AD 1Původně odeslal Geeker
no jsem taky pravnik, nemyslim si, že je nutné vydávat nejaký speciální nový účet, záruka není závislá od účtu nebo nějaké speciální formy, záruka je ze zákona, jestliže vymění věc ZA NOVOU, běží za stejných podmínek od začátku, prodejce ani kupující s tím nemohou svojí vůlí nic dělat, bez ohledu an to, jestli byl vydán nebo nebyl reklamační protokol, nový paragon, dobropis apod... to může mít vliv takmaximálně účetní na účetnictví kupujícího/úprodávajícího. Jiná otázkaje jak v případě sppru upující dokáže svoje právo! Ale to mlůže i jinak, třeba svědecky, nebo jinak dle okolností, kteér neznám... Rozhodně je lepší mít doklady od všeho včetně cesty do obchodu atd (za účelem reklmace/vyzvednutí) veškeré účty nebo spoň jejich kopie, ty pak půjde dohledat v účetnictví v případě sporu, já tedy vždy trvám na reklamčním protokolu, pak je to snadné a ještě dostanete náklady veškerého cestovného a za ztrátu času, pokud budete nárokova §509 a 598 OZ (přiměřená je i cesta autem nikoiv taxi) v tompřípadě se pak postupuje při výpočtu dle zákona o cestoních náhradách 119/1992 v aktual znění + prováděcí vyhl. 3,40/km (amortizace)+ benzin /uredni cena dle provadecky 95 oktanu kolem 25,50/
AD 2
kdyz prodejc neexistuje, tak mas smulu, protoze tvuj smluvni vztahje s prodejce a ne s vyrobcem... to by musel byt nejaky zvlastni NEPOVINNY bonus, ze strany vyrobce, aby se s tebou vubec bavil, a to bez ohledu, co mel dohodnuto s prodejcem... Je otazkou jak prodejce zanikl... pokud je tu nejaky nastupce, treba se firma sloucila s jinou,t ak samozrejme, je mozne uplatnovat u nastupce, pokud je v konkurzu, tak je potreba prihlasit svoji pohl. zavcas do konkurzu... pokud neni zadnej majetek u prodjce.. tak smula... stejne tak pokud opravdu zanikl s likvidací nebo i bez