Podla mna vsync funguje nasledovne :
1. ak gfx karta predbieha obrazovkovy luc :
Gfx karta zacne vykreslovat framebufer. (zacina v lavom hornom rohu obrazovky). Aj obrazovkovy luc zacina v lavom hornom rohu obrazovky. Teraz sa obrazovkovy luc dostane napr do vertikalneho stredu obrazovky a gfx karta uz vyrenderovala paralelny framebufer(double framebufer) a my nemame zapnuty vsync, tak karta prepne paral framebuf na aktivny a luc ho od strdu obrazovky zacne vykreslovat a vznika tearing. Ak by bol vsync zapnuty, tak karta musi cakat, kym luc vykresli stary framebufer a novy prepne na aktivny az ked luc bude zasa vlavo hore.
2. Ak obrazovkovy luc predbieha kartu :
Mame zapnuty vsync.
Luc dokresli stary framebuf, ale karta este nestihla vyrenderovat novy, tak luc zacne znovu kreslit stary. Karta v strede obrazovky prepne novy framebuf na aktivny lebo vsync uz ma info, ze sa uz vykresluje novy obraz a takto vznika opacny tearing.
Ak je vsync vypnuty, tak karta leti naverimboha a okamzite prepne novy framebuf na aktivny a castejsie vznika tearing.
Vsync zabranuje zbytocnemu vykreslovaniu framov, ktore monitor aj tak nedokaze zobrazit a vyrazne redukuje tearing.