OK, mas moznost reklamaci neuznat a pokud se to zakosovi nelibi, bude se soudit.
Servis se NEMUZE vyjadrit ve smyslu, ze vada uz tam byla (jak to asi zjistej ?). Muze maximalne konstatovat, ze tam je = vztahuje se na to tenhle § + muze se vyjadrit k duvodu zavady. Pokud maji stejnou vadu vsechny telefony, tak na to maji bejt zakaznici upozorneni. Kdyz nejsou je to v rozporu s kupni smlouvou, i pres to, ze ta vada je eventuelne odstranitelna.
Ale bacha na vec, vubec bych si jako servisak nedovolil tvrdit, ze to muze byt zpusobeny necim (treba vodou), kdyz si tim nejsem jistej. To bych nemusel uznavat zadny reklamace, protoze bych rek: "treba Vam to nekde upadlo, natekla Vam do toho voda, skratoval to nejakej sroubek ...". Nechtel bych pak videt, co na takovyhle "odborny" posouzeni vady rekne ten soud.
BTW: Ted sem si vsim, ze tam mas dotaz o zapujcce. Do tohodle moc nevidim. IMHO povinen mu zapujcim mobil nejses, ale zakos muze uplatnovat skodu zpusobenou reklamaci. Takze te urcite vyjde levnejc mu ten mobil pujcit (nejakej levnej). Paac pak treba takovej podnikatel muze ric a dost casto i prokazat, ze se mu nedovolal kvuli tomu nejakej zakaznik a on prisel o kseft za 10 mil. a po prodejci mobilu pozadovat nahradu skody (ma na to pravo). Jako zaruka by ti asi mel stacit jeho mobil + smlouva o zapujceni zbozi.