajně řídilo reklamačnim řádem prodejce.Proto podle něj nemohu odstoupit od kupní smlouvy.

    Nabídli mi teda výměnu za výkonější kartu a pokud bych chtěl jinou,tak se bude cena odvíjet od oné nabízené.

    V zásadě mají pravdu,ale přesto mi výrobce dal kartu novou s novou zárukou,ale to bych se musel radit s právníkem a soudit se s nima.
    Ta nová karta mi vyhovuje tak to asi ukončim.
    Intel Pentium D 805
    AC Freezer 7 Pro , 1024MB DDR, Asus P5P800-VM
    Leadtek FX 5700

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Objednani z USA
    Založil Lipo v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 22
    Poslední příspěvek: 15.12.2005, 13:22
  2. barton a policie :o)
    Založil semeno. v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 8
    Poslední příspěvek: 23.09.2003, 16:31
  3. Průzkum reklamace v HK
    Založil Michal-Tučný v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 4
    Poslední příspěvek: 13.09.2003, 23:03

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •